Gå til innhold

BenQ er skjermen kaputt? Jeg får rare farger.

James Bond

Anbefalte innlegg

Hei, dette problemet er vanskelig og forklare men..

Før så fikk jeg lissom "normale" farger, og nå har fargene Gul og Oransj blitt helt tragiske!

Jeg har BenQ G2410HD og plutselig idag så skjønte jeg ingenting!

Først så trodde jeg det var nVidia drivern som hadde fått noen rare innstillinger, (det har skjedd en gang før så jeg tok default settings) og da ble fargene normale igjen..

Men denne gangen så virket det ikke. Det ser ut som at skjermen min ikke lenger klarer og vise på enkelte farger den "riktige fargen".

Ting er lissom mer gulaktig.

Det hadde vært morro og prøvd på en annen PC eller en annen skjerm på min pc asså!

Dette er jo helt på tryne.

Prøvde også og ta default på skjermens egne OSD instillinger uten noe hell. Fargene er snudd helt til det unormale.

Før var det sånn at spess når jeg spilte TF2 og tok Alt+Tab så kunne fargene låse seg til noe mer uvant, og da fiksa ting seg med en restart eller driver innstilling..

Hva faen gjør jeg?

Tror kanskje jeg må ha helt ny skjerm ellerno..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket kabelen? En løs kabel kan gi rare farger.

Har fiksa problemet nå er jeg sikker på. Jeg tror det har noe med at skjermen stod for lenge på. Røde og gule farger var temmeling "fake" eller dårlig "kvalitet".. Nesten som når man oversaturater noe.. Så jeg skrudde av skjermen før jeg gikk på jobb, kom tilbake på morgenen og da var de normale fargene på plass :)

Problemet er løst :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...