Gå til innhold

Kjøpe I7 720 eller T9600 laptop

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha 17" muligens for bilderedigering. Jeg har tilbud på en brukt Elitebook 8730w til 6800 kr med T9600,4Gb ram og 1900*1200 oppløsning, eller typisk HP konsument pavillion med I7 quad til ca samme pris.

Jeg skal redigere bilder, portrett,natur m.m. med Photoshop og lightroom. Hva ville anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er oppløsning / skjerm på Pavilionen? Har du modellnummer eller spesifikasjoner? Litt vanskelig å anbefale noe utelukkende på grunnkag av prosessor.

Generelt går det fint med Photoshop uten en quad core. Det kommer selvfølgelig an på hva det er du gjør i PS, men om det er noen lunde normalt, kommer det til å gå helt fint med en T9600. Det er dog en gammel prosessor, den kommer til å utvikle mer varme og bruke mer batteritid enn tilsvarende nyere dual core.

Jeg klarer ikke tenke meg noe jeg kan anbefale over Elitebook-en med den skjermen til den prisen. Har du noen andre krav / ønsker til maskina?

Lenke til kommentar

Hvordan er oppløsning / skjerm på Pavilionen? Har du modellnummer eller spesifikasjoner? Litt vanskelig å anbefale noe utelukkende på grunnkag av prosessor.

Generelt går det fint med Photoshop uten en quad core. Det kommer selvfølgelig an på hva det er du gjør i PS, men om det er noen lunde normalt, kommer det til å gå helt fint med en T9600. Det er dog en gammel prosessor, den kommer til å utvikle mer varme og bruke mer batteritid enn tilsvarende nyere dual core.

Jeg klarer ikke tenke meg noe jeg kan anbefale over Elitebook-en med den skjermen til den prisen. Har du noen andre krav / ønsker til maskina?

Jeg gikk for Elitebooken uansett. Det viste seg at prisen inkulderte eocking, Windows 7 64 BIt og 2 GB ekstra minne. Det var vel 1600*900 e.l. i den andre :) Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...