Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorolje fra Biltema

ThorRune

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei, har en '95 galant 1,8 bensin, og en kanne Biltema helsyntetisk motorolje 5W-40. Vanlig oljeskift-intervall er 15 000, kan jeg regne så stor intervall om jeg får bilpleie-folka til å hive inn Biltema-olja? Er det noe forskjell i kvalitet mellom esso/statoil-olje og biltemaolje? Det er liksom en hel del billigere med oljeskift om jeg kjøper skift til 350kr og olje til 200kr og filter til 80kr.

Hva med oljefilter? Er biltema sine greie til samme intervall?

Jeg har nå kjørt på Biltema olje i mer enn 3 år på en Volvo D5 (0W-30) og Audi A4 (5W - 40) begge er helsyntetiske.

Dette har vært HELT PROBLEMFRITT.

I Norge er det bare tull å snakke om oljekvalitet når vi putrer kun i 80 km/t fra hjem til jobb. På autobahn og annen ekstrem bruk blir det selvsagt en annen sak, men jeg tror Biltema oljen holder høy kvalitet. Husk at dette egentlig er olje fra anerkjente oljeprodusenter.

Det viktige er at du SKIFTER olje og minst 1 gang pr. år og f.eks. hver 15 000km. Husk også å skifte oljefilteret hver gang så slipper du å tenke på at du drar med deg uren olje i systemet.

Prisen på Biltema oljen er så lav at du kan jo skifte den 2-3 ganger så ofte enn dersom du utfører dette på ditt merkeverksted, og jeg sier - heller ofte enn sjelden/aldri!

Når det gjelder filter hos Biltema - være seg oljefilter, luftfilter o.a så har disse faktisk vært best i test! Igjen kan du pga. prisen skifte filter oftere enn om du bruker konkurrentenes filter og det er jo tross alt det beste.

Endret av roarkv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...