Itw Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Heisann Da var endelig skattepengene kommet og i år er de øremerkede til oppgradering av den gamle slitern av en pc jeg har stående. Gammel amd 939, så den er virkelig moden for utskifting. Skal si med engang at det er leeeenge siden jeg har holdt på med ny inkjøp av pc, som dere nok skjønner av mitt gamle oppsett. Men anyways, ny pc, og en ekstra skjerm da jeg har lyst og ha muligheten for og ha ps3'n også koblet til på "gutterommet" Tenkte ført på eizo sin 23" led med den har ikke hdmi... Anyways her er listen: https://prisguiden.no/profil/lister/119420 Vet ikke om jeg har behov for ett slikt skjermkort? Men PS kan jo bruke skjermkortet så gikk da etter mye minne på skjermkortet og kjapp mhz, vet ikke om det er behov, klart kan jo være gøy og dra ett og annet spill... Hdd er intel sin ssd da den fortsatt er kjappest og mest bang for the bucks? Hovedkortet fant jeg enkelt ved hjelp av komplett og bruker anbefalinger der i kombo med pris. CPU tok jeg amd da de har 6 kjerner og jo flere jo bedre med tanke på foto? Så alle endringer og tanker om dette oppsettet motaes med stooor takk! Endret 18. oktober 2010 av Itw Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Intels SSD er konge. Kjør Windows 7 og aldri, aldri kjør windows disk defrag, og du vil merke at alt går kjappere. Intels produkter er for tiden bedre enn AMD's er jeg redd - andre tider nå enn da du kjørte socket 939 og AMD var konge på haugen.. Men - den du har valgt vil funke fint. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Okei så 4kejerner fra intel gruser 6 kjerner fra AMD? Hmm der forsvant all logikk for min del men men, er ikke alt man skal forstå. Klart i min verden er jo 6 vs 4 2 prosessorer ekstra? AV intel i samme prisklasse er vell billigste i7 eller dyreste i5 som er best til fotoredigering? Har ingen spesse forhold verken til intel eller amd så jeg tar alt bare det gir mest bang for the bucks. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Antallet sylindre betyr heller ikke at en V6 alltid er bedre enn en firesylindret motor - her fra et review hos Anandtech - sjekk CS4-tallene. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Ja der var det jo svart på hvit, lå jo langt nede på lista den amd saken ja. Da er det bare og bygge om til intel den handlekurven min. Takk for info kommer tilbake med nytt oppsett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Litt mer oppdatert liste, med de nyeste variantene fra AMD. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Ja da har jeg prøvd og trylle sammen noe med i7 cpu. Ble helt satt ut nå ang hovedkort, virket som intel ble mere kostbart og, ikke så nøye forsåvidt da det er viktigere med en god oppgradering. Noen forslag til ok og stabilt hk? Skjermkort ser det ok ut til PS? Ser jo det på siste testet at ang pris får man jo mye mere hos intel da i7 860 og 1090t er i samme pris klasse. Endret 18. oktober 2010 av Itw Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Ikke lenge siden jeg bygget opp en Intel ppc retter mot redigering/video. Ville brukt I7 930,da får du 1336 socket,her er hele lista "dustin home"og her er tråden. Endret 19. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Da dustin hadde en kanon selv bygge pc, har jeg sendt dem mail om jeg kan få ett tilbud på oppsettet demmes minus litt og pluss skjerm og hdd. http://www.dustinhome.no/pd_5010484363.aspx Blir da Hovedkort, CPU, Minne og skjermkort fra deres bygge pc, som virker veldig ok? Og en Benq 24" led og SSD fra intel gen2. Nautica: Er det mulig og koble på flere blocker på den vannkjølinga? Skulle hatt en til mediapc'n som går varm ofte, men trenger kjøling p hk også da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Okei så 4kejerner fra intel gruser 6 kjerner fra AMD? Hmm der forsvant all logikk for min del men men, er ikke alt man skal forstå. Klart i min verden er jo 6 vs 4 2 prosessorer ekstra? Ikke nødvendigvis - noen programmer vil heller ha 6 AMD kjerner enn 4 Intel. Mens andre liker seg bedre i Intelverdenen. Tror det har noe med hvor god multithreadingen er i de programmene. AMD har jo et par relativt rimelige 6 kjerners CPU'er. Og da kan du bruke penger på mer RAM. Vil nok ha minst 8GB. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hvis du skal ha skjerm med flere enheter tilkoplet en og samme skjerm (PC/Konsoll/TV etc) bør du vurdere LG's multifunksjons skjermer (M-Serie) Disse har alt man trenger av tilkoplinger , innebygdd TV med ci/cam slot samt fjernkontroll. Nettbutikkene har disse oftest liggende under LCD/LED TVer da de også har TV-tuner og CI/CAM slot. Eks: M2380D-PZ , 23" 1920x1080 , LED . ca 3000,- 2* HDMI(DVI) , Komponent , Kompositt ,VGA , SCART http://www.lg.com/uk/it-products/monitors/LG-tv-monitor-M2380D.jsp http://www.dustinhome.no/pd_5010462437.aspx Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Lurte litt på om jeg skulle droppe HDMI til fordel for en ikke så alt for dyr DELL skjerm med IPS panel som er mye bedre til foto... http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx Har jo ps3'n i stua i dag og funker jo fint det... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Lurte litt på om jeg skulle droppe HDMI til fordel for en ikke så alt for dyr DELL skjerm med IPS panel som er mye bedre til foto... http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx Den har jo display-port - så da er det vel bare å finne et skjemkort med det samme? Den har en hyggelig pris også. Kanskje noe å tenke på. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Ok måtte google display-port da jeg ikke hadde hørt om det før. Så da evnt bytte ut ZOTAC GEFORCE GTX 470 1280MB PCI-E DVI/HDMI med SAPPHIRE RADEON HD5770 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP da radeon har dispaly port... Vil vell funke greit til foto det kortet og? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Du vet at du kan få overganger mellom DVI, HDMI og Displayport? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Ettersom jeg leste meg fram til på wikipedia så er display port bedre enn både HDMI og DVI så vil jo være dumt å gå fra DVI til DP Da vil man jo ikke få full effekt av DP.... Klart er kun info fra wiki jeg sitter med her rett meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ok måtte google display-port da jeg ikke hadde hørt om det før. Så da evnt bytte ut ZOTAC GEFORCE GTX 470 1280MB PCI-E DVI/HDMI med SAPPHIRE RADEON HD5770 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP da radeon har dispaly port... Vil vell funke greit til foto det kortet og? Det kortet vil fungere fint til foto - men det vil et Radeon 5450 også gjøre Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Ja tanken er jo om det kommer ett fett bilspill så hadde det vært gøy og kunne spille det og. Er jo bare ca 500kr i forskjell. Får se om jeg får ok tilbud fra dustin så river jeg bare i det jeg har satt opp, om ikke kan det hende jeg kanskje prøver og presse prisen noe ned. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Var endel fram og tilbake før jeg var endelig ferdig med byggingen,endel telefoner til Dustin Home for og spørre/mase,aldri en negativ tilbakemeldigng fra dem faktisk så ettersende de tilleggs-bestillinger uten og kreve frakt for ekstra forsendelser.Så kan anbefale dem til og handle fra,reklamasjon har jeg ikke erfaringer med ennå Når det gjelder HD5770 var det den jeg fant ut ga mest for pengene,hvis du har tanker om og spille krevende spill ville jeg nok også vurdert et HD 5870 skjermkort. Når det gjelder kjølingen H50 er det en enhet med radiator og kjøleblokken som ikke kan demonteres,vifte er ekstern. Edit:jeg vurderte det dithen at det er bedre og handle alt fra samme butikk angående eventuelle reklamasjoner i etterkant,blir litt dyrere en å kjøpe delen separert på billigeste nettsted. Endret 19. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Ja da har jeg fått svar fra dustin og var en ca 1500kr i avslag på oppsettet mitt. Er fortsatt en del dyrere enn jeg hadde planlagt, men må vell bare gå... Kommer da på 9500kr levert. -DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK -INTEL X25-M 2,5" 80GB SSD SATA/300 MLC 34NM -XFX RADEON HD5670 AVP 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP -CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL9 (3X2GB) -INTEL CORE I7 950 3.06GHZ 8MB S-1366 -ASUS P6T SE X58 S-1366 ATX Hva tror folket om dette oppsettet? Hovedkort, cpu og ram er i fra selvbygge pc oppsettet til dustin så regner med at det passer godt i lag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå