dcfitjar Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Hei! Jeg har fått tilbud av en bekjent om å kjøpe hans helt nye Acer Aspire 7745g for 1000 euro (ca 8000 kr, bor i utlandet for tiden). Jeg har ikke så god peiling på datamaskiner, men han påstår dette er en god deal. Er det det? Ut fra det jeg kan virker den ganske så bra, men skjermkort kan jeg lite om. Noen som vet noe om skjermkortet som er nevnt under? Det er også mulig at jeg rett og slett ikke har behov for en sånn maskin i det hele tatt. Tror dere jeg kan klare å selge den til samme pris om jeg ikke er fornøyd? Her er spesifikasjonene han sendte meg: Merke: Acer Serie: Aspire Prosessor: Intel Core i7 Klokkehastighet: 1,6 Ghz Arbeidsminne: 16 GB Skjermkort: Ati Mobility Radeon Hd 5850 Skjermstørrelse: 17,3 inch Skjermresolusjon: 1600x900 Harddisk: 640 GB Harddiskshastighet: 5400 rpm Vekt: 3,25 kg Operativsystem: Windows 7 Home Premium På forhånd takk for alle svar! Endret 19. oktober 2010 av dcfitjar Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Det høres ikke ut som noe spesielt kupp. Ram på 16 gb høres bare merkelig ut og litt unødvendig. Også klokkehastigheten på kun 1.6 ghz er ihvertfall ikke verdt prisen. Generelt vil jeg også si at acer maskiner ikke er noe å anbefale da dette er et "jappe" merke. Den her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593520 Koster bare litt mer for deg og du får et mye bedre merke som sikrer deg kvalitet samt en mye raskere prosessor. Hadde også vært fint om du hadde mer detaljerte spesifikasjoner på CPU, RAM, type skjerm, minnemengde på gpu. Forresten er det garanti på den? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Skjermkortet i den Asus pcen der er jo mye dårligere enn 5850 Og det med at Acer er et "jappe" merke, hva nå enn det betyr. Bare tull. Acer har ofte i motsetning til HP osv ofte veldig gode all-round pcer. Som regel er det skjermkortet det står på i alle ferdigpcer og laptops er inget unntak. Men enig i at prossessoren (om det stemmer at den kun er på 1.6Ghz) er i tregeste laget. Er ikke rare forskjellen på i5 og i7 i spill uansett. http://www.acer.no/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=6 Kan ikke se noen konfigurasjon som inneholder de specsa du har listet, men ville nok sett meg om etter noe bedre. Acer har tydeligvis 7745 med 4GB RAM, 5850 og i5-460 prossessor. (nederste konfigurasjon av 7745) Endret 24. oktober 2010 av M@R7!N Lenke til kommentar
dcfitjar Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Jeg takka nei til denne for et par dager siden, fant ut at det sikkert er lurere å spare pengene:) Uansett, bare til informasjon, det er denne det er snakk om: http://www.acer.nl/acer/productv.do?LanguageISOCtxParam=nl&kcond61e.c2att101=77678&sp=page16e&ctx2.c2att1=3&link=ln438e&CountryISOCtxParam=NL&ctx1g.c2att92=1&ctx1.att21k=1&CRC=879296263 Takk for hjelpa uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå