Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sosial nettavhengighet

Gjest Avhengig gjest over

Anbefalte innlegg

Gjest Avhengig gjest over

Hei.

Etter å ha blitt bitt av "basillen" som så mange andre om å kjøpe pc i ung alder pga gaming etc så føler jeg at det har medført et problem.

Etter å ha joinet ulike nettsteder som feks nettby, blink og biip. Så ble man raskt avhengig av å få kontakt med mange flere folk. Som du egentlig ikke ante hvem var men de så bra ut. Det foregikk i 2-3 år og hadde da kontakt med ja uvanlig mange folk på de stedene, msn osv imotsetning til andre i klassen.

Det var lissom så sykt lett å bli kjent med flere og ikke minst de fine jentene.

Men som tiden har gått da så er det vanskelig å legge fra seg den uvanen om jeg kan kalle den det.

Jeg kan jo tenke meg at det er fordi at jeg tydeligvis har fått et behov som nå ikke er like lett å oppfylle, da mer fordi jeg synes det er upassende med tanke på at jeg har kommet lenger i livet men fortsatt klarer jeg ikke å holde meg helt unna og synes det er ekstremt flaut.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv vært på det stadiet hvor jeg var medlem av minst 2 nettsamfunn og hele tiden fikk nye mennesker inn i livet mitt gjennom nettet. Om du ønsker å komme deg ut av dette, for en hvilken som helst grunn, er mitt tips å bare flytte ut (nettby), slette konto, osvosv, være med venner i det virkelige liv, nyte en hobby etc, og prøve å ha viljestyrke nok til å opprette ny konto dagen etterpå. Det er deg selv som kan gjøre noe med dette.

Lenke til kommentar

Kan kjenne meg igjen i dette jeg også. Kjøpte meg pc for konf. pengene i stedet for moped, og etter det ble jeg sittende mye å spille og henge på slike nettsamfunn.

Men det er som Sitronsaft sier ovenfor her at det beste du kan gjøre er å rett å slett ta deg i skinnet, legge i fra deg tastaturet å gå ut å more deg, alt annet enn pc'n. Kan gå litt tregt i starten, men det vil ta seg opp etterhvert.

Endret av NoxRy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...