Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppgjør for felles bil etter seperasjon

Oyvind70

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp vært igjennom en opprivende seperasjon og vi har fordelt innbo og felles bo. Det som gjenstår er familiebilen som hun nekter å kjøpe meg ut av eller selge. Jeg står som medeeier og bilen har en markedsverdi på ca. 170 000.- nok.

Hva kan jeg gjøre da dette har blitt en fastlåst konflikt?

Håper på noen nyttige tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun kan ikke nekte å selge hvis hun ikke har råd til å kjøpe deg ut.

Hvis Dere har delt likt så gjeller det alt, så lenge det ikke er særeie.

Men som damer flest når alt kommer til alt så skal de ha mest.

Hvis du ikke vil krangle om dette så er det vel best å glemme det.

Vil tro du evnt. må høre med Poletiet for en uttalelse, advokat koster penger.

Var i lignende sitvasjon for noen år siden selv, men gadd ikke tullete kvinnfolkkrangel.

Men det startet tidligere en med bil, det var hus og alt.

Har Dere barn så la ting gli forbi og glem de pengene. Vent til hun bestemmer seg for å selge selv. Har dere barn så er de pengene mye mindre værdt enn at Dere skal krangle.

Vil hun forsatt ha bilen så forlang å ha den du også når du har barna, da har begge nytte av bilen.

Har Dere ikke barn så gjør som meg. Ikke gi gode råd og hjelp ikke til, la hun styre sitt eget liv med forsikringer, regninger osv. Si opp alt du har av forsikringer, bankforbindelser o.l. i de selskapene hun også er kunde, og flytt bonusen på bilen til din nye bil, og la henne starte på nytt. Husk også telefon, kabel/parabol og lignende abonemang.

Bytt passord på alt du har via internett.

Er det du som har hatt styring med regninger og forsikringer baller det helt sikkert på seg en del for henne som hun ikke har regnet med. Da kansje hun må selge bilen og da må du kreve 50%.

Lenke til kommentar

Tøv. Dersom ikke annet er avtalt på forhånd har du full adgang til å kreve sameiet oppløst, noe som vil si at hun kjøpe deg ut eller tillate at bilen blir solgt. Hun har ikke adgang til å velge at du skal kjøpe henne ut. Dette følger av sameigelova § 15, som kun stiller som krav at du har gitt henne rimelig forvarsel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...