Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det med BMW-Sjåfører?

Anbefalte innlegg

snip

Jeg foreslår at du flytter ut av pakistanergettoen du bor i, slik at du får ett litt større bilde enn bilene du møter mellom hjemmet og butikken.

% andelen av pakistanere blandt BMW-eiere i Norge mistenker jeg å være < 1

Nå er det faktisk snakk om eierene av bilene, ikke bilene i seg selv. Hva du mistenker eller ikke, er ikke relevant hvis du ikke kan komme med noen kilder. Alt jeg sa var at min erfaring(les: pakistanergettoen som du kaller det), tilsier det jeg har skrevet over. Jeg har da ikke sagt at den er representativ for hele landet, eller der dere bor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... følsomt tema detta her skjønner jeg...

Men jeg må nok si meg litt enig med SML her. Tar man seg en liten kjøretur til steder hvor unge innvandrere holder til i større skala (ala Oslo/Trondheim/Bergen etc. så er det overaskende mange av dem som kjører en pimpa BMW. Vertfall det jeg har sett og jeg er MYE ute å kjører (i jobbsammenheng)

Joda.. så klart kjører de andre biler også, men det virker som om det er BMW som står høyst på lista over biler å eie blandt utlendinger når det gjelder status.

For meg så er det dog helt greit at det er sån forøvrig.

Var senest 14 timer siden jeg så en (ja faktisk) knall rosa BMW 3-serie (emblem for motorstørrelse var fjernet) som var helt sykt senket. Inni satt det sef. en utlending (ung gutt) i hvit pologenser og rosa matchende pannebånd.

Jeg fylte diesel på varebilen samme sted som han fylte bensin og når han dro på inn på E6 igjen så var det helt opplagt at dette ikke var noen racer. Tpper maks en 318i, men den var pimpa på en såpass voldsom måte at man skulle tro den hadde jetmotorer.

For meg så er dette bare ren underholdning og det skorter ikke på fantasi blande de gutta der. Er bare så glad for at dem gjør dette med BMW og ikke Audi. (Selv om altså dette også kan forekomme)

1. Du bor i Fredrikstad, jeg bor i Oslo. Jeg kjenner Oslo bedre enn deg.

2. Du vil alltid finne ekstremtilfeller, men disse tilfellene er på ingen måte representativt for noe som helst. Her er på ingen måte BMW noe enkelttilfelle, det går like mye ihjelråna Audier, VW'er osv som BMW på Oslos veier. Fordi det eksisterer en liten gruppe nazisympatisører i Oslo (ref. han fra østblokkland som ble tatt her forrige uke), vil du da påstå at Oslo er en ren nazistby? Nei, det tror jeg ikke. Det er så latterlig å dra frem den lille promillen av utskudd som representant for resten av gruppen.

Videre har du selv skrevet at du kjørte det remmer og tøy holdt da du hadde en Golf 1,6 så du bør kanskje se opp når du går igjennom døra, det er stor sjanse for at du møter deg selv der.

Nå er det faktisk snakk om eierene av bilene, ikke bilene i seg selv. Hva du mistenker eller ikke, er ikke relevant hvis du ikke kan komme med noen kilder. Alt jeg sa var at min erfaring(les: pakistanergettoen som du kaller det), tilsier det jeg har skrevet over. Jeg har da ikke sagt at den er representativ for hele landet, eller der dere bor.

Du gjør jo akkurat det samme; du kommer med påstander uten å kunne vise til kilder. Når du så får fremlagt kilder som viser at du tar feil avfeier du dette på en lite elegant måte. Enkelt oppsummert: Sjakk matt.

Lenke til kommentar

Gjør det samme? jeg skrev hva min erfaring var. Som jeg har sagt opptil flere ganger, ER IKKE REPRESENTATIVT. Jeg har da ikke sagt at det er fakta i det hele tatt. Kan du begynne å lese hva jeg skriver? vær så snill?

Og at fåtallet av brukte BMWer selges av pakistanere er ikke et bevis for at min erfaring er feil.

Lenke til kommentar

Gjør det samme? jeg skrev hva min erfaring var. Som jeg har sagt opptil flere ganger, ER IKKE REPRESENTATIVT. Jeg har da ikke sagt at det er fakta i det hele tatt. Kan du begynne å lese hva jeg skriver? vær så snill?

Og at fåtallet av brukte BMWer selges av pakistanere er ikke et bevis for at min erfaring er feil.

Som tidligere nevnt; din erfaring er lik null.

Lenke til kommentar

Vet ikke akkurat om det er BMW førere som er "verst" men det er et merke forbundet med kjøreglede og har antageligvis større andel folk som liker å bruke bilene sine i forhold til at det er et rent transportmiddel som tar deg fra a til b.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at han utlendingen som kjørte 316/318 hadde en særdeles voldsomt pimpa bil. Men som de fleste pimpa BMW'er jeg ser som er eid av utlendinger (altså ikke ALLE).

Min Golf var ikke pimpa i det hele tatt og den var ikke engang senket mer enn det den var orginalt. 16" felger og i det hele tatt en ganske kjedelig golf med en kjedelig motor. Var en stor feiltagelse av meg å kjøpe denne bilen. Jeg ble så lei motoren og problemene med denne bilen at jeg fikk lyst til å kaste den på søpla. (bokstavlig talt)

Poenget mitt er at skal man først være "kul" og kjøpe seg litt status, så hadde jeg heller kjøpt meg en eldre BMW med større motor, og lagt penger i at bilen skal se orginal og pen ut. Kontra det å kjøpe nyeste type BMW man har råd til, sette av 100.000 til pimping og gi fullstendig F*** i motor...

Endret av Runar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har slettet noen innlegg som diskuterte moderering. Det er det ikke forbudt å gjøre, men vi har egne kanaler for slikt for å hindre at tråder dras off topic:

1. I først omgang, bruk PM til moderator som foretok modereringen. Husk at moderatorer ikke er ansatte og ikke jobber 24/7, så vær tålmodig om du ikke får svar med en gang.

2. Om modereringen er alment interessant eller baserer seg på en regel som du mener bør endres, så lag gjerne en tråd om det under Tilbakemeldinger om forumet.

3. Dersom man vil klage på en spesifikk moderatorhandling så kan man opprette en klagetråd i Klager på moderatoravgjørelser. En slik tråd er bare synlig for deg og for admins, ikke andre brukere eller moderatorer.

Geir :)

Lenke til kommentar

Tja. Drittsekker eksisterer bak rattet i alle biler. Når det er sagt leste jeg en britisk artikkel for litt siden som nettopp hevdet at de hadde forsket på dette, og funnet fram til at BMW-eiere var de mest aggresive.

Det kan være mange grunner til dette, men å begynne å dra inn 'innvandrere og pakistanere' inn i dette blir en forenkling. Ser nok for meg at disse er mer interesserte i å 'cruise' med musikk og plukke opp babes, ikke grisekjøre og/ligge fem meter bak ræva til folk og blinke og tute. Når det er sagt har jeg hatt en E36 318 som vinterbil, den var tidligere kjørt av noen pakistanere i Oslo, og den bilen hadde sett bedre dager, mildt sagt.

Tilbake til poenget; nå er da BMW veldig fokuserte på å lage ordenlige kjøremaskiner. Det at de fremdeles holder seg til bakhjuldrift og til og med kaller det 'standard drive' vitner om dette. Flere hakket-over-gjennomsnittet bilinteresserte trykker nok BMWs kjøreegenskaper til brystet og velger disse. Det er ofte også disse som er 'verdensmestere' og som lettere irriterer seg over andre biler som ikke følger mønsteret og flyten i trafikken, ergo oppgitt eller oppførsel som hos andre kan bli tolket som 'aggresiv'. Just my five cents.

• Liker 2
Lenke til kommentar

1. BMW har lagt flere linjer og former på flere modeller i forhold til mange andre bilmerker. Som da fører til at bilene er lettere å kjennne igjen

2. BMW har 6 sylindre kontra 4 på de fleste bilene over 2 liter, som igjen gir mer moment i forhold til tilsvarende bil i fra konkurent, og da får man en følelse av at det sparker mer i fra, som igjen kan lede til litt tyngre gassfot.

diskusjonen hvorvidt BMW = kebabbtralle kan folk bare drite i når den største andelen av BMW eiere er hvite menn i 30-40 årene! Samt blant råneungdommen i 18 - 25 årene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjører BMW selv og må ærlig talt si at jeg blir mer oppigtt over Audier enn andre BMWer ute i trafikken.

Akkurat det at BMWer skal være de største bøllene i trafikken tror jeg har litt med det som er tidligere nevnt, at det er kjøreglade folk som kjøper dem, men samtidig tror jeg det er en selvforsterkende oppfatning. Man "vet" at BMWer ofte er mer bøllete, derfor legger man mer merke til det når det er en BMW som kjøres slik i forhold til andre biler.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva det er, men jeg har aldri hatt det så travelt som når jeg hadde Z3 (evt. pakkisføner). Det har heller aldri vært så mange treige plagsomme mennesker i veien for meg som da. Etter at jeg solgte den sank stressnivået betraktelig.

Lenke til kommentar

Det er bare noe ved BMW som endrer din personlighet. Har både en 2010 BMW 520d og en 2010 Honda Jazz hjemme, to rimelig forskjellige biler. Jeg kan ikke si at jeg alltid kjører som en helgen når jeg kjører Hondaen, men med en gang jeg setter meg i BMWen så er jeg ikke i nærheten en gang! Alle andre bilr så treige.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel uttale meg på vegne av alle eiere av BMW, Audi og andre premium-merker når jeg skriver følgende:

Vi kjører hissig fordi vi kan.

True story. Jeg kjører til vanlig en Saab 900 og med en gang jeg setter meg i en Volvo 850 turbo eller spesielt en gang jeg prøvde en Audi A4 ble kjørestilen drastisk forandret. Jeg personlig merker iallefall dette veldig lett.

Lenke til kommentar

Kjører BMW selv og må ærlig talt si at jeg blir mer oppigtt over Audier enn andre BMWer ute i trafikken.

Akkurat det at BMWer skal være de største bøllene i trafikken tror jeg har litt med det som er tidligere nevnt, at det er kjøreglade folk som kjøper dem, men samtidig tror jeg det er en selvforsterkende oppfatning. Man "vet" at BMWer ofte er mer bøllete, derfor legger man mer merke til det når det er en BMW som kjøres slik i forhold til andre biler.

+1

Jeg har samme oppfatning. Kjører selv nyere Bmw og merker at Audi sjåfører oppfører seg "rart/tåpelig" i trafikken og tar alt for mange farlige forbikjøringer. Men har funnet ut at det er sikkert fordi de ser en skummel, sexy og sint Bmw i bakspeilet sitt og rømmer som en skremt katt! hahah :tease:

Men ellers så er det jo eldre folk og damer spesielt så lager farlige situasjoner i trafikken med og "hjelpe" andre i trafikken på de værste tenklige plasser, og generel treighet.

Bmw :love:

Lenke til kommentar

Er BMW sjåfør selv, og jeg vil inrømme at jeg blir grenseløst irritert over folk som kjører 10km\t under fartsgrensen eller gjør unødvendige manøvere. Feks stopper opp hele trafikken for og slippe en fyr inn en vei, enda det er null trafikk i motgående kjørefelt.

De førerene jeg hater mest...er gamlinger i Toyota Yaris / Auris. Så fort en Yaris / Auris er forran meg så tenker jeg "....flott....i'm doom'd". Det slår ikke feil, jeg har så langt ikke sett en Yaris eller Auris som holder seg i fartsgrensa, det er alltid 10km\t eller lavere under fartgrensa...wohoo!

Haha, så enig. Føler det selv akkurat slik hver gang det skjer, samma med avensis også, faen ta avensis og passat også for den del. Forbanna sinker. Bruker kollektivfeltet aktivt i byen som bonusfelt for å kjøre forbi slike, litt utenfor regelboka, men det er satans så irriterende å ligge bak de. Jeg er overbevist om at jeg kommer til å dø av høyt blodtrykk, for jeg blir noen ganger lett irritert av folk i trafikken. Jeg skulle ønske jeg bare kunne gi faen av og til, men jeg klarer bare ikke, jeg blir gal! Høy musikk hjelper som regel litt, så jeg får tankene over på andre ting. :p

Nå kjører jeg både BMW og Ford, og må si at jeg kjører stort sett litt hardt med begge, men kansje enda hardere med Ford'en siden jeg gir litt faen i den. Så bilmerke trenger ikke å bety alt, men selvsagt, med turbomata rekkesekser er det fristende å trø på litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...