Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det med BMW-Sjåfører?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke... Jeg kjører bil kanskje 20mil hver dag, jobb pendling og litt til. Har nesten aldri opplevd hissige BMW førere. De som kjører hissig og opp i ræva på deg og kanskje tuter og blinker er 90% av alle tilfellene Audier. Q7, A4, A6, A8, S4 you name it. Har de over 150 hk så er de kongen av veien. Det er veldig mange med nyere store SUVer som kjører værre en de fleste BMWer. Syntes påstanden til TS er litt rettet til feil sjåfører :S

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sinkene som irriterer meg mest i trafikken er ikke gamlinger i Auris. Men BMW og Audisjåfører. Ja du leste riktig.

Ikke fordi de ønsker å kjøre sakte, men fordi de på død og liv må prate i mobilen. Og da går selvfølgelig farten ned. Klassikeren er en idiot som sinker trafikken foran lyskryss. Det er grønt men han ligger 10-20 km/t under, og prater i mobilen. Når folk tuter kjører han sakte ut til høyre, uten å blinke. Flere som kjenner seg igjen i denne?

Ofte, når de blir tutet på blir de fryktelig aggressive og må på død og liv gæsse forbi for full guffe når de får slengt fra seg mobilen.

Som Odd Børretzen sa: "Jeg tør ikke engang tenke på hva slags parti disse stemmer på".

Endret av Juli2
Lenke til kommentar

Som Odd Børretzen sa: "Jeg tør ikke engang tenke på hva slags parti disse stemmer på".

Hvorfor skulle det i det hele tatt være noe å tenke på?

Men generelt er det nærliggende å anta at folk stemmer på partier som best ivaretar deres egne interesser. Disse folkene du beskriver stemmer sannsynligvis ikke på partier som ønsker at alle skal bo i blokkleiligheter og reise kollektivt, eller høyst kjøre noe plastræl med dieselmotor.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg har lagt merke til noen spesiell svinekjøring fra BMW- eller Audikjørere, men det betyr ikke at de ikke finnes. Derimot har jeg ofte erfart at middelaldrene menn med sin nye (tro det eller ei) Tiguan, Yeti, Outlander, CR-V osv. kjører som om de eier veien. Menn rundt 40-50 år kan som kjent være noen genuine, selvhøytidelige drittsekker og når midtlivskrisa har fått dem til å kjøpe "en stor kraftig SUV" er det ingenting som stopper dem. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har prøvd å kjøre forbi dem, men da akser de som f. bare for å være en hestkuk.

Personlig kjører jeg langt fra noen premiumbil, men ja, jeg er hard på gassen, når det er mulig. Noen stygg kjøring ser man aldri fra meg. Og jeg tar ALDRI noen sjanser bak rattet. Det er det ikke i nærheten av å være verdt.

Lenke til kommentar

BMW og Audi er etter min erfaring dei mest hissige i trafikken ja, kanskje mest Audi. Det finnes vel og statistikk som bekrefter dette.

Det er sjølvsagt ikkje tilfeldig, men har med kjønn, alder, type person osv. Audi og BMW er bilar personar som gjerne er hissige i trafikken kjøper, då må det bli sånn.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt vil jeg tro at grunnen til at BMW og Audi er overrepresentert på slike statistikker er at det gjerne er bilglade mennesker som er ute etter noe mer enn fremkomstmiddel som kjøper disse bilene. Du får ikke samme gleden av å kjøre hissig med en Prius eller en Yaris.

For å si det på en annen måte: Noen kjøper en flaske billig rødvin til fredagskvelden, andre kjøper en dyr flaske. Begge flaskene får deg beruset, det er bare at opplevelsen under drikkingen er bedre om du drikker kvalitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt vil jeg tro at grunnen til at BMW og Audi er overrepresentert på slike statistikker er at det gjerne er bilglade mennesker som er ute etter noe mer enn fremkomstmiddel som kjøper disse bilene. Du får ikke samme gleden av å kjøre hissig med en Prius eller en Yaris.

For å si det på en annen måte: Noen kjøper en flaske billig rødvin til fredagskvelden, andre kjøper en dyr flaske. Begge flaskene får deg beruset, det er bare at opplevelsen under drikkingen er bedre om du drikker kvalitet.

For å si det på din måte: En gjennomsnittlig BMW eller Audi med 2-liters landbruksmaskin under panseret er ikke akkurat noe man må i bestillingsutvalget for å finne...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det skal sies sant så det er så så jeg nylig en artikkel som påpekte at i norge er det AUDI sjofører som får flest fartsbøter. Noe som politiet hadde gådd ut med. Dette betyr da ikke at vi kjører værst , bare mere effektivt ^^

Selv kjører jeg en Audi 80 92 mod ^^,

Endret av Vuzer
Lenke til kommentar

Og gjett hvilken bil som står i grøften her ute, jo en B... Link, Rv 555, BT.NO

Syns det var en her tidligere som skrev at han kunne kjøre fort fordi han kan det. Ja, det kan jo vi alle se... :wallbash:

Mener du virkelig dette er et argument? Virkelig?

Hvis finn.no er et argument for hvem som _eier_ biler, så er avisa et helt fint argument for hvem som _kræsjer_ biler. Vi har tre artikler med BMW her i tråden.

Vi kan fint være enige i at gjenomsnittssjåføren ikke er veldig flink, likevel er bmw godt på vei til å bli det vanligste merket på norske veier. (BMW 3 eller 5-serie er vel den vanligste bilen på britiske veier så vidt jeg husker).

Så det er jo åpenbart at når de som tror de er bedre enn snittet (her snakker vi de aller fleste) skaffer bmw, så blir det mange drittsekker bak rattet på bmw.

Selv har jeg kjørt vw og audi, og selv om jeg har både blinket og tutet i min tid (med begge bilene) så har det vært med god grunn. F.eks når en idiot ligger ved siden av en annen bil i venstrefila på motorveien i samme fart, og ikke flytter seg.

Dog har jeg nok kjørt forbi eksponensielt mange flere bmw'er enn jeg har blitt forbikjørt av bmw.

Jeg har kjørt mange lange strekker, når man bor i sverige og har familie og venner i norge blir det fort noen mil på telleren, og selv om BMW kjører på sin måte, så er det sjeldent jeg blir irritert på dem, derimot er audi konger på å ligge alt for nære, tute og blinke når de ligger i kø, og å kjøre forbi når det kommer møtende trafikk, slik at de må vrenge seg inn en bil frem.

Middelaldrende menn i 40-åra er overrepresentert blandt de som kjører slik, og de er også de samme som er skikkelig dårlig på å kjøre, og som man kjører forbi for å slippe å ligge bak han når han kræsjer.

BMW sjåfører er ofte helt greie førere, og bmw-ungdommene har ofte en del konkuranse instinkt i forhold til å bli forbikjørt av en passat eller en halvgammel audi, så er det sjeldent jeg opplever farlige situasjoner med dem.

Jeg må også si at jeg kjører likt i stort sett alle biler, gir egentlig litt faen i fartsgrensene så lenge forholdene tillater det, men tar sjeldent risker i forhold til forbikjøringer og korte bremsestrekker.

Det er dog et unntak, om noen her har prøvd å kjøre i en toyota aygo, så vet de hvor inn i helvetes mye de støyer når man kommer over 110, så jeg beklager til de som har havnet bak meg når jeg ligger i 105 på 110 veiene i en aygo, men det er bare for å i det hele tatt holde ut med støyen. Dessuten ligger jeg alltid rett over fartsgrensen når det er et felt uten mulighet for forbikjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...