Gå til innhold

Hjelp til ny spill-PC ~9000 + skjerm/mus/tast

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å bygge stasjonær spill-pc til ca. 9000 (+ skjerm/mus/tast), og håper noen kan se gjennom og kommentere delene jeg har funnet. Gjelder også skjermen, musen og tastaturet (har satt opp noen punkt)

PC ~9000 + skjerm/mus/tast

Målet er at pc-en skal være litt fremtidsrettet, slik at jeg kan beholde f.eks. hovedkort, PSU og kabinett lenge. Tenker også på muligheten å sette inn enda ett HD 5850 hvis/når jeg trenger det, og på muligheten for å overklokke.

Har noen konkrete spørsmål, håper på svar på flest mulig av dem:

1. Vet noen hvor lange skjermkort det er plass til i Lian Li PC-P50BSCAND? Har funnet 10,5" noen steder, men også at det egentlig er plass til lengre hvis en plasserer harddiskene nederst.

2. Er hovedkortet eller strømforsyningen overkill? Bryr meg ikke å betale dette hvis det sannsynligvis vil kunne brukes i flere år fremover (ta med mulig cross-fire).

3. Ser flere har anbefalt Samsung Spinpoint F3, men sett andre som mener F1 er stillere. Kan noen utdype dette?

4. Ser valg av minnet ok ut? Passer minne, CPU, hovedkort osv. sammen(Link)?

5. Har sett på mange skjermer, men har falt på BenQ E2220HD. Noen som har tanker om dette?

6. Ok mus og tastatur?

7. Er det noen som helst grunn til å kjøpe i7 istedenfor i5, når jeg ikke har tenkt å drive med bildebehandling e.l., men med spill, film og skole?

8. Håper å kunne bruke dette til Civ5, Sc2, Mw2 e.l.. Tror det jeg har satt opp skal være nok til å kjøre på høy grafikk osv., men har lite å gå utifra. Kommentarer?

9. Tenker Windows 7. Professional x64 (har cd/lisens), hvordan slår dette ut på kompatibilitet med eldre software (har nå XP x86)?

10. Noen som helst grunn til å vente med å bestille?

11. Tenker å bestille mest fra Amentio. Hvilke nettbutikker bør jeg holde meg vekke ifra, hvilke er gode? Kan noen forresten si hvordan dette leveres (f.eks. flere pakker til postkontor, eller en stor med flere deler oppi)? Må bære et stykke hvis jeg skal hente på postkontor, og hvis det da er en stor pakke på mange kilo, bør jeg heller betale for å frakte det til døren.

12. Ellers noe som kan være av min interesse? Kan bruke mer hvis det er en god grunn til det, men har på følelsen at jeg da må bruke mye mer på en liten økning i ytelse (dårlig ytelse/pris)

Planen er som sagt å kjøpe PC som kan brukes i noen år fremover uten å måtte bytte ut alle delene, og samtidig kunne kjøre det aller meste. Har ikke bygget eller hatt stasjonær før, det er derfor bare fint om noen finner et eller annet som bør endres på!

Takker på forhånd de som kommer med svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...