Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser rett etter oppstart (av og til) [Win7 64 bit & AMD]


Anbefalte innlegg

Hei, her spesifikasjoner på pc'en:

 

AMD X6 1090T @ 3.2 GHz

ASUS Crosshair IV Formula

2 x Kingston DDR3 HyperX 2GB @ 1333MHz CL7-7-7-20

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Corsair HX 750W PSU

Sony NEC Optiarc DVD±RW - AD-7240S

 

Intel X25-M 80 GB (Systemdisk)

Western Digital Caviar® GreenPower 1TB (Lagring)

Eldre 500 GB (Lagring)

 

Vedlagt er det et bilde av hvor det fryser og en .txt fil med flere feilmeldinger og tidspunkt. Herfra(bilde) får en ikke trykket på noen knapper og eneste løsningen er restarting ved startknappen.

 

Jeg har sjekket Event Viewer og har følgende feil:

Critical: Kernel-Power Event-ID: 43

Error: Eventlog Event-ID: 1101

 

Begge er resultat av at jeg må restarte pc'en.

 

Så jeg lurer på hva som gjør dette, for det begynner å bli irriterende og starte pc'en 2 ganger for å få den igang. Ja da, jeg får brukt den og den krasjer ikke når den først har startet. Har rktignok syke FPS drops i BFBC2, men tror det er spillet som suger.

 

All hjelp er hjertelig velkomne

post-113286-1287479700,747_thumb.jpg

TEst.txt

Endret av gehe_cheetah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det kan være relatert til lydkortet ditt. CTAudSeu.exe

 

"Activation context generation failed for ""c:\program files (x86)\Creative\audio device selection unicode\CTAudSeu.exe"".Error in manifest or policy file ""c:\program files (x86)\Creative\audio device selection unicode\CTAudSeu.exe"" on line 2. Multiple requestedPrivileges elements are not allowed in manifest."

 

Avast ser også ut til å henge i oppstarten.

The avast! Antivirus service hung on starting.

 

Du har installert riktig driver til lydkortet?

Lenke til kommentar

Som du ser av specs så har jeg bare "onboard" lydkort og jeg har bare installert driverne som fulgte med hovedkortet og oppdatert via Win7.

 

Det der med Avast synes jeg også er litt rart siden den feilmeldingen kun kommer etter andre oppstart da ting går helt fint.

 

Noen som vet hva VIA lydkortgreia er?

 

EDIT: Har nå sjekket drivere til lydkortet og jeg har 6.0.1.8100 og ASUS har V6.0.1.8100 på sine nettsider.

 

EDIT2: Dette blei mye surr. VIA er hovedkortet og ATI er jo selvfølgelig grafikkortet. Drivern fra ASUS skal være WHQL så det burde ikke skape porblemer.

post-113286-1287486295,7432_thumb.jpg

Endret av gehe_cheetah
Lenke til kommentar

Noen som vet hva VIA lydkortgreia er?

Det er lydkort driver for VIA Audio driver.

 

EDIT: Har nå sjekket drivere til lydkortet og jeg har 6.0.1.8100 og ASUS har V6.0.1.8100 på sine nettsider.

 

EDIT2: Dette blei mye surr. VIA er hovedkortet og ATI er jo selvfølgelig grafikkortet. Drivern fra ASUS skal være WHQL så det burde ikke skape porblemer.

Har du husket å installere Sound Blaster X-Fi driveren?

post-203373-1287493638,6099_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde samme problem imorges, så Avast løste lite om ingenting.

 

Ser du har ATI skjermkort.

 

Noen ganger kan en få BSOD pga av driveroppdatering til skjermkortet. Fjern alle drivere etc til skjermkortet. Reboot. Installer siste drivere fra game.amd.com

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Har du prøvd å disable ctaudseu.exe i oppstarten? Det er vel en service eller en startupfil som du finner i: Win+R > "msconfig" eller "services.msc"

 

Prøv å disable den og se om det hjelper (og om du fortsatt får lyd).

 

Jeg gjorde som du sa, men kunne ikke finne ctaudseu.exe der.

 

Noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse side-by-side feilen jeg får når dette programmet kjøres?

Lenke til kommentar

Har du oppdatert til siste versjon av NET Framework fra Windows update og siste versjon av Microsoft Visual C++

 

Side by Side Configuration Incorrect

 

Har nyeste versjon av net framework hverfall. Vet ikke hva som er nyeste versjon av mvc++.

 

 

Har du disablet pagefila ?

 

Ser ikke hvordan dette skal løse noe som helst. Kan du uttype hvorfor?

 

 

Prøv deg på en god gammeldags formatering, eventuelt prøve å installere Windows på en IKKE SSD disk, kanskje SSD disken din ikke er så vennlig å være systemdisk med resten av oppsettet ditt ?

 

Dette kan jeg gjøre etterhvert, men har ikke veldig lyst til å formattere da dette er noe jeg er meget lei av. Så blir evt. en ny disk tror jeg da.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Jeg har nå prøvd å kjøre en sxstrace på programmet og resultet ligger i sxstrace.txt vedlagt. Jeg kjønner meg desverre ikke på det som står der:(

sxstrace.txt

Endret av gehe_cheetah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...