Whiteshit Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Sitter no på jobb så har ikkje merket på skjermkortet framfor meg. Skal heller editere det inn etterpå, men spørsmålet er vel meir generelt. Mine mistanker går for øvrig til eit ødelagt skjermkort så får vi sjå om eg kan ha rett i det. -- Starter opp maskina, får ikkje bilde. slår av og på pc gjerne en 3-4 ganger, så kommer kanskje skjermbilde i 1 sek berre for å gå i svart igjen. Skru av og på skjermen et par tre ganger, så forblir bildet der, og alt virker tilsynelatande ok. I enkelttilfeller kan en også få flimreeffekt på skjermen. Beste måten å beskrive det på er vel som en litt sliten kinofilm, med diverse "rusk" som blinker her og der på skjermen. Dette vedvarer i kanskje rundt 5-10 sekund, så forsvinner det. Har også opplevd ved ett tilfelle at heile skjermen gikk i lås, og pcen restarta ut av det blå. Dette skjedde for øvrig under gaming. For øvrig testa skjerm med ein anna pc, og det gikk knirkefritt. Har desverre ingen andre skjermkort tilgjengelige, så eliminasjonsmetoden er ikkje like vellykka der. Har for øvrig testa begge utgangane bak på skjermkortet, uten at dette endrer resultatet noko. Føler meg relativt oppegåande når det gjeld pc og feilsøking, men dette var nytt for meg. Tanker? Endret 19. oktober 2010 av Whiteshit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå