rema100 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hei trener vær dag tar flere repetisjoner, tar 120 ganger i hver arm med 14 kilos vekter, tar 100 push ups og tar 60 hengs ups vær dag drikker proteiner . Men det er noen ganger jeg ikke få trent , er snakk om bare 1-2 dager . Kan jeg miste muskler? Kondisjon har jeg nokk av , er 17 Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Nei, men kom deg mer på skolen. 4 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Det er vel større sannsynlighet for at du "mister" muskler med den treningen du bedriver i dag, en én dag uten trening. 2 Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Nei, men kom deg mer på skolen. Har begynt å jobbe Lenke til kommentar
Knife Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Nei, det hadde kanskje tatt så godt som 36 timer UTEN mat før kroppen begynte å hamre i seg muskler. 1 dag uten trening, 1 uke uten trening, 2 uker uten trening. Betyr ikke så mye så lenge du holder kalorinivået oppe, men det som betyr noe er om du ikke bruker musklene på en lang tid, da går det fort nedover. 1 Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Takk for svar Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jaha? 36 timer før kroppen begynner å forbrenne muskler? Kroppen forbrenner muskler i det sekunder du begynner å løpe (selvfølgelig en større fettandel) eller bruker energi du ikke har, selv om du spiste for én time siden. Det er ikke noe bestemt tid eller sted hvor kroppen plutselig etter 36 timer uten mat begynner å forbrenne muskler. Lenke til kommentar
hamland Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Tror heller kroppen har godt av 1-2 dagers hvile om du trener hver dag. Trening bryter igrunn ned kroppen mens restitusjon bygger opp. Hard trening over lengre tid (hver dag og med de samme musklene) uten tilstrekkelig resitusjon mellom øktene tror jeg nok heller vil påvirke kroppen negativt. Tror nok du vil få bedre fremgang med lengre restitusjon, deload uke kan jo kanskje være en mulighet en gang iblandt. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Jaha? 36 timer før kroppen begynner å forbrenne muskler? Kroppen forbrenner muskler i det sekunder du begynner å løpe (selvfølgelig en større fettandel) eller bruker energi du ikke har, selv om du spiste for én time siden. Det er ikke noe bestemt tid eller sted hvor kroppen plutselig etter 36 timer uten mat begynner å forbrenne muskler. Så la meg spørre deg, hvordan har så menneskarten klart å utvikle seg og ikke minst overleve? Faktum ja, den vil i større eller mindre grad forbrenne muskler uansett og stresshoromoner vil bli skyldt ut i blodet med engang hjernen mangler energi, men det er ikke slik om du ikke spiser så vil kroppen hamre i seg musklene og alt gå tapt. Forskring i den andre enden (reffirer til boken EAT STOP EAT) sier at det tar kanskje rundt om 36 timer uten mat før man vil merke merkbare endringer i kroppen. Men helt klart, man kan aldri si om det tar 12 eller 36 eller 50 timer før kroppen begynner å spise merkbare menger muskelprotein, men det man kan si, er at det skjer over tid, og før den tid - mest sansynlig vil du klart å finne mat. Om ikke, så har kroppen sine egene methoder for å regulere muskelnivået igjen med engang man åpner dørene for et større andel kalorier. Endret 19. oktober 2010 av Knife Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Så lenge man ikke spiser kan ikke kroppen bryte ned muskler for den har ikke energi til å gjøre dette. Tren spis, ikke tren, ikke spis. Get it? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Så lenge man ikke spiser kan ikke kroppen bryte ned muskler for den har ikke energi til å gjøre dette. Tren spis, ikke tren, ikke spis. Get it? Hæ? Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 http://www.trim.no/pub/art.php?id=547 Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Så lenge man ikke spiser kan ikke kroppen bryte ned muskler for den har ikke energi til å gjøre dette. Tren spis, ikke tren, ikke spis. Get it? Den bryter ned musklene for ATP. Lenke til kommentar
Migla Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Trene hver dag er vel ikke så jævla smart. Lenke til kommentar
mistert Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du vil miste 200 gram muskler per dag i 5 dager om du trener som du gjør, og slutter å trene. Kroppen trenger mat, og du spiser vel så mye de dagene du ikke trener. Du vil da få fett, uansett om du spiser proteiner eller ikke. Kroppen har begrenset opptak av bestemte proteiner. Dette vil bety at innledningsvis øker hastigheten i non-forbrenningen, når det gjelder primære enzymreaksjonen hyperbolsk med økende substratkonsentrasjon. Ved substratmetning, det vil si når alle enzymmolekylene er bundet til substratet, øker ikke hastigheten ytterligere. Trener du vær dag, er du dum. Du skal ha hviledager. Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Du vil miste 200 gram muskler per dag i 5 dager om du trener som du gjør, og slutter å trene. Kroppen trenger mat, og du spiser vel så mye de dagene du ikke trener. Du vil da få fett, uansett om du spiser proteiner eller ikke. Kroppen har begrenset opptak av bestemte proteiner. Dette vil bety at innledningsvis øker hastigheten i non-forbrenningen, når det gjelder primære enzymreaksjonen hyperbolsk med økende substratkonsentrasjon. Ved substratmetning, det vil si når alle enzymmolekylene er bundet til substratet, øker ikke hastigheten ytterligere. Trener du vær dag, er du dum. Du skal ha hviledager. Fuck det jeg trener vær dag jeg, er blitt svær nå takk for svar Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Tenk bare på hvor "svær" du hadde hvert hvis du hadde trent "riktig"... Men for all del. Tren som du gjør og se hvor mye du kommer til å angre om noen mnd/år... Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fuck det jeg trener vær dag jeg, er blitt svær nå takk for svar lykke til. Lenke til kommentar
mistert Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Skal aldri trene hver dag. Man blir stor av det, men man blir større av andre ting, og ikke minst så ødeegger du musklene på lang sikt. Man skal trene hver 2 eller 3 dag(når det gjelder vekter, kan godt trene annet de andre dagene). Da skal man: 4-8 rep a 4 ganger Dette gjøres per apparat. Man skal nesten løfte maks av det man greier hele tiden. Eventuellt gå litt ned på styrken på siste rep. Du skal såvidt klare å løfte alle diise rep. Det er mange måter å trene på, sier ikke min måte er den beste. Mange måter som manfår større muskler. Dette er den mest fornuftige og langsiktige måten å trene på. Hilsen en NoRGES mester i vektløftning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå