Nettulf Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hei. Ser nå at Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack blir tilgjengelig igjen i en kort periode. Det vil jo kunne være en veldig rimelig oppgradering om man har flere maskiner med f.eks. XP/Vista på, da man kan installere det på 3 maskiner for 150$ som er under 1000kr. Men hvordan er det med språk på denne pakken? Man kan jo normalt ikke bytte språk på Home Premium. Har ikke funnet denne pakken i en norsk butikk, men i Microsoft sin US butikk bl.a. Kan jo hende at denne pakken blir tilgjengelig på Norsk også, ser ut som om 22. oktober er en dato produktet vil slippes flere steder. Noen med kjennskap til denne pakken? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Så vidt jeg vet så gjelder ikke family pack versjonen for norge, så skal du ha det så blir det nok engelsk, men er mulig å bytte språk ved hjelp av denne guiden. Endret 18. oktober 2010 av arjato Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Takker for svar. Har sett den og lignende guider for å bytte språk tidligere. Men blir det da identisk til om du hadde kjøpt en norsk utgave i utgangspunktet? Eller dukker det opp engelske strofer innimellom, og hva med oppdateringer osv? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Denne guiden har jeg laget, og den bytter alt over til norsk. Eneste er hjelp siden via nettet som er på engelsk, men du kan her endre innstillingen til norsk. Denne metoden har blitt brukt av utrolig mange, og funker som bare det. Jeg har ikke opplevd noen andre forskjeller på pcer jeg har brukt denne metoden på, eller som jeg har original norsk Win7 på. Selvsagt vil det alltid være en fordel med norsk DVD, da du slipper å bruke tid på å bytte språk. Familiepakken er jo helt vanlig Win7 Home Premium, med en nøkkel som kan brukes på tre pcer. Så kjenner du noen med en norsk Win7 plate, kan du bruke denne. Har noen en norsk Win7 DVD plate av en annen type (Ultimate, Pro etc) kan du fjerne ei.cfg filen fra source mappen, og bruke denne til å installere HP. Om du ikke kjenner noen med en Win7 plate er metoden "min" uansett et godt alternativ. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Gode greier! Så da bør jo dette være en grei måte å oppgradere en laptop og to stasjonære på? Drøyt 300kr for hver maskin er jo en helt grei pris. Om jeg kan bruke en annen, norsk Home Premium plate og bare bruke lisensnøkkelen, er jo det helt topp. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Husk at dette er oppgraderings versjonen da, men med denne guiden: http://samfunn.myhken.com/?p=939 kan du gjøre en clean install uten problem, og likevel få aktivert. Bedre det enn å oppgradere, om ikke du liker å gjøre det da. Jeg liker å ha en formatert OS disk/partisjon når jeg legger inn nytt OS. Og prisen kan du ikke klage på nei. Men husk at når du kjøper den på Amazon.co.uk eller andre steder, så sender de platene til deg fysisk. Så du må regne 25% moms og 99 kroner i tollgebyr i tillegg til prisen. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Noen kollegaer eller muligens meg selv skal ganske snart en tur til USA.... Så da er det muligheter til å plukke opp en pakke hos Bestbuy eller noe lignende til 149$. Oppdaget forresten at Lefdal/Elkjøp har en slik pakke på sidene sine nå til 1690.- Kan det være mulig at denne er på Norsk? Vanskelig å se ut fra beskrivelsen, men produktnummeret inneholder ihvertfall NO. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Har ikke hørt noe om at den pakken skulle komme på norsk, og tidligere har de som har solgt denne pakken grå importert den. Men kanskje vi i Norge for en gang skyld får et tilbud vi også. Når elkjøp selger den må den jo nesten være på norsk, de kan jo ikke selge et engelsk operativsystem, uten å eventuelt gjøre folk oppmerksomme på dette. Men for den prisen, bør du vurdere Technet: http://samfunn.myhken.com/technet-verdt-pengene-og-hvordan-fa-det-billigere 1.647 kroner her i Norge, og da kan du laste ned Win7 og Office på hvilket språk du vil. 20 aktiveringer per produkt, med tilgang til så og si alt fra MS. Ang USA turen, ikke vent for lenge. For MS har sagt klart i fra at dette er et meget begrenset tilbud, og selges til lagrene er tomme. Og da er det tomt en stund til, kanskje ett år, kanskje for alltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå