Gå til innhold

Endret domene - får ikke logget inn..

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle i stad overføre et par saker fra macen til skolepcen, så jeg bestemte meg for å bruke SMB. Jeg måtte da bli med i arbeidsgruppen til macen (Vel, det var dette jeg trodde). Jeg gikk i instillenger for system på Windowsen, og skiftet fra "domene" til arbeidsgruppe, og skrev deretter inn navnet.

Jeg var selvsagt klar over at jeg ikke ville bli i stand til å logge inn om jeg logget ut (fordi jeg ikke lenger var i domenet), men dette hadde jeg tenkt å skifte tilbake rett etter overføringen var fullført.

Jeg gikk ned imens, og da jeg kom opp, fant jeg ut at datamaskinen hadde restartet seg automagisk. Jeg lurte på hvorfor, og kom på at jeg hadde utsatt restart hele dagen (systemoppdateringer - FU). Systemet hadde da antageligvis starta på nytt.

Jeg sitter nå og ser på login-skjermen uten at jeg vet hva jeg skal skrive inn under "Administrator". :thumbdown:

Noen enkel måte jeg kan logge inn med domenet? Vet at man kan lage en konto med en 1337-linuz-hax0r live-cd, men så langt vil jeg helst ikke gå, med tanke på at det er en skolepc. Om dette er det eneste jeg kan gjøre, tenker jeg det er lurest å levere inn pcen til skolepcfyren.

Endret av nunikasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

hva med å gjøre det så enkelt at du bare kopierte filene over på en minnepenn og videre derfra?

Har opplevd endel slike "lure" løsninger....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...