Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg 5-6000, '94 Bmw 525i

Bandoloo

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en 94' mod Bmw 5-serie 525i.

Det har seg sånn at det bare er én fungerende høyttaler i hele bilen, noe som er smått irriterende. Hovedenheten er også rimelig puslete og utdatert. Derfor kjøper jeg like greit alt sammen nytt.

Jeg har rundt 5-6000 å bruke på dette, da inkl hovedenhet. Har ingen planer om noen ekstrem bass eller noe i den duren, vil ha det som har finest og best lyd til denne prisen. Hovedenheten må også ha usb- og aux-tilkobling, og gjerne også støtte for iPod/iPhone.

Er relativt blank på området, så alle tips og råd tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillerne fra Pioneer er jo meget gode og har det du krever i forhold til tilkoblinger. Det du eventuelt kan kjøpe er jo en 5 kanals forsterker med høyttalere til og muligens en liten basser hvis det er penger igjen. Jeg kan gjøre en liten sjekk på priser osv litt senere i kveld så skal jeg se hva totalen blir ;)

Lenke til kommentar

Vel, godsaker vil jeg ikke kalle det men... Tang Band settet krever 4 kanaler, 2 til bass og 2 til fulltone, også deler du bassene på 300hz lavpass, og fulltonene på 300hz høypass ;)

Du monterer bassene i sparkepanelet der de orginale høyttalerene sitter, men du lager selvsagt nye sparkepaneler av 12mm mdf. 2" fulltonen plasserer du der hvor diskantene dine sitter orginalt... Det sitter en slags "kasse" av filt bak sparkepanelene, disse fjerner du.

Lenke til kommentar

Okei, takk! Siden dere anbefaler Pioneer-spillere tror jeg jeg går for en slik en.

Om jeg vil bruke Kickeren som forsterker nå, og heller oppgradere den seinere, hvilke høyttalere anbefaler dere da? Vil gjerne ha mulighet til å oppgradere videre også uten å måtte bytte ut disse isåfall.

Lenke til kommentar

Pixmania vil du ikke kjøpe fra da de sender fra Frankrike og retur av eventuelle defekte varer er et mareritt.. Kjøp fra norge.

Vil jeg måtte betale moms og toll på varer fra Pixmania da også eller?

Nei, det skal du ikke.... jeg har ihvertfall aldri gjort det, men så har aldri jeg hatt noe problemer med å bestille derfra heller...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

Har kjøpt meg ny spiller nå, og koblet opp forsterkeren jeg hadde. Men det har seg sånn at det bare kommer bass ut av de høyttalerne som er koblet til den nå. Er forsterkeren egentlig bare beregnet på bass? Noen anbefalinger til en annen jeg kan kjøpe meg isåfall, å ha i tillegg?

Lenke til kommentar

Delefilter er for å dele/ta bort frekvenser, en sub feks trenger ikke spille mellomtone og diskant, så da tar delefilteret bort disse frekvensene, slik at det kun spiller bass.

Så du må se på forsterkeren om det er en bryter der som heter crossover eller om det står LPF, HPF på en bryter.

Spilleren din har også innebygd delefilter, og egen sub-utgang til forsterker, så det er mulig du har koblet deg på feil utgang, eller har delefilter påslått i spilleren. Dette står forklart i brukermanualen ;)

Lenke til kommentar

Var ute og sjekket nå, og det var ikke noe delefilter. Har heller ikke koblet til på sub-utgangen, og så ingen bryter på forsterkeren heller.

Men jeg tror jeg må sjekke litt bedre hvor han forrige karen som eide bilen har lagt ledninger osv, for tror han har gjort det på en rimelig rar måte. Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...