Gå til innhold

sony ericsson t310 eller siemens m55

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en billig mobil med fargeskjerm.

Jeg lurer på om siemens m55 er bedre enn sony ericsson t310 selv om den har en fargeskjerm på 4096 farger, mens sony ericsson t310 har 256 farger. I tillegg lurer jeg på om den er dyrere, og hvem som er det beste kjøpet.

På forhånd takk.

Og nei, jeg er ikke en gammel mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er spillutvalget større på t310 enn på m55 siden t310 har mophun? Eller holder det med JAVA? Vet at det er mange spill på t310 fra før av, men hvordan er det med m55 der?

Er litt i tvil om hvem av de to jeg skal velge... Er det flere konkurrenter til de to til under 2000 kr? Nokia 3510i er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar

spillutvalget på java er mye større enn mophun. jeg har enda tilgode å se noen selge mophunspill. personlig ville jeg ikke kjøpt t310, den er altfor vondt å holde i. det gjelder forøvrig alle de tre nye telefonene fra SE (t310, t610 og t100)

m55 skal forøvrig være i butikkhyllene i slutten av juni/begynnelsen av juli. altså rundt nå :woot:

Lenke til kommentar
personlig ville jeg ikke kjøpt t310, den er altfor vondt å holde i. det gjelder forøvrig alle de tre nye telefonene fra SE (t310, t610 og t100)

What?

Forstår ikke hvorfor du synes de er vonde å holde i. En annen ting er jo hva slags argument er dette for eller mot en telefon.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt gått for Siemens M55. I alle fall hvis alternativet er T310 (noe det er i denne prisklassen). T310 synes jeg føles som en "ugjennomført" mobil, uten at den er _for_ dårlig. Forskjellen på mophun og java spillene (utenom at mophun kun er laget for SonyEricsson så klart) er at mophun spillene er bedre en java spillene. Til gjengjeld finnes det mange flere java spill en mophun spill.

mckvakk: Mophun spill selges på alle wapsidene til SonyEricsson og andre SE relaterte sider. Lett å forstå at du ikke er en SE eiger :).

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker, men tror jeg går for m55 selv om jeg har hørt at Siemens er dårlig. Når det gjelder Mophun klarer man seg sikkert med "bare" java. Kommer sikkert ikke til å laste ned så mange spill uansett. Når det gjelder hvordan en mobil er å holde i, er ikke dette spesielt viktig, men det er klart det er et pluss hvis den er god å holde i. Er som sagt litt usikker, og er intressert i å høre flere argumenter for og imot begge to, slik at jeg kan gjøre det riktige kjøpet. :)

Lenke til kommentar
spillutvalget på java er mye større enn mophun. jeg har enda tilgode å se noen selge mophunspill. personlig ville jeg ikke kjøpt t310, den er altfor vondt å holde i. det gjelder forøvrig alle de tre nye telefonene fra SE (t310, t610 og t100)

m55 skal forøvrig være i butikkhyllene i slutten av juni/begynnelsen av juli. altså rundt nå :woot:

TIl info: www.mophun.com

Lenke til kommentar

Har T310 og den har aldri vært vond å holde i på noen måte. Se på de første mobilene.. tenk når 1Kg var en fenomenalt lav vekt på telefonen.

Jeg bruker et skinnetui med belteklips til T310'n, som gjør at den sitter bedre i hånden ved bruk. Joysticken er lett tilgjengelig via et hull i den transparente plasten på forsiden, ikke noe problem å taste numre, info og meldinger og slikt. Alle jeg har spurt som har holdt i den har bare hatt godt å si om den, og synes den er god å holde i. En kommenterte at den var bred, men at det også gjorde at den var bedre å holde i.

Når det gjelder fargeskjermen: Den suger vilt i solskinn, for å være helt ærlig. Jeg kan knapt se hva som foregår på den utendørs om solen skinner Jeg kunne også tenkt meg fler farger - det er litt vanskelig å se hva noen av bildene i nyhetene på VG forestiller.

Det samt lite lagringsplass er stort sett det eneste jeg har av innvendinger. Du kan laste ned spill, themes, songs, backgrounds m.m. som du vil - men hvorfor ikke like gjerne overføre det fra PC'en. Ikke glem at når du spiller på en mobil med fargeskjerm, suges batteriet tomt ganske fort.

Når jeg bruker T310'n normalt, lader jeg kanskje hver 3-5 dag. Laderen som følger med er svært lett i vekt og kan fint tas med på tur. Du får også 2 forskjellige kameraer og en kvalitets radio som ekstrautstyr. Billigste kamera koster rundt 500,- og radioen koster i underkant av 400,-.

Jeg er veldig spent på å se hvordan multimedia mobilene ser ut om 2-4 år, utviklingen går utrolig raskt nå. Store fargeskjermer med høy oppløsning ser ut til å ville bli en selvfølge. Så snart du har brukt en litegrann, vil du ikke ønske å gå tilbake..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...