Gå til innhold

Jeg vil slutte på universitetet


iDork

Anbefalte innlegg

Så ja, jeg har funnet ut at jeg vil slutte på universitetet og flytte hjem igjen. Hovedsaklig pgav angst og depresjoner som tar helt overhånd. Jeg har sagt opp hybelen min, men må betale for den i to mnd til. Så derfor er det i grunn uaktuelt å slutte tvert av nå, og miste støtten fra lånekassen.

 

Men, jeg kommer ikke til å stå på eksamen. Jeg kan uten og overdrive si at jeg ikke får det til, oppgavene og alt virker helt uoverkommelig.

 

Men hvis jeg nå slutter å møte opp, og driter i eksamen, så får jeg vel fortsatt støtte ut desember? Bortsett fra at det ikke blir gjort om til lån, men det kan jeg leve med.

 

Noen som vet?

 

Og burde jeg si ifra til fakultetet at jeg slutter i desember?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du vil få støtte ut desember selv om du ikke møter opp på skolen. En del av studiestøtten vil ikke blir gjort om til stipend, men alt vil bli lån. Det kan kanskje være greit å si ifra at du slutter; for ordens skyld...

 

Ja, jeg mente selvsagt at ingenting av lånet vil bli gjort om til stipend, gikk litt fort der.

 

Men hvis jeg sier ifra at jeg slutter før desember, så mister jeg vel støtten med en gang.

 

Selv om jeg i begge tilfeller prøver å lure lånekassen, så er det vel bedre å være registrert som student frem til desember, for så å slutte, selv om jeg ikke gåt over til eksamen.

 

Hvis jeg sier til universitetet at jeg slutter, men ikke lånekassen, er det vel ikke sikkert at jeg får lån senere?

Lenke til kommentar

Nei, skolen din melder ikke ifra til lånekassen. Det er det du som eventuelt må gjøre. Men selv om du ikke skal studere mer dette semesteret, så behøver du jo uansett studiestøtten til å betale oppsigelsestiden på hybelen din. Du gjorde et forsøk på dette semesteret og feilet, og det er jo helt greit det. Det blir ikke riktig å si at du lurer lånekassen, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det. :)

 

Hvis du ikke sier ifra til lånekassen at du dropper dette semesteret, så vil lånekassen bare se på hvor mange studiepoeng du mislykkes i å ta og notere seg dette (lånekassen får tilsendt eksamensresultatene dine fra universitetet). Du har lov til å mislykkes i å ta 60 studiepoeng før du mister retten til fremtidig støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...