Gå til innhold

Hvordan kjøre serversside-skript direkte i en .NET-side?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å teste noen endringer på en side vi bruker på jobb på noen få utvalgte før endringene blir permanente for alle brukere.

Endringene utføres av et javascript som jeg altså bare vil vise for noen få, basert på deres IP.

Det som trengs er altså å gjøre en sjekk på brukeres IP for å avgjøre om de skal få kjørt javascriptet eller ikke. I gammeldags ASP går dette som en lek, men i .NET som dette er snakk om får jeg ikke det til.

Jeg understreker at dette må gjøres direkte i templatet for siden, da det er det jeg har kontroll over. (Codebehind-filene må jeg vel gjennom Visual Studio for å gå tilgang til? Siden jeg ikke har noen erfaring med .NET utover frontend synes jeg ikke det virker som noen god idé).

Kodespråket på sidene er angitt til å være C# - jeg har prøvd å legge slik kode rett inn på siden uten at det har noen effekt. Det skyldes muligens at syntaksen er feil, jeg vet ikke hvordan man "pakker inn" sånn kode rett i templatet (siden alle bruker den smartere løsningen med codebehind finner jeg ingen eksempler på hvordan en bruker C# som serverside-script i HTML-kilden). Evt kan det være at koden er rett, men at en innstilling på webserveren sier at slik kode kun kan legges i Codebehind-filer.

Det virker uansett rart at noe som var så enkelt i klassisk ASP (eller i PHP for den saks skyld) skal være så vanskelig her - vil tro løsningen egentlig er meget enkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Har prøvd det og utallige andre varianter uten hell, men det er uansett fint å få bekreftet at dette er måten man pakker inn koden på, så jeg slipper å teste andre notasjoner forgjeves.

Får feilmelding når jeg forsøker å legge inn malene, vil da tro det har noe med webserver eller CMS å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...