Gå til innhold

Diskusjon rundt legalisering av narkotika


  

46 stemmer

  1. 1. Hva bør være statens holdning til narkotika?

    • Total legalisering av alle narkotiske stoffer.
    • Legalisering av lettere narkotiske stoffer
    • Legalisering av cannabis alene.
    • Loven vi har nå.
    • Strengere straff for narkomisbruk.
    • Alle psykoaktive stoffer skal være ulovlige, til og med de som er lovlige i dag.
  2. 2. Hvordan burde narkotika kriminalitet straffes?

    • All narkotikakriminalitet bør slås hardt ned på.
    • Vi burde ha et system hvor narkotiske stoffer rangeres etter alvorlighet, og ikke en narkoliste.
    • Kun selger/langer skal straffes.
    • Ingen bør straffes.
    • Ingen bør straffes, det bør være lovlig.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Notelitten

 

Helt erlig, så trur jeg dette med priser blir bare spekulasjoner fram til vi faktisk får se dette i praksis.

 

Men for meg så virker det mere logisk at det er billigere for langere å selge det enn for staten. Ettersom langere slipper unna med så mye ekstrakostnader, og dette fører til at de kan sette lavere priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Notelitten

 

Helt erlig, så trur jeg dette med priser blir bare spekulasjoner fram til vi faktisk får se dette i praksis.

 

Men for meg så virker det mere logisk at det er billigere for langere å selge det enn for staten. Ettersom langere slipper unna med så mye ekstrakostnader, og dette fører til at de kan sette lavere priser.

Det stemmer som du sier at det bare er spekulasjoner. Nå har jeg en klar tankegang som vier meg at det burde bli billigere, men jeg har ikke sett det i praksis, så jeg kan ikke svare 100% sikkert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hva med å legalisere fyllekjøring! :)

 

Det er da ingen dum ide.

Da slipper politiet å jakte på de som kjører i fylla og kan heller fokusere på viktigere ting.

Også kan de som ønsker å kjøre i fylle betale en avgift som vi kaller for "årlig fylleavgift", slik at denne avgiften kan dekke evt. skader dette måtte medføre.

 

For at vi andre som ikke ønsker å være i samme fil som fyllekjørere, så kan vi lage egne fyllefiler eller fylleveier der det lar seg gjøre.

 

Også slipper vi å lage slike dyre "anti-fyllekjøring" kampanjer. Det ville også løst problemet vi har med alle de kollisjonene fyllekjøring medfører. For fyllefila og fyllevegen er speial-designet for fyllekjøring. (dobbel midtdeler med puter over det hele, bortsett fra på bakken) Det villa spart oss MASSSSE med penger! Som kan brukes på viktigere ting!

 

Se for dere en familie. Faren i huset har lyst til å fyllekjøre litt, men må desverre nødt til å kjøre ungen sin i barnehagen. Men hvis den familien har søkt om fyllefil i sin kommune, som strekker seg fra hjemmet og til barnehagen så er det problemet løst. Da kan han både fyllekjøre og kjøre ungen til barnehagen. Hvis fyllefila ikke er så langt unna butikken, så kan han jo kjøre innom der også, før han kjører ned garasjen og hunden til nabon.

 

Eller ei utslitt husmor som ønsker litt spenning i hverdagen. Mannen i huset får ta bussen til jobb (fyllebuss kanskje også, fyllekollektivfelt) slik at kjerringa kan fyllekjøre litt når hun er ferdig med oppvasken, støvsugingen og den arbeidslediga nabomannen. Husmora kan bare sett seg i bila skru på tenninga, kjør ned den grinate naboungen som holder hele nabolaget våken og begynn å fyllekjør. Kanskje til ei venninde, som også er ei husmor. Så kan de fyllekjøreomkamp, slik at det blir ekstra morro! :)

 

Man kan også besøke venner, ta en tur ut i skog og mark (etter at bilen er parkert i toppen av ett tre) osv. mens man fyllekjører i fyllefila eller fyllevegen!

 

La oss si at vi lager slike regler at man kan kun fyllekjøre maks 5timer pr. dag og ikke på søndager. Da ville også avgiften gi en bedre avkastning for staten. Så ordner vi med en egen kontrollkomite som passer på at ingen overstige kvoten sin. Kontrollkomiten kan også fyllekjør hvis de har behov for det. Kongen å! (hvor konge hadde ikke det vært!)

 

Kanskje vi skal lage ett eget parti, så kanskje vi får dette igjenom en dag! fyllepartiet! :D

 

Tenk dere det! Å det er ikke mange som kommer til å benytte seg av dette, fordi om det er lovlig. For det er jo tross alt tabu å kjøre i fylla!

 

Notelitten

 

Helt erlig, så trur jeg dette med priser blir bare spekulasjoner fram til vi faktisk får se dette i praksis.

 

Men for meg så virker det mere logisk at det er billigere for langere å selge det enn for staten. Ettersom langere slipper unna med så mye ekstrakostnader, og dette fører til at de kan sette lavere priser.

Det stemmer som du sier at det bare er spekulasjoner. Nå har jeg en klar tankegang som vier meg at det burde bli billigere, men jeg har ikke sett det i praksis, så jeg kan ikke svare 100% sikkert

 

 

Og jeg har en tankegang som tilsier det motsatte av det du sier :(

Men vi er no i det minse enig om at vi er uenig! :D

 

La meg gi deg en klem!

Lenke til kommentar

Hva med å legalisere fyllekjøring! :)

 

Det er da ingen dum ide.

Da slipper politiet å jakte på de som kjører i fylla og kan heller fokusere på viktigere ting.

Også kan de som ønsker å kjøre i fylle betale en avgift som vi kaller for "årlig fylleavgift", slik at denne avgiften kan dekke evt. skader dette måtte medføre.

 

For at vi andre som ikke ønsker å være i samme fil som fyllekjørere, så kan vi lage egne fyllefiler eller fylleveier der det lar seg gjøre.

 

Også slipper vi å lage slike dyre "anti-fyllekjøring" kampanjer. Det ville også løst problemet vi har med alle de kollisjonene fyllekjøring medfører. For fyllefila og fyllevegen er speial-designet for fyllekjøring. (dobbel midtdeler med puter over det hele, bortsett fra på bakken) Det villa spart oss MASSSSE med penger! Som kan brukes på viktigere ting!

 

Se for dere en familie. Faren i huset har lyst til å fyllekjøre litt, men må desverre nødt til å kjøre ungen sin i barnehagen. Men hvis den familien har søkt om fyllefil i sin kommune, som strekker seg fra hjemmet og til barnehagen så er det problemet løst. Da kan han både fyllekjøre og kjøre ungen til barnehagen. Hvis fyllefila ikke er så langt unna butikken, så kan han jo kjøre innom der også, før han kjører ned garasjen og hunden til nabon.

 

Eller ei utslitt husmor som ønsker litt spenning i hverdagen. Mannen i huset får ta bussen til jobb (fyllebuss kanskje også, fyllekollektivfelt) slik at kjerringa kan fyllekjøre litt når hun er ferdig med oppvasken, støvsugingen og den arbeidslediga nabomannen. Husmora kan bare sett seg i bila skru på tenninga, kjør ned den grinate naboungen som holder hele nabolaget våken og begynn å fyllekjør. Kanskje til ei venninde, som også er ei husmor. Så kan de fyllekjøreomkamp, slik at det blir ekstra morro! :)

 

Man kan også besøke venner, ta en tur ut i skog og mark (etter at bilen er parkert i toppen av ett tre) osv. mens man fyllekjører i fyllefila eller fyllevegen!

 

La oss si at vi lager slike regler at man kan kun fyllekjøre maks 5timer pr. dag og ikke på søndager. Da ville også avgiften gi en bedre avkastning for staten. Så ordner vi med en egen kontrollkomite som passer på at ingen overstige kvoten sin. Kontrollkomiten kan også fyllekjør hvis de har behov for det. Kongen å! (hvor konge hadde ikke det vært!)

 

Kanskje vi skal lage ett eget parti, så kanskje vi får dette igjenom en dag! fyllepartiet! :D

 

Tenk dere det! Å det er ikke mange som kommer til å benytte seg av dette, fordi om det er lovlig. For det er jo tross alt tabu å kjøre i fylla!

 

Du setter andres liv i direkte fare ved å gjøre dette, det er direkte uhørt!

 

 

 

Og jeg har en tankegang som tilsier det motsatte av det du sier :(

Men vi er no i det minse enig om at vi er uenig! :D

 

La meg gi deg en klem!

Takker, en klem gjør meg alltid glad!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hvis du leser hele inlegget om legalisering av fyllekjøring, så ser du at jeg har tatt hensyn til det med å sette andre i fare. (egne fyllefiler/fylleveger som er spesialdesignet for fyllekjøring) :)

 

Er det ikke utrolig hva en liten klem kan gjøre? :D

Lenke til kommentar

Notelitten

 

Helt erlig, så trur jeg dette med priser blir bare spekulasjoner fram til vi faktisk får se dette i praksis.

 

Men for meg så virker det mere logisk at det er billigere for langere å selge det enn for staten. Ettersom langere slipper unna med så mye ekstrakostnader, og dette fører til at de kan sette lavere priser.

Ja, men hvor billig blir det for store dopkjeder ala hennes og dop?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Notelitten

 

Helt erlig, så trur jeg dette med priser blir bare spekulasjoner fram til vi faktisk får se dette i praksis.

 

Men for meg så virker det mere logisk at det er billigere for langere å selge det enn for staten. Ettersom langere slipper unna med så mye ekstrakostnader, og dette fører til at de kan sette lavere priser.

Ja, men hvor billig blir det for store dopkjeder ala hennes og dop?

 

Jeg forstår poenget ditt, men hvis du kjøper klær som er smuglet inn fra asia en plass, så blir prisene mye lavere enn på h&m.

Lenke til kommentar

Notelitten

 

Helt erlig, så trur jeg dette med priser blir bare spekulasjoner fram til vi faktisk får se dette i praksis.

 

Men for meg så virker det mere logisk at det er billigere for langere å selge det enn for staten. Ettersom langere slipper unna med så mye ekstrakostnader, og dette fører til at de kan sette lavere priser.

Ja, men hvor billig blir det for store dopkjeder ala hennes og dop?

 

Jeg forstår poenget ditt, men hvis du kjøper klær som er smuglet inn fra asia en plass, så blir prisene mye lavere enn på h&m.

Ikke nødvendigvis. Du slipper skatt, men kostnadene og risikoen ved å smugle er HØY. Hvis det hadde vært lukrativt å selge klær med mye lavere priser enn på h&m, hvorfor har vi ingen jugo-kles-mafia her da? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Notelitten

 

Helt erlig, så trur jeg dette med priser blir bare spekulasjoner fram til vi faktisk får se dette i praksis.

 

Men for meg så virker det mere logisk at det er billigere for langere å selge det enn for staten. Ettersom langere slipper unna med så mye ekstrakostnader, og dette fører til at de kan sette lavere priser.

Ja, men hvor billig blir det for store dopkjeder ala hennes og dop?

 

Jeg forstår poenget ditt, men hvis du kjøper klær som er smuglet inn fra asia en plass, så blir prisene mye lavere enn på h&m.

Ikke nødvendigvis. Du slipper skatt, men kostnadene og risikoen ved å smugle er HØY. Hvis det hadde vært lukrativt å selge klær med mye lavere priser enn på h&m, hvorfor har vi ingen jugo-kles-mafia her da? :hmm:

 

 

Jeg vet ikke hva "jugo-kles-mafia" er. Men jeg handler mye av mine merkeklær fra flere som smuggler med seg klær fra thailand. Det er flere som driver med dette.

 

EDIT: leif

Endret av Slettet-EZE0dRsY
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10010872

 

"Justisdepartementet skal vurdere om statsminister Jens Stoltenberg (Ap) er habil til å delta i regjeringens behandling av Rapport om narkotika, som nylig er sendt på høring."

 

- Den mest omstridte delen av rapporten er forslaget om å åpne for et tidsbegrenset forsøksprosjekt der behandling med heroin inkluderes i LAR (legemiddelassistert rehabilitering). Et knapt flertall i Stoltenberg-utvalget går inn for dette.

 

brevet til Justisdepartementet blir det også pekt på at statsministerens søster har stått åpen fram med «egne erfaringer som rusmiddelmisbruker, og har deltatt i den offentlige debatten om norsk narkotikapolitikk.».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...