Gå til innhold

Sette inn konanter til bankkonto

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fikk vi lite informasjon å leke med. Selv om Fin Skjorte svarte perfekt på det du lurte på så skal jeg forsøke å komme med et tips.

Hvis du har det jeg gjetter på at du har (bank som kun er tilgjengelig på internet, eller som ikke har filial i nærheten av deg) så kan du opprette en gratiskonto hos en lokal bank og kun bruke den som innskuddskonto. Da slipper du å betale for overføringene som du enkelt kan gjøre fra nettbanken når du kommer hjem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

..hæ? veit ikke helt om jeg forstår hva du mener. Har allerede en nettbank jeg bruker til å betale regninger osv. Men har litt kontanter jeg skulle hatt inn på konto så jeg får bruke det til å betale leie og regninger.

Men ok, har egentlig fått svar på spm, det går ann mot et lite gebyr.

Men når jeg først er i gang, så er jeg med i en bank som befinner seg 40 mil unna der jeg bor. Er dette praktisk/upraktisk/ikke nøye?

Lenke til kommentar

Men når jeg først er i gang, så er jeg med i en bank som befinner seg 40 mil unna der jeg bor. Er dette praktisk/upraktisk/ikke nøye?

Eg ser ikkje noko problem med dette, med mindre du er veldig opptatt av å kunne gå på besøk til dei. Det meste av min kontakt med banken går via telefon eller internett.

Om det er upraktisk må du nesten svare på sjølv sidan det er deg det er snakk om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

..hæ? veit ikke helt om jeg forstår hva du mener. Har allerede en nettbank jeg bruker til å betale regninger osv. Men har litt kontanter jeg skulle hatt inn på konto så jeg får bruke det til å betale leie og regninger.

Men ok, har egentlig fått svar på spm, det går ann mot et lite gebyr.

Har hatt samme problemstilling. Leier ut bolig og får kontant husleie, sitter derfor ofte på litt for mye kontanter.

Dette har enkelt blitt løst ved at venner/familie har behov for kontanter, og at de overfører tilsvarende beløp til min konto.

Lenke til kommentar

Jeg føler for å tilføye Fin Skjorte sitt svar, øverst i tråden.

Ja, banken kan tilby deg å sette inn pengene mot et gebyr. Dog er ikke banken forpliktet til det (så vidt jeg vet). Dette forutsetter at banken har kasse, noe langt ifra alle banker har i dag.

Zeitgeist kom for øvrig med et godt tips.

Lenke til kommentar

Nå fikk vi lite informasjon å leke med. Selv om Fin Skjorte svarte perfekt på det du lurte på så skal jeg forsøke å komme med et tips.

Hvis du har det jeg gjetter på at du har (bank som kun er tilgjengelig på internet, eller som ikke har filial i nærheten av deg) så kan du opprette en gratiskonto hos en lokal bank og kun bruke den som innskuddskonto. Da slipper du å betale for overføringene som du enkelt kan gjøre fra nettbanken når du kommer hjem.

Vinninga går vel opp i spinninga. Konto med nettbankløsning innebærer vel månedlige gebyrer hvis du ikke er helkunde. Noen banker krever også kanskje at du har Visakort...med årlig gebyr.

Lenke til kommentar

Vinninga går vel opp i spinninga. Konto med nettbankløsning innebærer vel månedlige gebyrer hvis du ikke er helkunde. Noen banker krever også kanskje at du har Visakort...med årlig gebyr.

Nope. De fleste av de største bankene tilbyr gebyrfrie kontoer. Dette kan gjøres helt kostnadsfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...