Munty Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Heisann. Jeg sitter her og koser med min MacBook Pro 17" som jeg er veldig fornøyd med. Jeg kjøpte den for omtrentlig 10 måneder siden. Jeg tenker nå at jeg skal selge den for å kjøpe den nyeste versjonen av MacBook Pro av to grunner: 1: Jeg vil selge den nå når jeg ennå kan få litt for den og ikke tape altfor mye penger. 2: Den oppfører seg ikke topp (for å si det sånn) når jeg spiller spill som CoD: WAW og MW2 (jeg har installert Windows 7 på den) Så spørsmålet er. Hvor mye tror du/dere jeg kan få for den? Jeg har vært uhyre forsiktig med den i hele dens levetid. Den kostet tross alt 19,5k da jeg kjøpte den. Den har ett lite merke og en liten bump, ellers er den helt feilfri. Spesifikasjoner: 2,8 GHz Intel Core 2 Duo 4 GB 1066 MHz DDR3 SDRAM 500 GB HDD NVIDIA GeForce 9400M- og NVIDIA GeForce 9600M GT Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Heisann. Jeg sitter her og koser med min MacBook Pro 17" som jeg er veldig fornøyd med. Jeg kjøpte den for omtrentlig 10 måneder siden. Jeg tenker nå at jeg skal selge den for å kjøpe den nyeste versjonen av MacBook Pro av to grunner: 1: Jeg vil selge den nå når jeg ennå kan få litt for den og ikke tape altfor mye penger. 2: Den oppfører seg ikke topp (for å si det sånn) når jeg spiller spill som CoD: WAW og MW2 (jeg har installert Windows 7 på den) Så spørsmålet er. Hvor mye tror du/dere jeg kan få for den? Jeg har vært uhyre forsiktig med den i hele dens levetid. Den kostet tross alt 19,5k da jeg kjøpte den. Den har ett lite merke og en liten bump, ellers er den helt feilfri. Spesifikasjoner: 2,8 GHz Intel Core 2 Duo 4 GB 1066 MHz DDR3 SDRAM 500 GB HDD NVIDIA GeForce 9400M- og NVIDIA GeForce 9600M GT Ingenting ---> 10 laken avhengig av hvor alvorlig "bumpen" er og hva du mener med problemet du nevner under punkt 2. Slik jeg ser det prøver du jo å selge en defekt maskin, og den er verdt nada etter min mening. Spesifiser bedre hva som er problemet med maskinen! Endret 25. oktober 2010 av kaffegruff Lenke til kommentar
Munty Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er absolutt ingen ting galt med den, unntatt bumpen. Jeg lurer bare på hvor mye jeg kan få for en fult fungerende MacBook Pro 17". Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Tja, da antar jeg at maskinen drar førstepersonsskytere relativt dårlig og at det ikke er en feil du beskriver under punkt 2. Og det er vel forsåvidt noe man bør forvente av en macbook pro - det er ikke en spillbærbar. Men nok om det. Bruktprisene man får for en fullt fungerende og pent brukt macbook pro ligger gjerne vesentlig høyere sammenlignet med ordinære windowslaptoper. Jeg vil anta at du kan få opp mot 14- 15 laken for maskinen hvis du legger den ut på finn.no. Du må muligens trekke fra noe alt avhengig av "bumpen". Om du mener et bittelite hakk eller oppskraping i chassiset på maskinen når du snakker om en bump, så er jo dette mer eller mindre uungåelig etter ett års bruk av maskinen. Maskinen er utført i aluminium, men til tross for dette skal det få ytre påvirkninger til å sette merke i dette materialet. Hadde jeg vært deg Munty så hadde jeg seriøst latt være å ta meg bryet med å selge en såpass godt spesifisert macbook pro. Tror du vinner fint lite med å gå over til den nye versjonen, til tross for noe bedre prosessor og raskere skjermkort. Etter min mening er og blir macbook pro alt for varm og treg når det kommer til dataspilling. Og problemet med varmeutvikling blir ikke bedre med den nye i7- versjonen - heller tvert i mot. Mye bedre å spare opp til en windowsbasert laptop ved siden av. Macbooken du har er mer en god nok til vanlige desktopoppgaver som musikk - og bilderedigering m.m. Og til slutt; en god investering til din macbook pro er en ssd - disk om du synes den er "treg" til normale oppgaver. Det koster fint lite, gir mindre varmeproblemer og du får en fin fin ytelsesøkning i takt med bedre batteritid. Just as you know. Endret 26. oktober 2010 av kaffegruff Lenke til kommentar
Munty Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Hmm... En SSD skal jeg vurdere. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå