Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål angående fyllasyke dagen derpå

Jompio

Anbefalte innlegg

Hei alle alkoholikere! =)

Jeg er en gutt på atten år som drikker jevt og trutt, har kanskje drukket nå i ca. 1 år ganske fast, kanskje annen hver helg i snitt. Det varierer hva jeg kjøper inn, noen ganger en sekser med ØL, andre ganger en halvflaske med Vodka, andre ganger en helflaske med vodka. Jeg blir alltid god i gassen, og drikker meg ofte helt på grensen uten at dere trenger å kommentere dette. Det hender også at jeg spyr om jeg styrter en halvflaske pluss! Nok om det!

Det jeg lurer på er; Jeg blir aldri dårlig dagen etterpå, er i like god form som dagen før.. Selvom jeg kanskje er litt svimmel, kan jeg lett ta meg en joggetur over fjellet. Venner og beskjente har ingen anelse på hvordan jeg klarer dette etter de har sett meg dagen før.

Så er jeg bare heldige som aldri blir dårlig dagen etterpå? Er det noen som ikke blir det? Er det arv? Hva er det som gjør at jeg IKKE i det hele tatt blir dårlig dagen derpå? Selvfølgelig vil jeg ikke det, men er jo litt morsomt når kompiser ligger i 2 dager etterpå, med hodepine og spying! Forresten, mange som har det som meg?

Er bare et spørsmål jeg lurer på!

- Jompio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, har en del kompiser som også hadde det slik, men noen år senere i dagens tid har det snudd seg totalt.

Så hvis det kommer med alderen som alle tilfeller jeg kjenner til har du noe å se fram til :)

Nå er heller ikke en sekser øl og en halvliter brennvin så mye å drikke seg dårlig på da. Er jo det man drikker på vorspiel jo ;)

Mvh

Robin :)

Endret av robin740
Lenke til kommentar

I gamledager da jeg var i "form", dvs var vant til å drikke og da gikk stort sett dagen derpå veldig bra. Nå når jeg drikker èn gang pr 2 mnd har jeg helt forferdelige dagen derpå.

Jeg tror du er en blanding av "heldig" og "godt trent".

Man har vel også ulike toleransegrenser for hva man blir full av. Som mr 740 sier så er ikke en sekspakning det store å bli dårlig på. Og styrter du en halvflaske og spyr, så har nok ikke alt gått inn i systemet.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar! Jeg overdrev kanskje en smule da jeg sa jeg var ute annen hver helg, la oss si det har vært 15ganger det siste året.

Så sant, men blir jo ofte en halvliter på vors, og 5-6 enheter (aka 0,33/4.5%) med noe på byen. Jeg trener en del, og veier rundt 70kg. Btw, den gangen jeg drakk 0,7 40% på 2-3 timer, hadde jeg vært uten drikke i over 2mnd'er. Så jeg vet ikke helt om jeg var så godt trent (drikkemessig og levermessig) akkurat da!

740, håper virkelig ikke det blir tilfelle for meg! Haha.. Men det er DIGG atm! :)

Lenke til kommentar

Det hender også at jeg spyr om jeg styrter en halvflaske pluss! Nok om det!

Tror det kan ha noe med dette å gjøre, slik er det i allefall for meg. Senest om fredag hvor jeg drakk en liter vin og noe rom, og ble noe inn i helvetes dårlig. Spydde i vinkler, men til gjengjeld var jeg totalt uberørt dagen derpå. Føltes ut som om jeg ikke hadde luktet på hverken vin eller rom dagen før.

Lenke til kommentar

Du er på ingen måte unik når det gjelder formen dagen derpå.

Jeg blir litt slapp, men har ingenting imot å f.eks snekre hele dagen etterpå...

Var på fylla i 4 dager for en stund siden, lite søvn og masse drikke.

Var ikke helt i topp-form akkurat da, men var ikke sengeliggende heller...

Jeg og broren min har det slik, søsteren min blir sengeliggene til langt utpå kvelden dagen etter en fest, så det er nok ikke genetisk.

Lenke til kommentar

Hehe, satser på at leveren min er sterk og forblir sterk da! :p

Du er på ingen måte unik når det gjelder formen dagen derpå.

Jeg blir litt slapp, men har ingenting imot å f.eks snekre hele dagen etterpå...

Var på fylla i 4 dager for en stund siden, lite søvn og masse drikke.

Var ikke helt i topp-form akkurat da, men var ikke sengeliggende heller...

Jeg og broren min har det slik, søsteren min blir sengeliggene til langt utpå kvelden dagen etter en fest, så det er nok ikke genetisk.

Åkei, greit å vite! :) Ganske kos å være UTE kvelden før og neste dag så kan du spille kamp f. eks!

Men da har jeg sikkert fått vite det jeg trenger om ingen andre har noe de vil si!

Sånn var det med meg i starten og, når du er i tyveåra begynner det å forandre seg og du vil også få heftige hangovers :) "Nyt" det mens du kan

Dette er vel ikke sikkert? At jeg kommer til å få dette? Hvorfor skal jeg få hefigere hangovers enn de andre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...