Kaldvann Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hei Barnehagen skal kjøpe inn noen nye digitalkamera. De skal tåle en støt og litt regn, men må også være raske til å ta bilder. HD-video o.l. er ikke så nøye. Jeg har sett litt på disse 3: Lumix DMC-FT1 Olympus Tough 8000 Canon PowerShot D10 Det virker som at Tough 8000 er den som best passer for oss, siden den er noe raskere til å ta bilder, men det jeg lurer på er om det er noe annet kamera jeg burde ha sett på? Kom gjerne med tips eller erfaringer Mvh Sigurd Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Kjøp en rimelig DSLR med et helt greit normalzoom-objektiv. Dere skal sikkert bruke dette til å ta bilder av barna med, og da bør det funke til den farta er i. Og det er ikke alle kompakter som funker like godt til det... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Panasonic Lumix G2 kan være et godt alternativ. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Takk for tilbakemeldinger, men jeg glemte å nevne at kameraene må være små og passe i lomma. Så da går det dårlig med speilreflekskamera. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg mener ikke å være kverulerende, og heller ikke å si at det er umulig å få tatt bilder av aktive barn med kompaktkamera. Men jeg syns dere burde vurdere hva som er viktigst; et verktøy som passer for å få gode bilder av barna ELLER et verktøy som passer i lomma...? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Når det gjelder Olympus Tough-serien er det desverre noen punkter som er felles for alle i denne serien deres: De kan slippes rett i bakken, de kan brukes under vann, og en voksen person kan visstnok stå på det. Men ingen av dem kan brukes til foto. De er blant de verste i klassen når det gjelder bildestøy, selv ved lav ISO. Og disse kameraene er dessuten svært så feige, og skrur ISO opp i taket så fort det er en sky for sola, resultatene er bilder som drukner i støy. Jeg har sett bilder fra en rekke av Tough-modellene, men ennå ingen som kan levere bilder. Styr unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå