Sarah78 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei. Jeg er en kristen jente på 32 år som ble skuffet over svigermor og sliter med det for øyeblikket. Hele mitt livssyn bygger på ver mot andre slik du vil andre skal være mot deg.Og også det å tolerere at vi mennesker er forsjellige.vi er oppvokst i forsjellige familier og er i forsjellige miljøer vi bor på forsjellige steder av landet og i verden-dette former oss som menesker og gjør oss forsjellige som mennesker lik som personligheten vår gjør det. Dette er veldig viktig for meg når man ser verden i 2010.. Da ble jeg først veldig skuffet over svigermor og så over meg selv og sliter med meg selv som har problemer med å tåle hennes meninger.All religion bygger på tro-det er ingen som vet.Hun sier hun vet samtidig som det virker ut som å se under som ikke er der er viktig for henne for å overbevise seg selv om at gud finnes-dette sjønner ikke jeg da jeg trodde at hun var fast i troen noe hun også sier hun er. Hun ber om små ting som at hun skal finne nøklene sine og når hun finner dem mener hun det er fordi hun ba og gud hjalp henne-<Er det meg hun prøver å overbevise?????jeg trenger ikke overbevisning jeg tror jo...det er ikke en senil dame vi prater om her.... Alle mennesker i norge har ikke behov for å gå i kirken hver søndag ei heller ha andakt til frokost og kun høre barnekor på cd i bilden ei heller å se på visjon norge.Jeg er kristen ,men mener gud er den samme om du er kristen eller muslim eller jøde eller johova osv.hvilken menighet man tilhører er for meg uvesentlig så lenge man er kjekk og grei med meg er jeg kjekk og grei tilbake.Jeg prøver å tolerere andre sine meninger og trodde jeg hadde lang lunte på det meste. Min bror er ateist det er hans valg -jeg vet han er et godt menneske. Det finnes mange kristne mennesker som foretrekker miljøer der man ikke er så opslukt av kristendommen fordi man ikke er intresert i å ødsle vekk dette livet man fikk i gave og guds tid med bagateller.Det betyr ikke at di ikke tror på gud.jeg ber når jeg føler for å takke -når jeg trenger tilgivelse eller når jeg trenger hjelp-det er mitt valg og det er for meg veldig personlig-hva andre måtte gjøre er opp til dem.Jeg liker øl og jeg har netopp sluttet å røyke ikke fordi det er ukristelig av meg men fordi jeg valgte det selv-jeg er utstyrt med fri vilje.Jeg går i kirken når jeg har lyst. Jeg trenger ikke bli mere kristen!!!!! Enten er man det eller så er man det ikke!!!! Så nå er det sånn da at det viser seg at jeg er lite tolerant selv fordi svigermor sine meninger for meg er så langt fra min tro at jeg føler vi tilhører forsjellige livssyn noe vi ikke gjør og i tilegg at jeg ikke klarer å akseptere meningene hennes og da får jeg dårlig samvittighet. Jeg liker ikke at noe sår tvil i mine kunnskaper om mennesker-jeg vil ikke tro det finnes flere som henne-men vet at det gjør.Hun tror på predikanten og slik han tolker bilbelen i stede for å lese selv og selv gjøre seg opp en mening-jeg føler hun må være hjernevasket....Vi har jo vilje og informasjon i dag-Av bøker blir man klok ,man kan bli kraftig feilinformert av mennesker(jeg sa kan ikke at man nødvendigvis blir) Håper noen tar seg bryet og leser dette innlegget,men om ikke annet så fikk jeg i det minste ut litt agresjon... 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Leste dette 2 ganger, men ser forsatt ikke hva problemet er. Er det det at svigermoren din VET det er en gud, mens du sier det er en "tro"? Endret 19. oktober 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
soulless Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 For å ta en bibelsk sammenligning, du bør ikke være så kjapp å påpeke kvisten i din svigermors øyne når du har en bærebjelke i ditt eget. Jeg vil anta at din egen bror muligens ser på din tro som like enfoldig som din svigermors, forskjellen er bare at du gjemmer deg bak en falsk illusjon om at tro ikke er noe man kan kritisk vurdere og komme til en konklusjon. Si meg, hvis jeg forteller deg at jeg tror på julenissen, men er forbannet på min far som sier at han VET nissen eksisterer, syns ikke du at både jeg og min far er helt på bærtur? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Hadde dere lest hele innlegget grudig så er det der problemet ligger.jeg mener man skal tolerere alle mennesker som di er men klarer det ikke selv-hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 For å ta en bibelsk sammenligning, du bør ikke være så kjapp å påpeke kvisten i din svigermors øyne når du har en bærebjelke i ditt eget. Jeg vil anta at din egen bror muligens ser på din tro som like enfoldig som din svigermors, forskjellen er bare at du gjemmer deg bak en falsk illusjon om at tro ikke er noe man kan kritisk vurdere og komme til en konklusjon. Si meg, hvis jeg forteller deg at jeg tror på julenissen, men er forbannet på min far som sier at han VET nissen eksisterer, syns ikke du at både jeg og min far er helt på bærtur? Takker foresten for innslaget her-jeg aksepterer min brors mening og han min -fordi om vi er uenige-mennesker er forsjellige. Og vil du ha min mening om julenissen spørsmålet så hadde jeg sagt ja dere er på bærtur,men det er kun min mening! Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Det du bør bekymre deg for er om du er villig til å takle denne svigermoren for resten av ditt liv. Du skal ikke tro at en eldre dypt religiøs dame vil moderere seg med årene Husk hva du utsetter deg selv og samboeren din for nå. Snakk med samboeren din og forklar han at dette vil ødelegge forholdet deres på sikt dersom du stadig må forholde deg til et menneske som er ekstremt urasjonellt. ED: fjernet link som kanskje kan oppfattes som misjonering for ateisme. Endret 19. oktober 2010 av Firebird (TMG) Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Det du bør bekymre deg for er om du er villig til å takle denne svigermoren for resten av ditt liv. Du skal ikke tro at en eldre dypt religiøs dame vil moderere seg med årene Husk hva du utsetter deg selv og samboeren din for nå. Snakk med samboeren din og forklar han at dette vil ødelegge forholdet deres på sikt dersom du stadig må forholde deg til et menneske som er ekstremt urasjonellt. ED: fjernet link som kanskje kan oppfattes som misjonering for ateisme. Takk for svar -og linken også-den metallica sangen i innslaget sier vel det meste;D Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Vanskelig tema.. du kan jo sette henne på plass på mange måter - men så er det jo din svigermor.. da er det gjerne ikke så fristende med en konfrontasjon.. Alt for mange i dag er - som du sier - mer opptatt av hva den fine pastoren sier for noe, uten å lese bibelen selv. Jeg skal vedde på at om du hadde lest noen utvalgte strofer fra GT til henne, uten å fortalt hvor du har linjene fra.. så hadde hun falt av stolen hvis du fortalte at dette er fra bibelen For eksempel, en dag leser du fra SE&HØR (skrevet om litt, men samme budskap) Hei, svigermor.. hør på dette: Hva gjør man med vanskelige barn? Generelt anbefales det å prøve å snakke med barnet. Dersom ikke dette hjelper, selv om dere straffer barnet, da kan man for eksempel ta Facebook til hjelp, og poste en status som: "vårt barn er umulig, full av trass og vil rett og slett ikke høre på oss. Her om dagen fersket vi ham i å drikke øl." Deretter anbefaler vi så å samle alle mennene i oppgangen, og mose steiner mot din sønn, slik at han dør. 5. mosebok 21 18 Når en mann har en ustyrlig og trassig sønn, som ikke vil høre på sin far og mor, og ikke adlyder dem selv om de tukter ham, 19 da skal foreldrene ta og føre ham til byporten, til de eldste i byen 20 og si til dem: «Denne sønnen vår er ustyrlig og trassig og vil ikke høre på det vi sier. Ødsel og drikkfeldig er han også.» 21 Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Slik skal du rydde ut det onde hos deg. Hele Israel skal høre om det og gripes av frykt. Og når din svigermor kvepper til, og vil ha ut disse verbale demonene du nettopp har sluppet ut, kan du be henne lese 5 mosebok 21:18-21... -- Lykke til, kanskje det beste er å ikke være så mye sammen med din svigermor, dersom det er mulig? Å bare holde ut en søndag i ny og ne? Hvis karen er verd det 1 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg leste det tre ganger, men jeg ser virkelig ikke hva problemet ditt er. Du kan godt være noe mer tydelig. Sånn jeg oppfatter det så er problemet ditt at du ikke kan godta at hun sier at det er Gud som hjalp henne med å finne nøklene. Oppfatter jeg det rett? I så fall ser jeg ikke på dette som et problem. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg leste det tre ganger, men jeg ser virkelig ikke hva problemet ditt er. Du kan godt være noe mer tydelig. Sånn jeg oppfatter det så er problemet ditt at du ikke kan godta at hun sier at det er Gud som hjalp henne med å finne nøklene. Oppfatter jeg det rett? I så fall ser jeg ikke på dette som et problem. Problemet er vel at svigermor er dømmende, og synes ikke TS er "kristen nok" ? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg leste det tre ganger, men jeg ser virkelig ikke hva problemet ditt er. Du kan godt være noe mer tydelig. Sånn jeg oppfatter det så er problemet ditt at du ikke kan godta at hun sier at det er Gud som hjalp henne med å finne nøklene. Oppfatter jeg det rett? I så fall ser jeg ikke på dette som et problem. Problemet mitt er at jeg og min svigermor reagerer på hverandres livssyn og levemåte selv om vi begge er kristne-dette plager meg for en av di viktigste verdiene jeg har er å respektere andres meninger og jeg klarer ikke repektere hennes. For deg er det kansje lett og akseptere for det er kansje slik du noen gang opplever det selv? For meg er dette like rart som magi-beklager....for andre igjen er nok mitt syn det samme-men min svigermors meninger irriterer meg . Jeg respekterer andres livsyn og har aldri kommet i denne situvasjonen før. Og bare til informasjon-jeg har vokst opp i en vanlig kristen familie på vestlandet -gått på bedehuset på søndagskolen(bygda hadde ikke kirke for den er så liten)og i barnekoret på bedehuset gikk jeg også. Min beste veninne gjennom hele barne skolen er misjonær i dag men jeg har heller aldri reagert på henne som person eller hennes meninger... Jeg har hatt en dypt relegiøs bestemor og en mormor som var en helgen i mine øyne men som heller aldri gjikk i kirken,men hun var fast i sin tro likevel.. Jeg er bare et menneske.Jeg føler meg dømt som mindre god person av et annet menneske-noe andre mennesker ikke kan anta fordi det kan ingen andre mennesker vite!! Jeg er faktisk så innbillsk om du vil-at jeg tror gud er glad i meg til tross for mine feil og mangler! Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Vanskelig tema.. du kan jo sette henne på plass på mange måter - men så er det jo din svigermor.. da er det gjerne ikke så fristende med en konfrontasjon.. Alt for mange i dag er - som du sier - mer opptatt av hva den fine pastoren sier for noe, uten å lese bibelen selv. Jeg skal vedde på at om du hadde lest noen utvalgte strofer fra GT til henne, uten å fortalt hvor du har linjene fra.. så hadde hun falt av stolen hvis du fortalte at dette er fra bibelen For eksempel, en dag leser du fra SE&HØR (skrevet om litt, men samme budskap) Hei, svigermor.. hør på dette: Hva gjør man med vanskelige barn? Generelt anbefales det å prøve å snakke med barnet. Dersom ikke dette hjelper, selv om dere straffer barnet, da kan man for eksempel ta Facebook til hjelp, og poste en status som: "vårt barn er umulig, full av trass og vil rett og slett ikke høre på oss. Her om dagen fersket vi ham i å drikke øl." Deretter anbefaler vi så å samle alle mennene i oppgangen, og mose steiner mot din sønn, slik at han dør. 5. mosebok 21 18 Når en mann har en ustyrlig og trassig sønn, som ikke vil høre på sin far og mor, og ikke adlyder dem selv om de tukter ham, 19 da skal foreldrene ta og føre ham til byporten, til de eldste i byen 20 og si til dem: «Denne sønnen vår er ustyrlig og trassig og vil ikke høre på det vi sier. Ødsel og drikkfeldig er han også.» 21 Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Slik skal du rydde ut det onde hos deg. Hele Israel skal høre om det og gripes av frykt. Og når din svigermor kvepper til, og vil ha ut disse verbale demonene du nettopp har sluppet ut, kan du be henne lese 5 mosebok 21:18-21... -- Lykke til, kanskje det beste er å ikke være så mye sammen med din svigermor, dersom det er mulig? Å bare holde ut en søndag i ny og ne? Hvis karen er verd det Hehe jeg regner med hun har opnet bibelen da enda hun bruker den litt som det passer henne ;D Men min mening visst du er intresert er at bibelen er en historisk bok(i tilegg) som er godt bevart og derfor sitter faktisk inne med en haug av nyttig info fra fortiden-men vi må ikke glemme den er noe gammel så visst noen leser boka uten og ane noe om historie(den som er basert på fakt du vet) så er ikke boka fyllt så nyttig som den ellers kunne vert:D Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Bibelen en historisk bok? Ja da vet du kanskje at det var religioner før jødedommen og kristendommen som har mistenkelig mange likhetstrekk? Hva med de historiske problemene i historien om Jesus? Jeg spør siden du later til å forstå historie-granskning... Et klassisk eksempel fra bibelen er at det står at alle Jesus disipler rømte da soldatene førte Jesus inn for domstolen (og Pilatus). På den tiden korsfestet de oppviglere i hopetall dersom man skal tro kilder utenom bibelen... In fact ble nok mange av dem henrettet på stedet UTEN domsavsigelse. Et menneskeliv betydde ikke stort på den tiden. Det er ikke funnet noe nedtegninger fra disse henrettelsene... IKKE EN eneste en! Og da... kommer poenget: Hvem i all verden skrev ned samtalen mellom Jesus og romerne? (10.30min inn i video) Poenget er at bibelen langt fra kan sees på som en historisk god kilde. INGEN enkeltstående bøker kan være en god kilde dersom den ikke støttes av andre uavhengige nedtegninger. Det ligger to videoserier med historisk granskning av bibelen "klistret" oppe i forumet for religion og filosofi Se gjennom de dersom du er interessert i historisk granskning av bibelen (jeg har gjort det på tross av at jeg ikke tror på en gud så da burde du også klare det ) Direktelink: Video-foredrag - Historisk granskning av Bibelen Endret 19. oktober 2010 av Firebird (TMG) Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Bibelen en historisk bok? Ja da vet du kanskje at det var religioner før jødedommen og kristendommen som har mistenkelig mange likhetstrekk? Hva med de historiske problemene i historien om Jesus? Jeg spør siden du later til å forstå historie-granskning... Et klassisk eksempel fra bibelen er at det står at alle Jesus disipler rømte da soldatene førte Jesus inn for domstolen (og Pilatus). På den tiden korsfestet de oppviglere i hopetall dersom man skal tro kilder utenom bibelen... In fact ble nok mange av dem henrettet på stedet UTEN domsavsigelse. Et menneskeliv betydde ikke stort på den tiden. Det er ikke funnet noe nedtegninger fra disse henrettelsene... IKKE EN eneste en! Og da... kommer poenget: Hvem i all verden skrev ned samtalen mellom Jesus og romerne? (10.30min inn i video) Poenget er at bibelen langt fra kan sees på som en historisk god kilde. INGEN enkeltstående bøker kan være en god kilde dersom den ikke støttes av andre uavhengige nedtegninger. Det ligger to videoserier med historisk granskning av bibelen "klistret" oppe i forumet for religion og filosofi Se gjennom de dersom du er interessert i historisk granskning av bibelen (jeg har gjort det på tross av at jeg ikke tror på en gud så da burde du også klare det ) Direktelink: Video-foredrag - Historisk granskning av Bibelen Jeg er enig me deg-å må si det at deg kunne jeg lært mye av:D jeg er veldig inntresert i historie det er en av mine interesser. Jeg tor kansje deler av nye testamentet er bygget opp pga politikken på den tiden.. Jeg mener jo da fremdeles bibelen er en god historisk kilde om ei alene-for utenbibelen hadde vi hatt en mindre kilde enn den vi har i dag. Ta gamle testamentet for eksempel-viss du kan noe om sosial antropologi samensatt med historie kan du trekke til logiske slutninger om hvorfor det står i gamle testamentet som det gjør,man vet selvfølgelig ikke sikkert men kan trekke mer sannsynlige sluttninger når vi bygger på det andre har funnet ut for oss basert på forskningen sin og fakta. Jeg Tror jeg og du er veldig enig i mye viss du ser vekk fra at jeg tror på gud og det gjør ikke du. Jeg må vel si det slik at meningene våre har mer til felles en di jeg har med min svigermor desverre,men det er vel kansje derfor det er så vanskelig for meg å forstå henne. Jeg har ikke lest linkene dine enda,men jeg skal gjøre det ;D Takk til dere som har svart -dette har vergt veldig givende og intresant-jeg visste ikke om dette forumet før jeg søkte på livssynsforum for å lufte tankene mine da jeg skrev dette innlegget:D Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 for utenbibelen hadde vi hatt en mindre kilde enn den vi har i dag. .. Uten bibelen hadde vi ikke hatt noe som kjent er 1 - 1 = 0 Men dette dreier seg om din overkristne svigermor som dømmer. Og du har utfordringer med å takle henne.. Er du i en situasjon der du må omgå henne ofte og lenge? Eller er dette irritasjoner som dukker opp en gang i måneden på en søndagsmiddag? Hvis sistnevnte kan du holde ut vel? Hvis du er mye sammen med henne, bør du kanskje forsiktig prøve å ta opp med henne hvordan du føler? At du føler deg dømt av henne, og rett og slett si det som det er? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Som den eminente Cristopher Hitshens sier: Religion poisons everything! Må bare gi ham rett i det, for makan til gift som all religion er, med all den dømmingen og "se ned på" mentaliteten som rår i de kretser kan man rett og slett ikke forvente annet. Personlig har jeg sagt rett ut til min kristne svigermor at hun skal holde kjeft om jesus og resten av bibelen til ungene. Hun får ikke lov til å forgifte deres sinn med bibelens trussler og belønninger rett og slett fordi jeg vil at ungene skal få leve opp uten påvirkning fra slike ting til de er gamle nok til å bestemme selv hva de vil tro på. Det eneste hun får lov til er verset "og du som metter liten fugl..." før vi skal spise hos henne, men det er også alt. Og hun har godtatt dette uten å mukke og har ikke en eneste gang forsøkt å trykke jesus på ungene eller forsøkt å skremme dem med bibelens myter og historier for å få dem til å tro og det er vi begge fornøyd med. Og ungene får selv bestemme hva de vil tro på når det kommer så langt... Nå er nok ikke svigermoren min halvparten så oppstyltet i kristendommen som din da... men endog... Feilen med din svigermor er feilen som mange kristne, og andre religiøse, går i; De tror det DE tror på er sant og riktig fordi de tror at det er sant og riktig! Hadde de som tror dette vært i stand til å rasjonalisere sin tro ville de aldri ha trodd dette, men det er slik religion er oppbygget dessverre... Så enten får du gå full breddside med henne ellers så får du bite tennene sammen og holde kjeft om det... Tror ikke du finner noen middelvei med slike som åpenbart har låst seg i troen på at de har rett samme hva... Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 for utenbibelen hadde vi hatt en mindre kilde enn den vi har i dag. .. Uten bibelen hadde vi ikke hatt noe som kjent er 1 - 1 = 0 Men dette dreier seg om din overkristne svigermor som dømmer. Og du har utfordringer med å takle henne.. Er du i en situasjon der du må omgå henne ofte og lenge? Eller er dette irritasjoner som dukker opp en gang i måneden på en søndagsmiddag? Hvis sistnevnte kan du holde ut vel? Hvis du er mye sammen med henne, bør du kanskje forsiktig prøve å ta opp med henne hvordan du føler? At du føler deg dømt av henne, og rett og slett si det som det er? Jeg er ikke nødt til å forholde meg til henne om jeg ikke ønsker,men hun er jo samboers mor da...jeg og han har selvfølgelig ikke noe problem da ville det ikke gått.. Har roet meg masse ned etter at jeg begynte å skrive ned på forumet her-det hjelper å få det ut så om en uke er jeg nok over det viss jeg ikke får et nytt slag i fleisen av henne.Da får jeg si på en fin måte at jeg synest ikke jeg er verre enn andre og at hun kan passe seg selv først så skal jeg passe på meg-vi må vere enige om at vi er uenige:D Jeg skal ikke tale for henne da er jeg jo lik henne. Fant også ut at det er kjekt her på forumet for her kan jeg diskutere med andre alle mulige ting-ingen er like derfor får jeg masse innput-det liker jeg:D Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Som den eminente Cristopher Hitshens sier: Religion poisons everything! Må bare gi ham rett i det, for makan til gift som all religion er, med all den dømmingen og "se ned på" mentaliteten som rår i de kretser kan man rett og slett ikke forvente annet. Personlig har jeg sagt rett ut til min kristne svigermor at hun skal holde kjeft om jesus og resten av bibelen til ungene. Hun får ikke lov til å forgifte deres sinn med bibelens trussler og belønninger rett og slett fordi jeg vil at ungene skal få leve opp uten påvirkning fra slike ting til de er gamle nok til å bestemme selv hva de vil tro på. Det eneste hun får lov til er verset "og du som metter liten fugl..." før vi skal spise hos henne, men det er også alt. Og hun har godtatt dette uten å mukke og har ikke en eneste gang forsøkt å trykke jesus på ungene eller forsøkt å skremme dem med bibelens myter og historier for å få dem til å tro og det er vi begge fornøyd med. Og ungene får selv bestemme hva de vil tro på når det kommer så langt... Nå er nok ikke svigermoren min halvparten så oppstyltet i kristendommen som din da... men endog... Feilen med din svigermor er feilen som mange kristne, og andre religiøse, går i; De tror det DE tror på er sant og riktig fordi de tror at det er sant og riktig! Hadde de som tror dette vært i stand til å rasjonalisere sin tro ville de aldri ha trodd dette, men det er slik religion er oppbygget dessverre... Så enten får du gå full breddside med henne ellers så får du bite tennene sammen og holde kjeft om det... Tror ikke du finner noen middelvei med slike som åpenbart har låst seg i troen på at de har rett samme hva... Saken min er vel at jeg ikke er fan av en fast regel på hvordan den kristne tro skal være.Men jeg velger å kalle meg kristen forde-mine grunnleggende verdier bygger endel på bibelen og gud hadde jeg nok trodd på om ikke bibelen fantes-bare fordi jeg mener vi ikke vet alt og livet har mening mener jeg.Jeg er glad og takknemlig for tiden jeg lever i og at jeg bor i norge(er patriot til min hals av landet mitt ;D)stolt av mine forfedre og kulturen vår.Samtidig veldig intresant for meg og lære om andre kulturer(dette har ikke altid sammenheng med religion-men er greit å kunne litt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå