StoreMyen Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Familien har bestemt seg for at sommerferien 2011 går til England. Iberegnet en uke i Cornwall, der tanken er å bo et sted hele tiden og ta dagsturer til attraksjoner i området, samt en dag eller to og bare slappe av der vi bor. Familen = Mor, Far, Gutt 11, Gutt 9. Vi leier bil for oppholdet i England. Spørsmålene til "panelet" blir således: 1. Kan noen anbefale en landsby som egner seg? 2. Har noen anbefalinger, eller advarsler, på formidlere av "self catering? 3. Har noen erfaringer de ønsker å dele? Sam egentlig reiseklar Endret 18. oktober 2010 av SamBell Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hadde en tur til Cornwall i Sommer: -Tog til Penzance som jo er en fin og rolig by. -Overnatting. -Båt til Scilly-øyene. Veldig spesielt og idyllisk på øyene med subtropisk klima. Alkefugler, delfiner og mange kitere. Anbefales! -Et par overnattinger på øyene. -Båt tilbake og tog til St Austell med 2 overnattinger. -En hel dag til Eden Project så jeg fikk bare sette litt av St Austell. -Tog tilbake. Scilly-øyene var absolutt den største opplevelsen og en dagstur er ikke nok til å få med seg hele opplevelsen med stemningen der ute. Noen bilder, for det meste fra Scilly-øyene: http://picasaweb.google.com/robertaas/ScillyCornwallJuly2010 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Takker for svar og bilder. Jeg hadde egentlig lagt Scilly/Tesco litt til side, men henter den frem igjen på din anbefaling. Jeg er imidlertid ikke sikker på om det blir overnatting. Det var noen salige priser. Spesielt i sommerferien og vi reiser i Juli. Penzance virker bra som "basecamp" og St Michaels Mount er selvfølgelig på listen. Eden Project regner jeg også med at vi får med oss. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Bodde på Bell Rock Hotel med halvpensjon. Vil ikke kalle det Faulty Towers, men det var flashback til mye av tidskoloritten. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 En liten oppdatering: Hus er bestilt for de første dagene i Oxford Båt er bestilt på Kennet & Avon Resten jobbes det med og innspill mottas fortsatt med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå