Åsmund Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Nevøen min ringte til meg å sa at purken skulle ta de som delte filer. Sikkert da med kazaa winmx osv. Kan de se hvem som har størst trafikk på nettet og ta de? Kan de finne ip-en? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det er helt sikkert mulig at de kunne gjort det.. Men, det ville tatt ganske mye tid og ressurser.. Forhåpentligvis har de andre ting å prioritere.. Så, du trenger nok ikke bekymre deg.. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Teknisk sett ja, derimot tror jeg di må ha tillatelse fra datatilsynet for å få ip din og andre info fra isp. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 som sagt ovenfor de har ye å gjøre ved siden av byen har de en haug ambasader å passe på... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 er bra å høre. så trenger jeg ikke bekymre meg. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ja, det kan de. Tror likevel de bruker ressursene sine på å ta de STORE i denne sammenhengen. Personlig synes jeg pedoer og lignende burde være første prioritet. Det tror jeg det er også. Lenke til kommentar
picko Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 De må ha tilatelse for å få vite hvem som sitter bak hver IP... Tror jeg kanskje sikkert... el.no Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg har hørt om folk som har måttet betale dyrt for å ha brukt kazaa. Om det er sant vet jeg ikke Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Klart de kan, men det kan godt være de må ha overvåkelsetillatelse for å gjøre det. I hvertfall for å få lov til å se akkurat hva du laster/deler. Blir jo litt som å avlytte telefonen egentlig. Selv om folk snakker om ulovlige ting i telefonen, har ikke politiet nødvendigvis lov til å avlytte. Men jeg har en god idé, som gjør at du slipper å bekymre deg mer: Slutt å gjøre ulovlige ting. Lenke til kommentar
picko Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 http://www.itavisen.no/art/1301444.html Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det blir vel Økokrim som eventuellt tar seg av slike saker. Og de får vel igjen beskjed fra politisk hold om hva de skal prioritere. Tviler som dere andre på at de vil prioritere fildeling. Men hvis feks platebransjen gjør mye av grunnetterforskninga sjøl, kan det jo hende at de tar en sak eller to. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Strengt tatt vil hverken Politiet eller Økokrim løfte en finger. De har tross alt viktige(re) ting å ta seg av. Hvis det er noen som vil gjøre noe mot piratkopiering så er det plateselskapene selv. I værste fall kan de gjøre noe tilsvarende det som ble gjort i danmark i vinter: Spore IP'en, søke datatilsynet om lov til å få personopplysninger, og hvis de får ja på den søknaden kan de sende anklagene og tillatelsen til ISP'er og be om personinfo. Dvs. ikke alle ISP'er vil være like behjelpelige med dette. Hvis ISP'en ikke gidder så må plateselskapene gå til politiet for å få dem til å true med ransakningordre. I praksis er enten ISP'en medgjørlig eller så blir de det etter en telefon fra politiet. Vil ISP'en fortsatt ikke samarbeide med plateselskapene så gidder neppe politiet å sette inn ressurser på dette og henlegger saken. Plateselskapene kan jo anke osv. og kanskje politiet går med på å gjøre en liten rassia kun for å sette et eksempel. Politiet har tross alt viktigere ting å gjøre så en slik rassia blir neppe mer enn et engangstilfelle. I praksis er du veldig trygg. Av 4,7 millioner nordmenn, derav drøyt 3mill med tilgang til internett så er det kun 4 i norge som har fått så mye som en bot for piratkopiering. (De som fikk bot var NTNU-studenter som delte Ringenes herre II via DC++ i hauger til hvem som helst på utenlandske hub-er.) Lenke til kommentar
capy Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 1.det er lov å dele filmer og musikk i norge. 2. politiet har lite penger og mye å gjøre. om du ikke forsøker å starte pirat-cd/dvd/microsoft(osv.)-butikk så er du trygg. og ikke forsøk å tjen penger på det. det går nok "noen år" til de får has på vanlige brukere/misbrukere. stem nei til EU om du fremdeles vil ha mulighet til å kopiere film og musikk. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 De må få tilgang av isp'en Men hvis det blir kjent at isp'en gir vekk ip adresser til politiet tror jeg ikke at det selskapet vil få noe særlig stor flom av personer som ønsker seg internet/adsl. nesten alle som har adsl driver med nedlasting osv. Hvis man bare skal skjekke mail osv så holder isdn i lange baner. I norge er jo nedlasting lovlig men distrubiering av ulovelig materiale er forbut. Så her i norge kan man føle seg ganske trygg hvor man sitter og f.eks ser LOTR atter en konge en uke før premieren. Men hvis du har et loft fult av slike ting og selger det på skolen osv så KAN du jo bli tatt. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 1.det er lov å dele filmer og musikk i norge. Correction, man har lov å laste ned, men ikke dele. Download good Upload bad Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Nå har det jo vært en tendens i det siste at politiet setter i gang storsatsninger innenfor enkelte områder i en kort periode fo rå renske opp litt... kanskje de en dag velger å sette alt de har av ressurser i en ukes tid for å få rensket opp og tatt "alle"... Vær heller ærlige og støtt de menneskene som lager produktene dere så absolutt vil ha! Lenke til kommentar
capy Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 1.det er lov å dele filmer og musikk i norge. Correction, man har lov å laste ned, men ikke dele. Download good Upload bad ja nettopp:) Lenke til kommentar
snorri Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 RIAA-sjefen Cary Sherman uttalte på en pressekonferanse i natt norsk tid at alle som deler musikk er i faresonen - uansett om det skjer til privat bruk. http://www.itavisen.no/art/1301444.html Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Nevøen min ringte til meg å sa at purken skulle ta de som delte filer. Sikkert da med kazaa winmx osv. Kan de se hvem som har størst trafikk på nettet og ta de? Kan de finne ip-en? Trukke vi er i faresonen akkurat Åsmund, med de heftige linjene vi har så blir det jo ikke stort ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå