MPCME Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg skiftet passord på min eee pc 900 med linux. Når jeg trykker (F2) så må jeg skrive passordet, så jeg sliter. Takk for alle svar Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Du sitter med Xandros? Altså default installerete OS? Har ikke peiling, og vil ikke ha peiling heller. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Du sitter med Xandros? Altså default installerete OS? Har ikke peiling, og vil ikke ha peiling heller. Ikke akkurat behjelpelig Hvis du bruker Xandros ga et kjapt google søk: http://forums.xandros.com/viewtopic.php?t=24289 Siden denne fremgangs måten gir deg root tilgang ville jeg vært veldig forsiktig og kanskje tatt backup først. Hvis det ikke er snakk om root kontoen sitt passord du har glemt, men bruker navn så burde det også enkelt kunne endres. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Er det når du trykker F2 rett etter du har slått på PC-en? Hvis ja er det passordet for BIOS, og da har det ingen betydning om det er Windows eller linux på den. For å resette BIOS passordet kan du vanligvis ta ut et klokkebatteri, men det er ofte godt gjemt i bærbare. Tror også garantien kan ryke om du forsøker å ta ut batteriet selv. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 fant passordet til bios. Men passordet til brukeren er det eneste Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 fikk fiksa det. trykka bare f1 og formaterte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå