Luske_Ludvig Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ingen av oss kan ungå å legge merke til at BMW-sjåfører er hissig i trafikken. -Leste BT.no i dag og i begge bilulykkene på forsiden er det BMW involvert. (her og her. ) Hva er det som går av sjåførene i disse bilene? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Slik jeg føler at Audisjåfører oppfører seg i trafikken.. Jeg kjører Saab og er sikker like ille som disse som kjører BMW.. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Problemet er ikke at BMW-eiere er hissige i trafikken, problemet er at alle andre er så himla treg. Stod bak en liten kø av biler i dag, der den første i rekken skulle kjøre av til venstre. Det var mye trafikk i motgående, men det stoppet 3, jeg gjentar TRE, biler å slapp han over (blinket med lysene) uten at han tok hintet. Er det rart man blir sinnsyk i trafikken?? Men når det er sagt, så når jeg setter meg i en stor bil f.eks. Cheverolet Tahoe, så har jeg all verdens tid i trafikken. Alt er oversiktlig og greit. Det er nok noe med at når du kjører en "liten" kvass bil, så blir mann hissig Og det er jo noe nesten alle BMWeiere har (sett opp mot mann i gata bilen, ikke 600hk skyline). Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Det er ingen forutsetning at man skal bli hissigere av å kjøre en "liten" kvass bil. Jeg tror det har mer med sjåføren å gjøre, at BMW-eiere føler at de er så utrolig mye viktigere enn andre at det skal få lov til å kjøre akkurat slik det passer dem. Greit nok at trafikken ikke alltid går like glatt, men sånn er det. det er mange som kjører bil og ikke alle er like flinke. Det er man faktisk bare nødt til å godta, ellers burde man ikke sitte bak rattet på en bil. Jeg skal ikke si at jeg aldri blir irritert i trafikken, men jeg skaper da ikke farlige situasjoner fordi jeg blir irritert. Tidligere i sommer kjørte jeg en bil med automat(gammel type automat=treg), jeg hadde også med en tilhenger som veide litt så bilen slet litt i oppoverbakkene, men jeg slapp forbi folk der jeg kunne. Plutselig ser jeg en BMW 3-serie stasjonsvogn nærme seg i speilet. Der jeg kjører da er det ikke mulig å slippe noe forbi fordi det er midtrabatt som skiller de to kjørefeltene, men BMW-en kommer nærmere og begynner å tute og blinke med lysa. Jeg kjørte ikke så veldig sakte heller, er snakk om 65-70 i 80-sona, i en bratt oppoverbakke. Ved første mulighet til å komme seg forbi så presser han seg forbi, tuter tre ganger og viser fingeren. Dette var langt i fra noen trygg forbikjøring, det var en kort slette med en sving man ikke hadde noen sikt rundt kanskje 200 meter lengre fremme. Hva om det hadde vært et vogntog rundt den svingen der? Endret 19. oktober 2010 av OlafG Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Som BMW-sjåfør kan jeg med 100% sikkerhet si at vi er bedre enn andre. 7 Lenke til kommentar
SML Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Fordi majoriteten av BMW-sjåfører er hissige pakistanere som ikke har respekt for andre enn seg selv? snakker hvertfall av erfaring her, når jeg sier at fåtallet som kjører brukt BMW er etnisk norske. 2 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Fordi majoriteten av BMW-sjåfører er hissige pakistanere som ikke har respekt for andre enn seg selv? snakker hvertfall av erfaring her, når jeg sier at fåtallet som kjører brukt BMW er etnisk norske. For moro skyld trykket jeg finn.no -> bil -> brukte biler -> BMW -> 5-serie. Sjekket alle annonsene på første siden som dukket opp, ikke én inneholdt et pakistansk navn, kun nordiske eller forhandlere. "Erfaringen din" = null. Du er ikke engang ferdig på videregående. Endret 19. oktober 2010 av Kent Touch This 4 Lenke til kommentar
SML Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Finn.no ja, VELDIG legit kilde. Gud så naiv du er som i det hele tatt kan si at min erfaring er feil fordi finn.no sier noe annet. 1 Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Slik jeg føler at Audisjåfører oppfører seg i trafikken.. støtter den audi-sjåfører er værst Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Finn.no ja, VELDIG legit kilde. Gud så naiv du er som i det hele tatt kan si at min erfaring er feil fordi finn.no sier noe annet. Du mener at den desidert største databasen for bruktbiler i Norge ikke gjenspeiler bruktmarkedet like godt som din egen, lange erfaring? Bli tørr bak øra først du. 7 Lenke til kommentar
SML Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan du i det hele tatt lese? for du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver. Men for å gjøre det enkelt for deg, så du KANSKJE forstår; AV DE BMWENE JEG HAR MØTT, ER MAJORITETEN AV SJÅFØRENE PAKISTANERE SOM IKKE KAN KJØRE BIL. Got it? Du kan ikke sjekke en database for bruktbiler, for å finne ut av om min erfaring er feil eller ikke. Du må virkelig bo i en hule hvis du ikke har fått med deg at BMW er pakistaner-bil nr.1 Dette er ikke rasistisk ment, synes bare det er en sammenheng mellom antallet pakistanere som kjører gamle BMWer, og antall BMWer som grisekjører. 1 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Er det 1986? Siden vi kaller innvandrere pakistanere? Har forsåvidt aldri opplevd innvandrere som hissige i trafikken. Det er det middelklasse menn i 30-40 åra som er. Når det kommer til å være hissig i trafikken, tror jeg sikkert mange opplever meg som det. Nå kjører jeg ikke BMW da. For meg handler det om "frihet". Hvis jeg ligger bak en bil som kjører sakte uten åpenbar grunn, blir jeg anspent og irritert. Etter forbikjøringen får jeg en kortvarig frihetsfølelse når jeg ser den åpne veien forran meg. Faktisk, så er jeg enig i at BMW eiere er bedre enn mange andre. Mange av de som kjører BMW, velger merket pga kjøreopplevelsen, som igjen betyr at de er glad i å kjøre. Dette betyr igjen at de mest sannsynlig kjører oftere. De er altså mer erfarne, og de kjenner sin egen bil, og veiene bedre enn de som bruker bilen som et fremkomstmiddel. (Men variabler vil det helt klart være på begge sider) Endret 19. oktober 2010 av Rs125 3 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan du i det hele tatt lese? for du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver. Men for å gjøre det enkelt for deg, så du KANSKJE forstår; AV DE BMWENE JEG HAR MØTT, ER MAJORITETEN AV SJÅFØRENE PAKISTANERE SOM IKKE KAN KJØRE BIL. Got it? Du kan ikke sjekke en database for bruktbiler, for å finne ut av om min erfaring er feil eller ikke. Du må virkelig bo i en hule hvis du ikke har fått med deg at BMW er pakistaner-bil nr.1 Dette er ikke rasistisk ment, synes bare det er en sammenheng mellom antallet pakistanere som kjører gamle BMWer, og antall BMWer som grisekjører. Du kan fint sjekke en database for å se om det du skriver er feil eller ikke, jeg har gitt deg oppskriften et par innlegg over. Jeg bor ikke i en hule, jeg bor i Oslo. Som finn.no bekrefter tar du helt feil når du skriver at BMW er "pakistanerbil nr.1". Du har snevre, gammeldagse synspunkt uten noe hold i virkeligheten (noe finn.no igjen bekrefter), så jeg sier igjen: Bli tørr bak øra og få deg litt livserfaring før du brauter rundt med latterlige påstander. 4 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan du i det hele tatt lese? for du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver. Men for å gjøre det enkelt for deg, så du KANSKJE forstår; AV DE BMWENE JEG HAR MØTT, ER MAJORITETEN AV SJÅFØRENE PAKISTANERE SOM IKKE KAN KJØRE BIL. Got it? Du kan ikke sjekke en database for bruktbiler, for å finne ut av om min erfaring er feil eller ikke. Du må virkelig bo i en hule hvis du ikke har fått med deg at BMW er pakistaner-bil nr.1 Dette er ikke rasistisk ment, synes bare det er en sammenheng mellom antallet pakistanere som kjører gamle BMWer, og antall BMWer som grisekjører. Jeg foreslår at du flytter ut av pakistanergettoen du bor i, slik at du får ett litt større bilde enn bilene du møter mellom hjemmet og butikken. % andelen av pakistanere blandt BMW-eiere i Norge mistenker jeg å være < 1 4 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Grunnen til at de ikke er på finn.no er av fler grunner. 1. Pakistanere kjøper BMWer. De selger ikke. Hadde de solgt de, ville de da ikke hatt samme stempel som idag. 2. Om de først selger, eller kjøper, så er det cash uten moms. Ikke på finn.no Klarte ikke dy meg 6 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Grunnen til at de ikke er på finn.no er av fler grunner. 1. Pakistanere kjøper BMWer. De selger ikke. Hadde de solgt de, ville de da ikke hatt samme stempel som idag. 2. Om de først selger, eller kjøper, så er det cash uten moms. Ikke på finn.no Klarte ikke dy meg Ja, her var det mye fornuftig. Si meg, hva tjener du på å selge en bil "cash uten moms"? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Grunnen til at de ikke er på finn.no er av fler grunner. 1. Pakistanere kjøper BMWer. De selger ikke. Hadde de solgt de, ville de da ikke hatt samme stempel som idag. 2. Om de først selger, eller kjøper, så er det cash uten moms. Ikke på finn.no Klarte ikke dy meg Ja, momsunndragelse på bruktbiler er et velkjent problem. EDIT: Kent var først! Endret 19. oktober 2010 av Rs125 2 Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Er BMW sjåfør selv, og jeg vil inrømme at jeg blir grenseløst irritert over folk som kjører 10km\t under fartsgrensen eller gjør unødvendige manøvere. Feks stopper opp hele trafikken for og slippe en fyr inn en vei, enda det er null trafikk i motgående kjørefelt. De førerene jeg hater mest...er gamlinger i Toyota Yaris / Auris. Så fort en Yaris / Auris er forran meg så tenker jeg "....flott....i'm doom'd". Det slår ikke feil, jeg har så langt ikke sett en Yaris eller Auris som holder seg i fartsgrensa, det er alltid 10km\t eller lavere under fartgrensa...wohoo! 2 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg kan vel uttale meg på vegne av alle eiere av BMW, Audi og andre premium-merker når jeg skriver følgende: Vi kjører hissig fordi vi kan. 6 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Hehe... følsomt tema detta her skjønner jeg... Men jeg må nok si meg litt enig med SML her. Tar man seg en liten kjøretur til steder hvor unge innvandrere holder til i større skala (ala Oslo/Trondheim/Bergen etc. så er det overaskende mange av dem som kjører en pimpa BMW. Vertfall det jeg har sett og jeg er MYE ute å kjører (i jobbsammenheng) Joda.. så klart kjører de andre biler også, men det virker som om det er BMW som står høyst på lista over biler å eie blandt utlendinger når det gjelder status. For meg så er det dog helt greit at det er sån forøvrig. Var senest 14 timer siden jeg så en (ja faktisk) knall rosa BMW 3-serie (emblem for motorstørrelse var fjernet) som var helt sykt senket. Inni satt det sef. en utlending (ung gutt) i hvit pologenser og rosa matchende pannebånd. Jeg fylte diesel på varebilen samme sted som han fylte bensin og når han dro på inn på E6 igjen så var det helt opplagt at dette ikke var noen racer. Tpper maks en 318i, men den var pimpa på en såpass voldsom måte at man skulle tro den hadde jetmotorer. For meg så er dette bare ren underholdning og det skorter ikke på fantasi blande de gutta der. Er bare så glad for at dem gjør dette med BMW og ikke Audi. (Selv om altså dette også kan forekomme) Jeg kan vel uttale meg på vegne av alle eiere av BMW, Audi og andre premium-merker når jeg skriver følgende: Vi kjører hissig fordi vi kan. Min far er dog desto mer hissig enn meg i trafikken, og han kjører Mazda 3 1.6tdi... Endret 19. oktober 2010 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå