Yawa Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Heisann Jeg forsøker å plassere 8 og 8, (... osv), resultater <div>her</div> når jeg printer ut resultatene. Si at jeg har 32 rader, så skal utfallet være slik: <div> rad 0-7 </div> <div> rad 8-15 </div> <div> rad 16-24 </div> <div> rad 25-32 </div> Prøvde littegranne med foreach();, og mysql_num_rows();. Men klarte ikke få til en fungerende løsning... Noen som kan komme med noe forslag? Endret 18. oktober 2010 av Yawa Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Du kan bruke modulus-operatoren inni løkken for å få den til å skrive en ny div for hvert åttende. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 kunne du forklart det litt nermere? eller om du har en link til noe jeg kan "se etter"... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Google modulus operator for å se hva den gjør. Kjør denne: for($i=0;$i<=100;$i++) { if($i%8==1) echo "<b><u>$i</u></b><br>"; else echo "$i<br>"; } Endret 19. oktober 2010 av MikkelRev Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 okay - så jeg kjørte gjennom dette scriptet for en test: <?php $result = mysql_query('SELECT * FROM table WHERE field = '.mysql_real_escape_string($q)); $count = mysql_num_rows($result); $get = mysql_fetch_assoc($result); print '<div>'; for($i=0;$i<=$count;$i++) { if($i%8==7) { print $i.'</div>'."\n".'<div>'; } else { print $i.'<br />'; } } print '</div>'; ?> Dette gir dette resultatet: <div>0<br />1<br />2<br />3<br />4<br />5<br />6<br />7</div> <div>8<br />9<br />10<br />11<br />12<br />13<br />14<br />15</div> <div>16<br />17<br />18<br />19<br />20<br />21<br />22<br />23</div> <div>24<br />25<br />26<br />27<br />28<br />29<br />30<br />31</div> <div>32<br />33<br />34<br />35<br /></div> Dette fungerer jo da, takk takk for tipset MikkelRev... Menne - hehe - hvordan får jeg printet ut felter fra databasen i et slikt oppsett? hvor legger jeg opp en while-loop eller noe for å printe ut et oppsett til hvert av resultene... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvordan pleier du å loope gjennom resultatsett fra mysql-databaser? Bare husk å ha en teller ($i) som inkrementeres for hver gang i løkken. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg kjører ut resultater slik jeg da: <?php $secureValue = validate($type,$somevalue); $qry = mysql_query('SELECT * FROM table WHERE field = '.$secureValue); if (!qry || maysql_num_rows($qry) == 0) { $noRes = ''; } else { while ($get = mysql_fetch_assoc($qry)) { $layout = 'ett oppsett pr. resultat'; } print $layout; mysql_free_result($qry); mysql_close(); } ?> Jeg forsøkte å sette for($i=0;$i<=$count;$i++) { ... } inni while-loopen uten suksess, så forsøkte jeg å sette den rett på innsiden uten at det fungerte. Jeg forsøkte å plassere den inni if/else menne neida... så det er noe jeg ikke helt forstår her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå