Gå til innhold

BK: Ørn på kloss hold


Bitumen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Komposisjonen er grei den, det er bare det at det er mye annet som "skurrer" i dette bildet.

*Objektivet du har brukt er sterkt infisert med kromatisk aberrasjon.

*Det er bevegelsesuskarphet på bildet. (tele og ustødig på handa/for lang lukker?) Eller digital zooming, dvs cropping/innskrenking av utsnitt...? Gjerne post EXIF.

*Høy ISO? Ser ut som en del støy på steinen hun sitter på.

 

Er dette et speilreflekskamera eller mobilkamera?

Gjerne kom med slik info om du trenger tips til forbedring av fotografering :ph34r:

Lenke til kommentar

Orientation of image: 1

File change date and time: 2010:10:18 21:31:31

Image input equipment manufacturer: Canon

Image input equipment model: Canon EOS 450D

Software used: Adobe Photoshop Elements 9.0 Windows

Exposure time: 0,004

F number: 5,6

Exposure program: 2

ISO speed rating: 800

Shutter speed: 7,96578

Aperture: 4,97085

Exposure bias: 1

Maximum lens aperture: 5

Subject distance: 4,29497e+009

Metering mode: 5

Flash: 16

Lens focal length: 250

Focal plane X resolution: 4865,6

Focal plane Y resolution: 4876,71

Focal plane resolution unit: 2

Custom rendered: 0

Exposure mode: 0

White balance: 0

Scene capture type:

Lenke til kommentar

Stemmer at det er høy ISO. Det var ganske mørkt da bildet ble tatt. Objektivet er også av den billigere sorten. Føler virkelig for å rive ut noe fra L-serien... :) Kort oppsummert mørkt+dårlig objektiv+handholdt er ikke en god kombinasjon!! Var derfor jeg ønsket kommentarer først og fremst på komposisjonen

Lenke til kommentar

Synes komposisjonen er bra. Ørnen er fint plassert og knausen den sitter på skrår opp mot ørnen slik at blikket ledes dit. Jeg liker også å "lese" bildet fra v. til h. Ørnen har også en fin stolt positur. Utsnitt er rent, slik at blikket i stor grad holdes inne i bildet.

 

Skulle jeg våde å kritisere noe i utsnitt/komposisjon er det at bildet er litt flatt i dybden. Det er ingen forgrunn, og vannet bak blir en slags vegg. Vi ser heller ikke beina på ørna, slik at den gror litt for mye sammen m knausen den sitter på.

 

Bra jobba, og jeg synes i altfor mange bilder det blir allt for mye kritikk som går på teknisk perfeksjon og pixelpeeping.

Lenke til kommentar

Synes komposisjonen er bra.

 

Det påpekte jeg også. Som den aller første faktisk :thumbup:

 

 

Bra jobba, og jeg synes i altfor mange bilder det blir allt for mye kritikk som går på teknisk perfeksjon og pixelpeeping.

 

Ville bare gjøre TS som jeg ikke aner noe om, klar over at det tekniske nivået på dette bildet ikke akkurat har "Send inn til villmarksmagasiner" over seg.

 

Det er svært viktig -har jeg selv erfart- å ikke gå rundt den første tiden som amatørfotograf og tro at man har et mye høyere nivå enn det man faktisk har pga altfor mange pakker inn kommentarer når man blir spurt face to face. OG pga de eneste man spør er bestemor på 96 med et halvt øre og øyne fra lensson.

 

Blandt annet derfor man har bildekritikker vel?

 

Er vel ikke særlig pixelpeeper å si det er endel støy/kamerarystelser her?

 

Jeg mener at det tekniske ikke nødvendigvis trenger være helt perfekt, men om man ikke ennå er på et nivå som tilsier at man faktisk ser slike feiler er det greit å få høre det med en gang.

:ph34r:

 

Konsentrerte meg sikkert unødvendig mye om det negative ved bildet , men det var såpass framtredende at jeg ikke klarte la være.

 

Kan gjenta det positive; KOMPOSISJONEN ER GOD DEN :innocent:

Lenke til kommentar

Synes komposisjonen er bra.

 

Det påpekte jeg også. Som den aller første faktisk :thumbup:

 

 

Bra jobba, og jeg synes i altfor mange bilder det blir allt for mye kritikk som går på teknisk perfeksjon og pixelpeeping.

 

Ville bare gjøre TS som jeg ikke aner noe om, klar over at det tekniske nivået på dette bildet ikke akkurat har "Send inn til villmarksmagasiner" over seg.

 

Det er svært viktig -har jeg selv erfart- å ikke gå rundt den første tiden som amatørfotograf og tro at man har et mye høyere nivå enn det man faktisk har pga altfor mange pakker inn kommentarer når man blir spurt face to face. OG pga de eneste man spør er bestemor på 96 med et halvt øre og øyne fra lensson.

 

Blandt annet derfor man har bildekritikker vel?

 

Er vel ikke særlig pixelpeeper å si det er endel støy/kamerarystelser her?

 

Jeg mener at det tekniske ikke nødvendigvis trenger være helt perfekt, men om man ikke ennå er på et nivå som tilsier at man faktisk ser slike feiler er det greit å få høre det med en gang.

:ph34r:

 

Konsentrerte meg sikkert unødvendig mye om det negative ved bildet , men det var såpass framtredende at jeg ikke klarte la være.

 

Kan gjenta det positive; KOMPOSISJONEN ER GOD DEN :innocent:

 

Ok, beklager at det ble litt kritikk av kritikken fra meg, og dermed kritikk av kritikk av kritikken fra deg :roll: . Jeg skal ikke kritisere kritikken av kritikken av kritikken, og dermed er vi vel enige i at komposisjonen er bra?

 

Resten må vi nok ta i en annen tråd slik at det kommer noe kritikk av bildet her :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...