Maverick2000 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Har et Onkyo lydkort med stereo lydutganger, og en digital (optisk) utgang. Sitter med et gammelt Logitech Z-540 system, med PC-tilkobling for front (grønn plugg) og bak (svart). Såvidt jeg har skjønt det, er det vanskelig å få til stereo gjennom lydkortets vanlige audio-utganger (om man bare har to kanaler, skal man plugge den grønne inn i lydkortets "line-out", sier manualen til Logitech, og rett nok har Onkyo-kortet line-out, men det er tilgjengjeld to av dem (venstre og høyre kanaler)). Så da lurer jeg på om jeg får koblet den optiske utgangen til systemet? Her er et bilde av lydkortet: Endret 19. oktober 2010 av Maverick2000 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) De to RCA pluggene er jo stereo. Høyre og Venstre kanal. Alt du trenger er en overgang fra RCA til 3,5mm stereo jack: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53269986 Edit: Om du tenker surround så stemmer det at du da må bruke optisk ut, problemet er bare at høyttalerene/anlegget dine ikke har intern dekoder, du må da ha en dekoder mellom høyttalerne og det optiske signalet. Høyttalere er nemlig ikke så gode til å spille 0-ere og 1-ere, de foretrekker et analogt signal Endret 19. oktober 2010 av Thorsen 1 Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Skjønner, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå