Gå til innhold

HTC Desire som gnåler etter "Generisk Nettverksfeil" og ikke klarer sende smser.

Anbefalte innlegg

Hver JÆVLA gang jeg skriver en lengre SMS (Da gjerne noe viktig) og skal sende denne meldinga, så begynner den å pipe å grine over at den ikke kan sende meldinga fordi det er en generisk nettverksfeil.

"Ok, det skyldes sikkert den dårlige dekninga" tenker jeg, og går ut på tunet og holder mobilen i været Løvenes Konge style slik at jeg har 3 bars med signal i stedet for 2.

FREMDELES greier ikke denne "supertelefonen" å sende den forbannede smsen.

HVORFOR IKKE? Den har jo ingen problemer med å sende korte smser når det er 1 bar of signal??

Hvorfor i all verden er telefonen så CP at den ikke klarer det med 3?

Dette skjer HVER GANG jeg skriver en lang sms. (Dvs mer enn 6 linjer)

Hjelp meg. Hva faen er en "Generisk nettverksfeil"?

Kjære gud la dette være noe jeg kan fikse på de 500 instillingene på telefonen...

Jeg begynner å bli møkk lei denne telefonen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver JÆVLA gang jeg skriver en lengre SMS (Da gjerne noe viktig) og skal sende denne meldinga, så begynner den å pipe å grine over at den ikke kan sende meldinga fordi det er en generisk nettverksfeil.

"Ok, det skyldes sikkert den dårlige dekninga" tenker jeg, og går ut på tunet og holder mobilen i været Løvenes Konge style slik at jeg har 3 bars med signal i stedet for 2.

HVORFOR IKKE? Den har jo ingen problemer med å sende korte smser når det er 1 bar of signal??

Kjære gud la dette være noe jeg kan fikse på de 500 instillingene på telefonen...

Aldri vært borte i problemet ditt. Noen forslag..... :cool:

- spør operatør

- hard reset (det løser ofte mange problemer, husk backup)

Lenke til kommentar

Aldri vært borte i problemet ditt. Noen forslag..... :cool:

- spør operatør

- hard reset (det løser ofte mange problemer, husk backup)

- Aner ikke hvordan jeg tar hard reset.

- Aner ikke hvordan jeg skal ta backup.

Mener du å legge over alle bildene etc til macen? Den greier nemlig ikke å koble seg til Macen min heller.. :roll:

Har prøvd 100 ganger for å legge over bilder etc.

GUD jeg savner Sony Ericsson...

Lenke til kommentar

- Aner ikke hvordan jeg tar hard reset.

- Aner ikke hvordan jeg skal ta backup.

Mener du å legge over alle bildene etc til macen? Den greier nemlig ikke å koble seg til Macen min heller.. :roll:

Har prøvd 100 ganger for å legge over bilder etc.

GUD jeg savner Sony Ericsson...

ok..hehe.....du trenger ikke å ta backup på det som ligger på minnekortet. Jeg tenkte mest på kontakter og andre ting som er lagret på telefonen.

Hard reset får du ved: Menu > Lagring på SD-kort og telefon > Fabrikkinstillinger > Les hva som står og vurder skadevirkninger for deg

Lenke til kommentar

FØR jeg gjør noe drastisk:

Virker som om du har en slik telefon selv.

Nå er jeg veldig usikker på om den har fått sendt meldinga eller ikke. Den sluttet brått å mase og pipe.

Men på meldinga så er det øverst i høyre hjørne bilde av et lite brev med et utropstegn ved siden.

Suppose den fremdeles ikke er sendt eller hva?

Jeg har sjekka så jeg har mobilt nettverk etc på.

Lenke til kommentar

Har du krysset av for "Dataroaming"?

Hvis ikke, prøv det.

(innstillinger, trådløst og nettverk, mobile nettverk).

Ikke bry deg om at det kommer en advarsel om at dataroaming kan bli dyrt. Det kan bli dyrt hvis du er i utlandet. I Norge har det ingenting å si.

Endret av canon20d
Lenke til kommentar

Man skal ikke trenge dataroaming/mobilt nettverk for å sende SMS

FØR jeg gjør noe drastisk:

Virker som om du har en slik telefon selv.

Nå er jeg veldig usikker på om den har fått sendt meldinga eller ikke. Den sluttet brått å mase og pipe.

Men på meldinga så er det øverst i høyre hjørne bilde av et lite brev med et utropstegn ved siden.

Suppose den fremdeles ikke er sendt eller hva?

Den er nok ikke sendt da nei.....

Jeg har også Desire ja. Hvilke teleoperatør har du?

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...