norsemanGrey Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg trenger litt hjelp med å få til Folder Browsing med VBScript. Håper dette forumet er riktig sted å legge dette. Koden under er tatt utganspunkt i noe jeg fant med google, med noen modifikasjoner. Her brukes .BrowseForFolder for få opp en dialogboks med folderstrukturen og la brukeren velge en folder og returnere "path'en" til folderen some er valgt. Det skal være mulig og sette mange forskjellige options i denne .BrowseForFolder metoden. Jeg har bare brukt det som kom med koden jeg fant, &H10& eller 0, i options. På microsoft sine sider står det en rekke options for denne parameteren, men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal bruke disse for å få dem til å fungere. De ser ut til å være på et helt annet format enn det som er brukt i koden under. Noen som kan gi meg litt innsikt i dette? http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb773205%28v=VS.85%29.aspx ' Constant Declaration Const MY_COMPUTER = &H11& Const WINDOW_HANDLE = 0 ' Variable Declaration Dim vobjPath, vobjShell, vobjFolder, vobjFolderItem Dim vstrPath, vstrPrompt Dim vintOptions ' Set the Options for the Dialog Window vstrPrompt = "Select a Folder:" ' Use Additional Text Field to Type Folder Path or Simple Dialog If vboolSimpleDialog = True Then vintOptions = 0 Else vintOptions = &H10& End If ' Create a Windows Shell Object Set vobjShell = CreateObject("Shell.Application") ' If Specified, Convert "My Computer" to a Valid Path for the Windows Shell's Browse Folder Method If UCase(vstrStartLocation) = "My Computer" Then Set vobjFolder = vobjShell.Namespace(MY_COMPUTER) Set vobjFolderItem = vobjFolder.Self vstrPath = vobjFolderItem.Path Else vstrPath = vstrStartLocation End If ' Open Brows Folder Dialog Set vobjFolder = vobjShell.BrowseForFolder(WINDOW_HANDLE, vstrPrompt, vintOptions, vstrPath) ' Quit if no Folder was Selected If vobjFolder Is Nothing Then subSys_BrowseFolder = "" Exit Function End If ' Retrieve the Path of the Selected Folder Set vobjFolderItem = vobjFolder.Self vobjPath = vobjFolderItem.Path ' Return the path of the selected folder funcSys_BrowseFolder = vobjPath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå