Lars H. Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg driver og tester et webkamera, men får ikke åpnet portene 8081 for live-video og 8888 for enkeltbilder fra kameraet under "Port forwarding". Brannmuren får jeg åpnet. Er det noe helt spesielt med disse portene? Andre porter, feks. 20 og 21 for FTP har jeg ingen problemer med. Lars H. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hvis du har åpnet portene mot kameraets IP, så skal det gå like greit som port 20-21. Hvordan vet du at portene ikke er forwardet? Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Routeren godtar faktisk ikke åpning av disse portene, når jeg klikker "Apply", får jeg en feilmelding i rødt nederst på siden der det står: INTERNAL ERROR. Jeg forsøkte nå også å laste ned ny SW, men med samme resultat. Jeg skal ta backup av oppsettet og resette routeren til fabrikkoppsett, men tviler på at det hjelper. Lars H. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis UPNP står på i router, så kan det være at de er opptatt til annen software for øyeblikket. Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Hei. Jeg har forsøkt med UPNP både PÅ og AV, at kameraet skal bruke UPNP og ikke skal bruke UPNP, men ingenting hjelper. Og nå får jeg ikke logget meg på routeren heller! Jeg får ikke frem innloggingsvinduet når jeg skriver inn 10.0.0.138 som jo skal være adressen til routeren. Men jeg kommer meg på nett, dette er skrevet med routeren innkoblet. Lars H. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hvis du flashet med ny firmware, så kan det hende at ipadressen er endret. Gå i startmenyen til Windows. Velg Kjør.... CMD <enter> ipconfig <enter> Standard gateway er adressen til routeren. Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Det har jeg allerede sjekket. Min IP er 10.0.0.1 og Standard Gateway (routeren) er som forventet 10.0.0.138. Lars H. Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 OK, nå har jeg fått opp innloggingsiden igjen ved å bruke resetknappen på baksiden av boksen, og så kommer jeg tilbake til portproblemet etter hvert. Men først får jeg krype til korset og lese litt i User Guiden på 454(!) sider. Takk for hjelpen så langt. Lars H. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå