Gå til innhold

Er Dells XPS 8100 et greit kjøp?


Anbefalte innlegg

Skal hjelpe foreldrene mine med kjøp av ny PC. Så da må det bli en ferdigbygd en. Jeg tenkte på denne fra DELL.

 

Hovedspecs:

Studio XPS 8100

PROSESSOR Intel Core i7-prosessor 870 (2,93 GHz, 8 MB)

MINNE 6144 MB (2 x 2 GB) (2 x 1 GB) 1333 MHz tokanals DDR3-minne

HARDDISK 2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

GRAFIKKORT 1 GB ATI Radeon™ HD 5770-grafikkork

OPTISK(E) STASJON(ER) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software

 

pris: 9-10 000,-

 

Er dette et greit kjøp, eller er det utdatert hardware og man får for lite for pengene?

 

Hvis noen har bedre forslag så kom gjerne med det!

Det trenger ikke være noen gamer PC men den må ha god ytelse så den ikke blir treg av alt av unødvendige programmer, prosesser, filer, spyware ect. ect. som foreldrene mine garantert kommer til a la seg hope opp på harddisken.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tro meg, ikke noe dårlig maskin det der, men waayyyy overkill for et gammelt ektepar!

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10428

Velg det billigste skjermkortet og fjern alt unødvendig tilbehør, da blir prisen rett over 6000, og selv den maskinen er mer enn nok.

Husk, en kraftig pc greier nødvendigvis ikke og kjøre mer virus før det krasjer/henger.

Invester heller i et godt antivirus, litt opplæring i vedlikehold/oppdatering av antivirus og windows update, samt sett noen gode sikkerhetsrutiner, som f.eks. at du er den eneste med administrator rettigheter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...