Gå til innhold

AMD Xp 2100+ Temperatur Problem!

Anbefalte innlegg

Har problemer her.. Min AMD xp 2100+ blir kjølt ned av en Thermaltake Coolmod (silent) CPU vifte, som skal kunne støtte opp till XP 2800+.. Når jeg har viften på fullt (4800RPM) bråker det som et helvete, ihvertfall ikke veldig "silent" som viften skal være. Når Viften var på fullt så lå CPU tempen på mellom 50-60 Grader. Nå har jeg tatt ned vifte hastigheten til et litt mer lyd behaglig nivå.. men nå er Tempen opp i 75 grader :cry:

Hva må jeg gjøre? Det er et helvete og ta av viften igjen, så jeg har ikke gjort det enda, men jeg planlegger å ta en titt.. Ja, jeg har tatt på Kjølepasta også. Jeg har ingen Kabinett vifter.. selv om jeg kanskje burde ha det.. isåfall, passer alle kabinett vifter til alle kabinett dører? og hva annet trenger jeg.. trenger jeg et sånt lite rør fra Kabinett viften og ned til Prossesoren så luften blir dirigert ned dit? (sett det i flere pcer).

Jeg vil gjerne vite hva som skal til for å få ned temperaturen betydelig!

Har snakket med folk som har temperaturen ned i 35c Idle og 39c Full..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aopen Midi tower.. hva slags kabinett vifte trenger jeg og hvor mange? :)

Husker ikke det med den thermal padden.. ikke sikker på hva det er en gang.. :) hvor på viften sitter den?

Ai ai .... den sitter under blokka, på den flate,blanke enden.

Den kan være sort eller rosa av farge og er vel ca. 2x3cm.

Jeg vet ikke dimensjonen på kab.vifter til Aopen.

Mulig noen andre her kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Men jeg trenger øyeblikkelig svar på om jeg kan ha en kabinett vifte.. det er ikke noen åpning for det bak i kabinnetett.. jeg tror det kanskje er en foran.. det er sånn mønster i metallet som minner om en vifte. Og er det noen andre måter å få ned tempen på CPU`en?

Lenke til kommentar
Men jeg trenger øyeblikkelig svar på om jeg kan ha en kabinett vifte.. det er ikke noen åpning for det bak i kabinnetett.. jeg tror det kanskje er en foran.. det er sånn mønster i metallet som minner om en vifte. Og er det noen andre måter å få ned tempen på CPU`en?

Det mest effektive er å ha en kabinettvifte som blåser ut rett under PSU viften (som også blåser luft ut). Hvis det ikke er plass, så kan du ev. vurdere om du vil sage ut et hull et annet sted i nærheten. Det er vanskelig å si uten bilder av kabinettet.

Et dårligere alternativ å ha en som suger luft inn i fronten av kabinettet, men det er bedre enn ingen vifte.

Det mest effektive er dog å ha en vifte bak på kabinettet som suger luft via en tunnel direkte fra kjøleribben på CPUen. Dell bruker denne løsningen bl.a. Da blir varmen sugd rett ut uten å "forpeste" resten av kabinettet. Det er opplagt at det er mest lønnsomt å blåse ut varm luft istedet for passe lunken luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...