HTCthomas Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 HEI! Min stakkarslige 1.4l sunny bruker ALTFOR mye bensin, jeg lurte bare på om noen viste om noen forgasser innstillinger eller om det kan være feil med choke o.l. Trenger hjelp! Forbruket er litt over 1l på mila. 26l på 25,4 mil! Lenke til kommentar
War Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hvorfor er det mye? Min suzuki 1,6 bruker vel det samme ca. Hvordan kjører du? 4gir 80 i 26 mil eller i byen? Lenke til kommentar
HTCthomas Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Hvorfor er det mye? Min suzuki 1,6 bruker vel det samme ca. Hvordan kjører du? 4gir 80 i 26 mil eller i byen? Det var blandet kjøring, bruker 5. gir i 80 sone??... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Småkjøring bruker mye bensin, men har du tatt service da? f.eks byttet luftfilter, plugger og olje og eventuellt pluggledninger? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Luftfilter, olje og plugger er hva jeg holder en finger på. Vet ikke om det er forgasser på den bilen, men forgassere generelt blir sterkt påvirket av tett luftfilter. Lenke til kommentar
HTCthomas Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Luftfilter, olje og plugger er hva jeg holder en finger på. Vet ikke om det er forgasser på den bilen, men forgassere generelt blir sterkt påvirket av tett luftfilter. Har byttet olje, oljefilter, luftfilter og tennplugger... Har forhørt meg litt rundt omkring, noen sa jeg burde bytte tennledninger, fordeler og rotor om ikke dette er gjort i senere tid( noe jeg ikke har peiling på om er byttet)... men at det også kunne være en feil innstilling av tenninga. Det er innsprøytning Luftfilter, olje og plugger er hva jeg holder en finger på. Vet ikke om det er forgasser på den bilen, men forgassere generelt blir sterkt påvirket av tett luftfilter. Har byttet olje, oljefilter, luftfilter og tennplugger... Har forhørt meg litt rundt omkring, noen sa jeg burde bytte tennledninger, fordeler og rotor om ikke dette er gjort i senere tid( noe jeg ikke har peiling på om er byttet).også kunne det være en feil innstilling av tenninga. Det er innsprøytning Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Da vil jeg tro at det mest sannsynlig er lambdasonde eller LMM som måler feil. Hadde problemer med lambdasonden på min forrige bil, etter byttet så gikk forbruket fra 0,8 l/mil til 0,56 l/mil på langkjøring. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Som nevnt over, sjekk lmm og lambda. Ryker en av disse får hjernen feil måling på avgass/luftmengde, og justerer deretter bensina helt feil. Har du merket noe endret ytelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå