gehe_cheetah Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Hei, her spesifikasjoner på pc'en: AMD X6 1090T @ 3.2 GHz ASUS Crosshair IV Formula 2 x Kingston DDR3 HyperX 2GB @ 1333MHz CL7-7-7-20 XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Corsair HX 750W PSU Sony NEC Optiarc DVD±RW - AD-7240S Intel X25-M 80 GB (Systemdisk) Western Digital Caviar® GreenPower 1TB (Lagring) Eldre 500 GB (Lagring) Vedlagt er det et bilde av hvor det fryser og en .txt fil med flere feilmeldinger og tidspunkt. Herfra(bilde) får en ikke trykket på noen knapper og eneste løsningen er restarting ved startknappen. Jeg har sjekket Event Viewer og har følgende feil:Critical: Kernel-Power Event-ID: 43 Error: Eventlog Event-ID: 1101 Begge er resultat av at jeg må restarte pc'en. Så jeg lurer på hva som gjør dette, for det begynner å bli irriterende og starte pc'en 2 ganger for å få den igang. Ja da, jeg får brukt den og den krasjer ikke når den først har startet. Har rktignok syke FPS drops i BFBC2, men tror det er spillet som suger. All hjelp er hjertelig velkomne TEst.txt Endret 19. oktober 2010 av gehe_cheetah Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan det kan være relatert til lydkortet ditt. CTAudSeu.exe "Activation context generation failed for ""c:\program files (x86)\Creative\audio device selection unicode\CTAudSeu.exe"".Error in manifest or policy file ""c:\program files (x86)\Creative\audio device selection unicode\CTAudSeu.exe"" on line 2. Multiple requestedPrivileges elements are not allowed in manifest." Avast ser også ut til å henge i oppstarten. The avast! Antivirus service hung on starting. Du har installert riktig driver til lydkortet? Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Som du ser av specs så har jeg bare "onboard" lydkort og jeg har bare installert driverne som fulgte med hovedkortet og oppdatert via Win7. Det der med Avast synes jeg også er litt rart siden den feilmeldingen kun kommer etter andre oppstart da ting går helt fint. Noen som vet hva VIA lydkortgreia er? EDIT: Har nå sjekket drivere til lydkortet og jeg har 6.0.1.8100 og ASUS har V6.0.1.8100 på sine nettsider. EDIT2: Dette blei mye surr. VIA er hovedkortet og ATI er jo selvfølgelig grafikkortet. Drivern fra ASUS skal være WHQL så det burde ikke skape porblemer. Endret 19. oktober 2010 av gehe_cheetah Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Noen som vet hva VIA lydkortgreia er? Det er lydkort driver for VIA Audio driver. EDIT: Har nå sjekket drivere til lydkortet og jeg har 6.0.1.8100 og ASUS har V6.0.1.8100 på sine nettsider. EDIT2: Dette blei mye surr. VIA er hovedkortet og ATI er jo selvfølgelig grafikkortet. Drivern fra ASUS skal være WHQL så det burde ikke skape porblemer. Har du husket å installere Sound Blaster X-Fi driveren? 1 Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Trudde jeg hadde installert alt som gikk an, men skal ikke si det helt sikkert så jeg gjorde det nå. De kommende dagene vil vise om dette har hjulpet så kommer tilbake da. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Det fungerte veldig dårlig. Måtte restarte 2 ganger i morges og det er fortsatt de samme feilmeldingene som kommer. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Har lagt ved litt mer info fra Event Viewer og et bilde av feilmeldingen jeg får når jeg prøver å starte CTAudSeu.exe manuelt. TEst2.txt Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Et lite inputt. Jeg har selv opplevd noe liknende, med frysing. Det viste seg at data'en min ikke likte Avast. Etter at jeg fjernet Avast og installerte Avira , ble data'en helt bra. 1 Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Har prøvd å avinnstallere Avast nå og gått bra frem til nå. Setter denne til LØST imorgen hvis ting går bra. Tusen takk 3rd_SQD & johome Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Hadde samme problem imorges, så Avast løste lite om ingenting. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har du prøvd å disable ctaudseu.exe i oppstarten? Det er vel en service eller en startupfil som du finner i: Win+R > "msconfig" eller "services.msc" Prøv å disable den og se om det hjelper (og om du fortsatt får lyd). Lenke til kommentar
drbo Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hadde samme problem imorges, så Avast løste lite om ingenting. Ser du har ATI skjermkort. Noen ganger kan en få BSOD pga av driveroppdatering til skjermkortet. Fjern alle drivere etc til skjermkortet. Reboot. Installer siste drivere fra game.amd.com Endret 26. oktober 2010 av drbo Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Har ikke hatt problemer med blåskjerm hvis det er det du mener drbo. Kan jo prøvde å disable ctaudseu.exe, men det er litt rart for det er ikke alltid jeg får feilmeldinger i eventviewer på samme tidspunkt som pcen fryser (critical error: kernel power). Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Har du prøvd å disable ctaudseu.exe i oppstarten? Det er vel en service eller en startupfil som du finner i: Win+R > "msconfig" eller "services.msc" Prøv å disable den og se om det hjelper (og om du fortsatt får lyd). Jeg gjorde som du sa, men kunne ikke finne ctaudseu.exe der. Noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse side-by-side feilen jeg får når dette programmet kjøres? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Prøv deg på en god gammeldags formatering, eventuelt prøve å installere Windows på en IKKE SSD disk, kanskje SSD disken din ikke er så vennlig å være systemdisk med resten av oppsettet ditt ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Har du disablet pagefila ? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Har du oppdatert til siste versjon av NET Framework fra Windows update og siste versjon av Microsoft Visual C++ Side by Side Configuration Incorrect Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Har du oppdatert til siste versjon av NET Framework fra Windows update og siste versjon av Microsoft Visual C++ Side by Side Configuration Incorrect Har nyeste versjon av net framework hverfall. Vet ikke hva som er nyeste versjon av mvc++. Har du disablet pagefila ? Ser ikke hvordan dette skal løse noe som helst. Kan du uttype hvorfor? Prøv deg på en god gammeldags formatering, eventuelt prøve å installere Windows på en IKKE SSD disk, kanskje SSD disken din ikke er så vennlig å være systemdisk med resten av oppsettet ditt ? Dette kan jeg gjøre etterhvert, men har ikke veldig lyst til å formattere da dette er noe jeg er meget lei av. Så blir evt. en ny disk tror jeg da. ----------------------------------------------------------------- Jeg har nå prøvd å kjøre en sxstrace på programmet og resultet ligger i sxstrace.txt vedlagt. Jeg kjønner meg desverre ikke på det som står der:( sxstrace.txt Endret 27. oktober 2010 av gehe_cheetah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå