HDSoftware Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Folkens, jeg sliter litt med å få gjennoprettet min DNS server Jeg har altså en Windows Server 2008 R2 som AD kontroller. Denne har følgelig installert DNS server og jeg skulle bare slette en postering i den og kom til å slette en hel gren (ARGH!) Når jeg kjører Best-Practice analysen så får jeg derfor følgende feil: Issue: The DNS server 172.16.0.110 on Broadcom BCM5716C NetXtreme II GigE (NDIS VBD Client) did not successfully resolve the name _ldap._tcp.pdc._msdcs.s27.advnet.no. Impact: Active Directory Domain Services (AD DS) operations that depend on locating a Primary Domain Controller will fail. Resolution: Click Start, click Network, click Network and Sharing Center, and then click Manage Network Connections to configure DNS servers that can resolve the name _ldap._tcp.pdc._msdcs.s27.advnet.no. Så tenkte jeg at siden dette er en ny installert AD kontroller så kan jeg jo bare slette hele DNS serveren og installere den på nytt, men neida - Mikromyk gutta har vært så elskverdige at de tar vare på all infoen fra tidligere installasjoner og en re-installasjon tar kjekkt dette til seg igjen som om det var helt naturlig. Jippi! Noen som kan hjelpe meg å få dette på plass igjen? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hva er det du egentlig har slettet? msdcs-biten? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Er det noe håp om at dette kan løses? Ellers må jeg sette igang å reinstallere hele serveren og jeg hadde håpet å slippe det. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Fant det ut selv. Var ganske enkelt faktisk. Jeg la til en ny Forward Lookup Zone og navnga den _msdcs.etc.etc.etc Så restartet jeg Netlogon servicen og vips vaps vups... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå