Lautsprecher Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Western Digital 120GB Caviar IDE HD - 7200RPM, 8.9ms, 2MB cache, ATA-100 . Bra til 750 kroneis Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Kroneis suger så du kan trygt bruke pengene på harddisk. WD diskene er gode disker og jeg ser ikke helt hvorfor folk sier de bråker mye. Jeg har 3 stk WD 120GB SE i maskinen min uten at den bråker så forferdelig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Western Digital 120GB Caviar IDE HD - 7200RPM, 8.9ms, 2MB cache, ATA-100 . Bra til 750 kroneis 750kr for 120GB er veldig bra! Men det er en grunn til det: De er beryktet for å støye mye i forhold til konkurrentene. Jeg vet ikke om Villmink har en ellers lite støyende PC eller har hadd mulighet til å sammenligne støy med andre disker, men jeg har i hvertfall begge deler og kan bekrefte at det med støyen stemmer bra. En annen ting er at seagate og maxtor bruker FDB-motorer i diskene sine, mens WD, Hitachi, Samsung og Fujitsu bruker kulelager. Det betyr at seagate og maxtor-disker beholder det lave støynivået over tid, mens de med kulelager bare vl støye mer og mer etter hvert. (Jeg har 2 litt eldre disker her, en 3 år gammel WD og en 1 år gammel Samsung, som støyer så utrolig mye at de er praktisk talt ubrukelige. Begge diskene støyet brukbvart lite i starten men har gradvis økt støynivået. Dette skjer ikke med FDB-disker. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 For meg ser det ut til at det er mest de som har Maxtor eller Seagate selv som mener WD diskene bråker mye. WD diskene mine bråker mindre enn IBM diskene mine på henholdsvis 80 og 60 GB. Og at WD disker skal være "beryktet" for høy lyd er vel mildt sagt overdrevet. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 jeg skjønner ikk dette med at alt skal være "støysvakt" for tiden er det så nøye da? middels volum på høytalerne/headsettet fikser da det. :wink: eneste bruken man egentlig har for en støysvak pc er hvis du skal ha det i stua. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Alt opp til et visst nivå går helt greit men et sted går grensa. En kompis av meg hadde kjøpt seg ny pc med en cpu vifte som bråka noe helt forferdelig. Tror det var en Thermaltake Volcano 7 eller 9. Den ble meget bra etter å ha stilt inn viftestyringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå