Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskinen avslutter seg selv!

Anbefalte innlegg

Jeg har venn som har en maskin som avslutter seg selv. Nøyaktig når den skrur seg av skjer helt på måfå; av og til under oppstart, av og til rett etter jeg har logget inn og noen ganger hender det at den står på opp til et par timer. Men det skjer. Jeg får ingen feilmelding eller noe. Bare plutselig var den av. Problemene begynte for noen få dager siden, og uten at jeg gjorde noe spesielt som å oppdatere noe eller installere et program. Av en eller annen grunn er også systemgjenopprettings verktøyet også deaktivert og har ingen genopprettings punkter, selv om jeg har brukt systemgjennopprettings funksjonen på datamaskinen før.

Maskinen er av merke eMachines og modellen heter e4256. Og er neppe mer enn to år gammel.

Noen som vet hva som fåregår?

På forhånd takk.

Endret av comino13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner en med samme problem, altså at PCn restarter seg selv, og det varierer hvor lenge PCn kan stå på.

Det er nokk hovedkort relatert, hvertfall på den jeg kjenner til. Det var av typen: MSI diamond, hvor det var en som hadde identisk problem, som hadde testet med linux OS og det skjedde fortsatt.

Finn ut hvilke hovedkort som sitter i, og eventuelt resett BIOS til default. Ta ut batteriet på hovedkortet og vent 10 minutter før du setter det inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...