Serp Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ble tatt med 2g med hasj, fikk forlegg på 10000 kr. Jeg sammarbeida så godt jeg kunne. Er ikke dette litt mye? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Er ikke dette litt mye? Du burde heller blitt tatt med 1 gram ja Muhahaa... Seff er det mye, men tviler på at du kommer noe vei ved å klage. Men det skader jo ikke å prøve, eller ? Endret 18. oktober 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
lomaxx Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) det virker jo litt drøyt ligger jo vanligvis på 4000-6000 tusen men hvis du har blitt tatt før så øker jo satsen.. ble selv tatt av politiet for og røyka 1 trekk med hasj og for besittele av 3gram jeg var jo så uheldig og fikk 30 dager ubetinget fengsel men jeg var jo også med i politets gjenganger prosjekt eller vic som det kalles i oslo Endret 18. oktober 2010 av lomaxx Lenke til kommentar
Serp Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Første gang jeg har noe med politiet å gjøre. Jeg har ikke skrevet under på noe, men det er vel ikke ta saken til retten ved og klage på dette? Ikke så peil på dette. Takk for svar:) Lenke til kommentar
lomaxx Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 blei du tatt med inn på stasjonen eller..? hvis de gjorde det så er det rart de ikke forynnet boten for deg med engang.lurer også på hvilket politidistrikt du bor i Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Er du sikker på at det ikke er mere i det? Hvis du ble tatt med bare 2g, er 10000kr latterlig mye, og du må ikke finne på å godta det forelegget, da det ligger myyye høyere enn hva jeg kjenner til andre har fått. du burde vel ha fått en bot på rundt 3000kr et sted. Siden du ikke har godtatt forelegget vil du ikke få noen regning, og det kan hende du blir kalt inn foran dommeren, og da vil du nok bli dømt, men få en mindre bot. Men tror nok heller saken vil bli henlagt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 On Topic: Er det med forelegg for hasj o.l. som for å urinere på offentlig sted at bøtesatsene er hjemlet i lokale politivedtekter? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Kanskje holde seg til tema i denne tråden? Etter min mening er 10000kr både mye å lite. Ligger ikke en skremselfaktor bak dette om at du da ser hvor stor bota kan bli uasnett hvor lite, at politiet faktisk vil beskytte deg i fra mer av dette? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 En god del offtopic har blitt slettet fra tråden. Videre diskusjon rundt noe som ikke har med emnet å gjøre belønnes med et stykk advarsel. Serp: Ta en titt på denne tråden. Der finner du kanskje noen nyttige svar og henvisninger til lovtekster. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) 10k for 2g er en skyhøy sum spørr du meg iforhold til mengde. Men nå kanskje de så på økonomien din osv.. bøter skal jo innkreves etter hvor bra økonomi man har. Endret 19. oktober 2010 av vivastar Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Du kan jo selvsagt la være og godta, og ta det til retten. Men da blir du nødt til å betale saksomkostninger hvis du taper saken. Da blir det enda dyrere, og jeg ser strengt tatt ikke hvorfor du skulle vinne. Dem kunne ha lagt ned påstand om fengsel, noe jeg tipper du ikke har lyst på. Forøvrig: http://www.lovdata.no/all/tl-19921204-132-011.html Lenke til kommentar
Serp Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3084119.ece Der ble jeg tatt... Surt at dem truer med en bot på 10k for ikke sammarbeide, kan ikke noe for at jeg ikke ser forskjell på grønnlendere. Jo skremmer meg, skal aldri handle der igjen Har heller aldri hørt om noen som har fått 10k i bot for litt kjall, så fett! Mye fengsel tid snakker man 10k er? Hvorfor tror du saken kan bli henlagt, det er jo en optimal sitvasjon for meg vil jeg tro. Endret 19. oktober 2010 av Serp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå