Gå til innhold

arvet penger. high end maskin, er dette bra?

Anbefalte innlegg

Overkill og sløsing av penger, men det er dine penger. Jeg ville ha kjøpt 2x western digital raptor disker (raid-0), 21" Eizo CRT skjerm og Lian Li kabinett (fulltower).

2GB minne er totalt bortkastet, det eneste du vil merke er at du er 3,000 kr fattigere, dessuten får du ikke utnyttet dual channel heller, noe som gir en liten ytelsesøkning. Husk å bytte ut de brikkene du har funnet i med denne typen: CMX512-3500C2, disse brikkene er laget for i875P brikkesettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein Vapochill PE kabinett

Abit IC7-g

2x raptor wd disker i raid

ati radeon 9800 pro

1 gig god ram

p4 2.8 800 fsb

lydkort?

nei! kjøp deg eit surroundanlegg (ÅRNTLIG altså) ikkje jalla pc høgtalere...

og seff ein GOD skjerm! (ikkje ver redd for og flekse på med eit par lapper på skjermen din, den skal du ha lenge!

Lenke til kommentar

Her er mitt forslag:

[*] Pentium 4 2.8GHz Boxed PC800

[*] Asus P4C800 Hovedkort (I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD)

[*] Corsair XMS3500 512MB (434MHz) x2

[*] Maxtor S-ATA/150 120GB (systemdisk)

[*] Maxtor IDE ATA-133 200GB (backup/lagring)

[*] NEC DVD-brenner IDE ND-1300 (DVD+R/+RW og DVD-R/-RW)

[*] Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB DDR

[*] Creative Audigy 2

[*] AVANTECH Medium Server Tower

[*] Intelli Mouse Explorer v3.0

[*] Logitech Internet Navigator SE

[*] Sony Diskettstasjon 3,5"

[*] Eizo 17" LCD FlexScan L557 Sort

Her får du en helt grei pc til morgendagens spill.. tipper det var det du var ute etter.. Godt med lagringsplass, dvd-brenner som tar 2 formater +++

Heiv inn en Eizo 17" LCD til slutt. Selv om den fikk prisen til å hoppe litt høyt (+6500,-) kommer du garantert ikke til angre.

Kan hende noen vil bytte ut saker å ting i dette oppsettet også, men det er litt mer gjennomtenkt enn det du hadde til å begynne med:)

(no offence;) )

edit: pris = 25.500,- fra komplett

Lenke til kommentar

Heisann!

Først vil jeg si at jeg kondolerer med bortgangen av din far.

Når det gjelder PC, så ville jeg ikke brukt altfor mye på det.

max 20 000.

Du får en utrolig heftig PC for det.

Ellers ville jeg investert i et hjemmekinoanlegg å kjøre lyden over.

F. eks KEF KHT2005 høyttalersystem parret med en H/K 5550.

Da har du fett anlegg til både data og hjemmekino, til en pris rundt 37000.

Legger du til 10000 i en 32" 100 Hz widescreen med flatt billedrør i tillegg, så har du et komplett multimediasenter som kompisene dine ikke kan drømme om på lenge.

Skal du et hakk opp, så finnes det jo muligheter til å parre H/K'en eller evt annen forsterker med andre høyttalere, men det beror på størrelsen av rommet ditt.

PC messig så berger du iallefall godt med å bruke 20000.

Og siden lyden fra PC - høyttalere er rimelig crap, så ville jeg uansett gått til innkjøp av et komponent surroundanlegg.

Det er litt mere morsomt når en fyrer av colten og sub'en dundrer så du kjener det i mellomgulvet og 5x75w slenger ekkoet mot deg fra alle kanter...

Da hjelper det ikke med en pmpo jalla PC høyttalerløsning...

Lykke til med handling og god sommer!

Lenke til kommentar
vel, i og med at du barberer av 2000/3500,- ved å heller velge en 3.06/2.8ghz-prosessor, med en ørliten smule mindre ytelse, så ville jeg heller valgt en av dem.

Enig.

du får en nec 1100a dvdbrenner for halve prisen av hp-brenneren, 2gb ram er totalt unødvendig for så og si alle (har 1gb selv, og har ikke merket noe forskjell fra jeg hadde 512mb), og når brikkene koster 3k stykket, blir det bare dumt. i mine øyne blir også skjermkortet litt overkill, ville heller valgt et 9700-kort for ca. halve prisen.

Enig.

hovedkort, skjerm og kabinett skal jeg ikke si noe på.. en god skjerm har du lenge, og eizo er ikke det dummeste kjøpet. og for guds skyld, kjøp deg en bedre mus.

Enig.

personlig hadde jeg ikke brukt arv på ting som pc'er eller andre ting hvor verdien faller uhyggelig fort. heller investert det i eiendom eller noe annet hvor du faktisk fikk noe håndfast igjen etter x antall år.

Enig.

:woot:

Lenke til kommentar

jeg syns det der var sløsing av penger.

kjøp deg heller en pc til 15 høvdinger hvert 3 år.

da har du pc de neste 15 åra.

Men hvis du skulle brukt såpass mye penger på en pc hadde jeg i alle fall ikke kjøpt meg et billig chieftech kabinett :lol:

dette oppsettet hadde jeg valgt:

Prossesor: AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 333 MHz bus

Socket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED

Hovedkort:Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

nForce2 400/MCP-T, Dual LAN, Firewire

Harddisk: Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD2000JB

skjermkort:Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR

AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Corsair TWINX1024-3700LL 1024MB Platinum

Kit w/two matched CMX512-3700 DIMMskansje bare 512 mb ram og heller kjøpe en til senere.

totalt 14000 hos komplett.

Totalt(komplett+microplex)=16500 kr.

da har man en skikkelig sjef pc med skikkelig sjef kabbis.

med resten av tingene du trengte vil denne pc-en koste rundt en 20000 kr

Lenke til kommentar
Herregud.. Jeg synes ikke synn på deg for 5 flate øre..

dy brydde deg ikke om faren din, får oss til å bruke tia vår på å sette sammen pc til deg, og så etter 1 time sier du "nei, gidder ikke allikavel".

Makan til useriøs drittsekk. :grumpy:

Jeg har sett litt på postene til copypaste og kan bare konkludere med at dette virker gjennomført useriøst. Faktisk er det direkte plagsomt å lese de aller fleste postene hans. Jeg oppfordrer moderatorer til å ta sende han en sterk advarsel om at det er på hodet ut fra forumet hvis man ikke kan oppføre seg.

Lenke til kommentar

Først vil jeg kondolere! Men bruk heller 10 15 000 å oppgrader. Tenk om 4 år står bil på ønskelisten. Lover deg du setter mer pris på de sparte pengene da!

Vis du er så ivrig etter å få maskina så merk deg at noen av delene enda ikke er på lager. Og 3,2 ghz prosessoren er antatt å komme 7.7! Noen som ikke trenger å bety den SKAL komme da. 3,0ghz er like god! Og er vel på lager også?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...