Paulex Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Har vært så "heldig" å fått meg trådløst bredbånd fra netcom, som lover meg alltid nettverk samt. 2000kb/s hvis jeg ikke har lastet ned mer enn 6 gigabyte i månden. Det jeg lurer på er hvordan i huleste jeg klarer å alltid bryte denne grensen etter rundt 10 dager. Jeg er på facebook, og streamer ett par låter på spotify daglig. Noe som ikke skal være så alt for mange megabyte. Enten driver facebook og laster ned en DRØSS av cookies eller så er det jo noe fryktelig galt? Slik nettet blir etter "kvoten" er brukt opp, er det jo så godt som ubrukelig. Tar meg tilbake til den tiden modemet laget så mye lyd at du måtte ha hørselsvern for å koble deg opp trygt. Er det noen leverandører som opererer med "uendelig" datatrafikk nå for tiden? Dette med 6 gigabyte er jo bare det mest rævva jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Problemet er Spotify som er en fildelingstjeneste. Dvs at sangene du har lyttet til, ligger på harddisken og streames til andre. Du bør slå av eller sperre spotify når du ikke lytter til musikk aktivt.... 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Skype gjør det samme. Pcen din fungerer som en telefonsetral når skype idler. Installer et program som monitorerer det akkumulerte nettverksforbruket ditt. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Okei da. Har bårde Skype og Spotify "idle" nesten hele dagen..... Da skjønner jeg hvor all trafikken tar veien. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå