rema100 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Skal aldri trene hver dag. Man blir stor av det, men man blir større av andre ting, og ikke minst så ødeegger du musklene på lang sikt. Man skal trene hver 2 eller 3 dag(når det gjelder vekter, kan godt trene annet de andre dagene). Da skal man: 4-8 rep a 4 ganger Dette gjøres per apparat. Man skal nesten løfte maks av det man greier hele tiden. Eventuellt gå litt ned på styrken på siste rep. Du skal såvidt klare å løfte alle diise rep. Det er mange måter å trene på, sier ikke min måte er den beste. Mange måter som manfår større muskler. Dette er den mest fornuftige og langsiktige måten å trene på. Hilsen en NoRGES mester i vektløftning Jeg føler meg svak, når jeg ikke trener vær dag. Lenke til kommentar
mistert Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Da har du dårlig selvtillitt, og bør gjøre noe med den. Mange av de som trener masse og skal bli stor, har ofte det. 2 Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Tror heller kroppen har godt av 1-2 dagers hvile om du trener hver dag. Trening bryter igrunn ned kroppen mens restitusjon bygger opp. Hard trening over lengre tid (hver dag og med de samme musklene) uten tilstrekkelig resitusjon mellom øktene tror jeg nok heller vil påvirke kroppen negativt. Tror nok du vil få bedre fremgang med lengre restitusjon, deload uke kan jo kanskje være en mulighet en gang iblandt. Kan ikke ha 1-2 dager med fri hvis du trener hver dag -.- Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Orker ikke lage ny tråd, så jeg spør her jeg Jeg trener biceps, triceps, underarmer og mage på man/ons/fre Så trener jeg lårene(knebøy), skuldre og bryst tir og torsdag. I helgene slapper jeg av. Trener hjemme med vekter. Avslutter hver økt med 10 burpees i 4 intervaller. Er dette nok eller for mye trening ift restitusjon osv? Prøver å holde ett godt kosthold med mye protein og kcal. Målet er å gå opp 7 kg til og få litt mer markerte muskler. Endret 7. desember 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 TS: Når tenker du at musklene dine skal få tid til å hvile og bygge seg store når du trener hver dag? Muskelene rekker ikke å bygge seg opp ordentlig før du bryter dem ned. Et skritt frem og ett tilbake Det er påvist som Pijus skreiv, at man kan gå uten mat i 1-2 døgn (husker ikke eksakt) før kroppen begynner å tære på muskelmassen. Dette er da snakk om total faste. Med mat tar det mye lengre tid. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Orker ikke lage ny tråd, så jeg spør her jeg Jeg trener biceps, triceps, underarmer og mage på man/ons/fre Så trener jeg lårene(knebøy), skuldre og bryst tir og torsdag. I helgene slapper jeg av. Trener hjemme med vekter. Avslutter hver økt med 10 burpees i 4 intervaller. Er dette nok eller for mye trening ift restitusjon osv? Prøver å holde ett godt kosthold med mye protein og kcal. Målet er å gå opp 7 kg til og få litt mer markerte muskler. Tren baseøvelser, så holder det å trene Man/Ons/Fredag. Og du vil garantert få bedre effekt! ^^ Hvorfor trene 5 dager i uken når du kan få samme/bedre resultater ved å trene 3 ganger i uken Men angående ditt program, så får ikke armene dine hvile nok. Du trener mye armer på bryst og skulderøvelser. Dvs at armene dine blir kjørt ganske mye. Hva med ryggen da? Jeg har nesten kuttet ut armene fra programmet, tar det sjeldent for å tømme meg på slutten. Og det er gaanske merkbart at du får mer effekt av å trene baseøvelser. Bicepsen har vokst mer enn noensinne etter at jeg lot ryggøvelsene ta seg av bicepsen og brystøvelsene til triceps. Og underarmene har jeg aldri sprengt så mye som etter at jeg begynte med markløft. Endret 8. desember 2010 av baBuShKa 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Takk for godt svar Har du noen øvelser å anbefale da, eller kanskje du kunne hjulpet meg litt med ett eksempel på program? Problemet er at det må kunne gjøres i kjellerstua hjemme med manualer evt en vektstang etterhvert Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Vell, det spørs hvor mye vekter du har og hva du vil oppnå Litt begrenset med hva du kan gjøre med et par vekter. Men det er også mye mer enn folk tror de kan få til. Franskpress, militærpress, benkpress, stående roing er ting du enkelt kan trene med håndmanualer. har du tilgang til vektstang og stativer, så er knebøy en øvelse å anbefale for hele kroppen. Markløft kan du trene uten stativer. Beste øvelsen som finnes der ute.. Trener så og si hele kroppen der, men hovedfokus på underarmer, biceps, skuldre, trapesiuz, hele ryggen, innside/bakside lår. Men som sagt, litt vanskelig å si noe uten å helt vite hva du har tilgang til Lag en egen tråd du, så slipper vi å spoe av for mye her ^^ Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Mye rare svar her... Hvorfor skal han ikke trene hver dag? Med et skikkelig splitprogram funker det helt fint å trene hver dag. Jeg tror TS lurer på når atrofi starter, husker ikke helt i farten, men det skal en del til dersom du spiser godt hver dag. Det er også mulig å "forbrenne" muskler, men det er under hypoglykemi. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Mye rare svar her... Hvorfor skal han ikke trene hver dag? Med et skikkelig splitprogram funker det helt fint å trene hver dag. Jeg tror TS lurer på når atrofi starter, husker ikke helt i farten, men det skal en del til dersom du spiser godt hver dag. Det er også mulig å "forbrenne" muskler, men det er under hypoglykemi. Jupp.. Musklene brytes ned etter hver treningsøkt og har en restutisjonsfase på normalt rundt 48 timer. Får ikke musklene nok hvile og næring, betyr det at du bryter dem ned uten å gjennoppbygge. Dvs du "forbrenner" dem. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Mye rare svar her... Hvorfor skal han ikke trene hver dag? Med et skikkelig splitprogram funker det helt fint å trene hver dag. Jeg tror TS lurer på når atrofi starter, husker ikke helt i farten, men det skal en del til dersom du spiser godt hver dag. Det er også mulig å "forbrenne" muskler, men det er under hypoglykemi. Jupp.. Musklene brytes ned etter hver treningsøkt og har en restutisjonsfase på normalt rundt 48 timer. Får ikke musklene nok hvile og næring, betyr det at du bryter dem ned uten å gjennoppbygge. Dvs du "forbrenner" dem. Mulig vi egentlig er enige, men ikke helt på terminologien Å bryte de ned er ikke det samme som å forbrenne de som energi. Forbrenning av muskler ved hypoglykemisk tilstand er når du trener uten andre energikilder Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Et splittprogram er greit, men jeg tolka det dithen at TS trena de samme øvelsene hver dag. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Et splittprogram er greit, men jeg tolka det dithen at TS trena de samme øvelsene hver dag. Da sier jeg bare; "Velkommen til overtreningssyndromet." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå