Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan ville du reagert om noen helte øl over deg?

Gjest Gutt 18

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 18

Hei, jeg viste ikke helt hvor jeg kunne poste denne, og dette var den eneste plassen med gjesteposting. Bare å flytte den til passende kategori.

På lørdag var jeg ute på byen i Bergen sammen med sikkert 10-12 andre venner, når nattklubbene begynte å stenge gikk vi mot et hotell hvor noen av oss skulle ha nachspiel. I døren kom vi ikke inn siden vaktene tydeligvis skjønte hva vi skulle og at vi kom til å være alt for mange på rommet. Vi stod utenfor en stund og snakket og til slutt ble jeg trøtt og satt meg ned med en søyle. Da kom det to tilfeldige folk forbi og helte sikkert en liter med øl/brus/væske over meg. Jeg ble kjempe sur og begynte å løpe etter de sammen med en kamerat som så hva som skjedde.

Vi løp noen hundre meter før vi tok de igjen rundt et hjørne, da var de plutselig 5-6 personer og flere av de var store og kraftige. Jeg ble holdt tilbake av han ene største og kraftigste mannen, men jeg klarte ikke å bry meg om han. Jeg klarte tilslutt å slå til slå han ene som helte drikke på meg, jeg ble da slått hardt i øyet av han som holdt meg... Jeg rygget en meter før jeg prøvde igjen, jeg klarte fortsatt ikke å konsentrere meg om han som slo meg, for jeg var så sur på han som helte drikke på meg. Jeg prøvde å slå han igjen, men fikk enda et slag dennegangen i det andre øyet. Jeg fikk en sprekk over øyet og begynte å blø mye, kameraten min hindret meg tilslutt å dro meg tilbake til hotellet.

Når vi endelig var tilbake der tok vaktene meg med inn og renset kuttet jeg fikk over øyet før de sa at jeg skulle gå rett til legevakten å sy. Jeg gjorde det, men på veien traff jeg de to som helte drikken på meg. De kjente meg igjen og jeg hørte at de snakket om at de skulle banke meg, da hjalp en annen kamerat meg. De andre "yppet" mye men til slutt gikk de. Jeg har egentlig angret mye på at jeg ikke dro til en av de her.

Det sto mange personer rundt meg da det skjedde, så jeg tenkte at jeg ikke ville stå der å bli ledd av men at jeg ville ha hevn, derfor løp jeg etter. Men nå i ettertid så tenker jeg på hva jeg kunne gjort annerledes.

Dette ble et veldig langt innlegg, men hvordan ville dere reagert vist det kom noen tilfeldige personer bort til deg og dynket deg i drikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg er jente, og vil i de fleste slike situasjoner legge på sprang.

Hadde jeg vært en sterk mann hadde jeg sikkert reagert med en ikke lur voldelig handling.

Jeg har fått tømt øl over meg før, jeg ble bare sur, noe mer kunne jeg ikke gjøre. Kjente han som gjorde det.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18 TS

Jeg er ikke akkurat store mannen jeg heller da, jeg er en "liten" 18-åring. 174 cm høy og 65 kg på vekten. Jeg trener jevnlig, men jeg er vell langt ifra den største og tøffeste på byen. Det var bare at når jeg først var der og holdt igjen, så hadde jeg så mye adrenalin at jeg ikke klarte å bry meg om jeg ble slått. Jeg ville bra hevne meg på han som dynket meg i drikke...

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18 TS

Selvfølgelig, men når jeg hadde drukket litt så tenkte jeg at jeg i hvertfall ikke ville stå der å bli ledd av... Kanskje ikke det lureste jeg har gjort, men nå i ettertid så er jeg fortsatt ikke sikker på om jeg ville gjort noe annerledes vist jeg fikk vurdert situasjonen igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18 TS

Kom forresten hjem med 4 sting over øyet, blåveis på begge øynene, et stort blåmerke på ene leggen og en del av en fortann mangler. Men fortsatt syntes jeg nesten at det er verdt det, siden jeg klarte å "forsvare" meg selv.

Lenke til kommentar

... du vet at du skal smile med de fortennene resten av livet og ha huden over øyet resten av livet, mens det slagsmålet har vært og ingen unntatt deg bryr seg?

Avoid faresituasjoner i fremtiden. Det er du som kommer tapende ut om han har scarred deg for life og det har han.

Lenke til kommentar

Du ville ikke bli ledd av? Du ville utøve vold som hevn mot to fulle idioter? Selvfølgelig blir man sur hvis noen gjør noe sånt, men du burde ha litt høyre terskel for voldsbruk. Det å slå andre og bruke vold er noe du burde unngå så langt det er mulig, enkelte ganger er det ikke å unngå, men du burde aldri være den som slår først eller den som starter det på noen som helst annen måte.

Du ser jo hvordan det gikk, du fikk juling og måtte på legevakta å sy. Du var jo veldig tjent med å fyre deg opp og søke hevn.

Nei, du fremstår som en aggressiv og usikker fyr. Du påstår at du klarte å forsvare deg selv, men det er jo helt feil. Du fikk stryk så det holder og du kommer til å få det igjen om du forsetter sånn.

Har selv vært i slåsskamp og jeg synes ikke det var en positiv opplevelse, ei heller var jeg stolt fordi jeg klarte å slå en fyr.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Klart at du legger ned korta når du er i undertall. Bergen er en liten by og du skal ikke se bort i fra at en ny sjanse vil by seg -- på dine premisser.

Derimot bør du også ta lærdom av kveldens hendelse. Ser du svak og bortkommen ut i en sørpe full studentby så må du regne med at rare ting kan og vil skje med deg.

Til syvende og sist så skal du være glad at du kom unna det med en sprukken leppe. Fyllebråk er ikke alltid like tilgivende. Du må være klar over at folk kan bære våpen, og det skal bare ên full apekatt med batanga kniv til, og så ligger du mellom himmel og helvete i en blodpøl kl.2 på natta.

Dersom du blir dauvvdrukken- Dra hjem! Inget godt vil skje utover kvelden uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...