TheOats Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har en pirat kopi av windows 7 nå og har tenkt å kjøpe en "genuine" versjon snart. Er det mulig å oppgradere uten å formatere? Går fra ultimate til home. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ikke når du går fra Ultimate til Home. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Nei sant som PerB sier. Og så er det sikkerheten da. En piratkopi kan jo inneholde nokså mye rart, om du ikke har lastet den ned direkte fra Microsoft. Så ville nok uansett formatert pcen din ja. Men bra at du velger å kjøpe Windows 7. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Vel har ikke hatt noe problemer med denne kopien utenom at jeg brukte windows update litt for mye, så jeg fikk melding om at jeg har en uekte kopi. Jeg gidder bare ikke å stresse med piratkopieringen osv lengre. Men litt OT: Hvorfor koster det så sinnsykt mye? Koster det så mye mer å skrive kodene som går inn i windows enn det som går inn i spill? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Microsoft bruker nok en del milliarder på hver Windows utgave. Og så er det jo nesten kun Windows (desktop og server), samt Office Microsoft tjener penger på også da. Så og si alt annet de driver med taper de penger på. Så for å kunne være et av verden største selskaper, må de ta den prisen de tar. Husk at de fleste får med Windows med pc kjøp de gjør. Og da tjener ikke MS mye penger per lisens. Så det de tjener på er alle som kjøper Win7 utenom (slik som du nå gjør) og bedriftskunder. Microsoft har funnet ut at med den prisen de tar i dag for Windows og Office tjener de nok penger, og "nok" personer og bedrifter kjøper Windows og Office. Greit, en del piratkopierer, men det gjør folk uansett så lenge det koster penger. Det finnes jo piratkopierte programmer som bare koster ca 100 kroner etc på nett, så å påstå at Windows ikke ville bli piratkopiert om de senket prisen er bare tull. Men ser poenget hvis du bygger din egen pc, og skal kjøpe fullversjoner av Windows, Office, Adobe PhotoShop etc. Trolig må du ut med mer for programvaren enn du brukte på selve pcen. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Har installert windows nå. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg skifter språk. Går det ikke an? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Har installert windows nå. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg skifter språk. Går det ikke an? Det går bare i Ultimate. http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/default.aspx Det går kanskje an å komme rundt dette på en måte, men er ikke sikker Endret 21. oktober 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Dude what? Det suger jo ræv! Hvorfor har de tatt den funksjonen ut av noen av versjonene? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Dude what? Det suger jo ræv! Hvorfor har de tatt den funksjonen ut av noen av versjonene? HER er en guide for å bytte språk på pro og home premium versjonen av Windows 7. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Vent, den guiden handler om å bytte til norsk, jeg vil bytte til engelsk. Endret 21. oktober 2010 av TheOats Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Om du får tak i engelsk språkpakke kan du fortsatt bruke guiden min, men du må selvsagt bytte ut alt fra nb-no til en-us eller en-en. Så litt jobb blir det. Og husk å få tak i de ekte originale språkfilene da, de som kom med RTM versjonen av Windows 7 i august i fjor. Dude what? Det suger jo ræv! Hvorfor har de tatt den funksjonen ut av noen av versjonene? Skal jo være litt forskjell på om du betaler litt over 1.000 kroner for Home Premium og 2.200 kroner for Ultimate da. Om alt var likt, hvorfor ville noen ha kjøpt den dyreste utgaven da? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Kunne de ikke bare hatt en versjon? Uansett så synes jeg det å skifte språk er en så "basic" ting å kunne gjøre at jeg ikke forstår hvorfor det i det minste ikke er inkludert. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Om du vil kan jeg laste opp engelsk språkpakke, trenger da å vite hvilken bit versjon du har. Så får du endre alle referansene i guiden min som nå er nb-no til us-en eller en-us (det ser vi når jeg laster opp språkpakken). Om du tror du greier å følge guiden min da, så gir jeg deg språkpakken, og så får du prøve.... Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Vel jeg sendte en mail til Microsoft, så jeg tror jeg vil vente å se hva de sier. Men det å bruke den språk pakken, er det "lovlig" eller kan Microsoft oppdage det å stenge windows eller noe slik? (Sånn som når jeg brukte pirat kopi av Windows) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Mailen til Microsoft er bare bortkastet tid, for du får ikke noen gratis Engelsk versjon av dem, og det finnes ingen "lovlig" metode å bytte språk på, utenom på Windows 7 Ultimate og Enterprise. Metoden min har funket for hundrevis, om ikke tusenvis her i Norge og i Danmark, men om du spør Microsoft er den på kanten, da de selvsagt vil at folk skal kjøpe den dyrere utgaven, altså Ultimate. Men det blir ikke oppdaget på noen som helst måte, og Windowsen din er helt ekte uansett for all fremtid. Skulle du eventuelt velge å bruke et tredjepartsprogram for å bytte språk kan du få problemer, les mer her: Vistalizator, Multilingual users and Validation problems To enable the use of language packs I recommend using the anytime upgrade to upgrade your version of windows from it's current version to Windows 7 Ultimate, Ultimate has native support for all of the language packs. It may or may not be possible to request media in the appropriate language (from MS or your computers manufacturer) but you will not have the ability to switch languages without upgrading to Ultimate. Min metode er 100% sikker, og jeg har fortsatt virtuelle pcer som jeg brukte denne metoden på i august 2009, som kjører med alt av oppdateringer, MSE og som jeg validerer med jevne mellomrom. Microsoft har heller aldri sperret siden min, eller klaget på den. Men jeg bryter i prinsippet loven ved å linke til språkpakkene og gi en oppskrift på hvordan man bytter språk. Men de har ikke reagert enda, men det betyr ikke at de vil svare ja på det er i orden å gjøre det. Du velger selv, har pakkene liggende og kan laste dem opp på serveren min. Du vil som sagt 100% garantert ikke få noe hjelp fra Microsoft. Men blir jo morsom å se hva de svarer. Vedder 10 kroner på at de ber deg om å oppgradere til Ultimate, eller bare fortelle at muligheten for å bytte språk kun er på Ultimate. Endret 21. oktober 2010 av myhken Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Ja jeg tror heller ikke de kommer til å være særlig imøtekommende. Men jeg synes jeg leste noe en plass om at det går an å få tak i dvd'er med andre språk på fra Microsoft. Er det bare meg som surrer eller fines det noe slik? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Igjen ikke lovlig. Du kan laste ned Pro versjonen på engelsk, og så fjerne ei.cfg filen, da får du tilgang til alle versjonene. Men du må laste den ned fra et sted som ikke direkte er Microsoft, men så direkte som det går an, så lenge man ikke har Technet eller MSDN(AA). Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Mailen til Microsoft er bare bortkastet tid, for du får ikke noen gratis Engelsk versjon av dem, og det finnes ingen "lovlig" metode å bytte språk på, utenom på Windows 7 Ultimate og Enterprise. Metoden min har funket for hundrevis, om ikke tusenvis her i Norge og i Danmark, men om du spør Microsoft er den på kanten, da de selvsagt vil at folk skal kjøpe den dyrere utgaven, altså Ultimate. Men det blir ikke oppdaget på noen som helst måte, og Windowsen din er helt ekte uansett for all fremtid. Skulle du eventuelt velge å bruke et tredjepartsprogram for å bytte språk kan du få problemer, les mer her: Vistalizator, Multilingual users and Validation problems To enable the use of language packs I recommend using the anytime upgrade to upgrade your version of windows from it's current version to Windows 7 Ultimate, Ultimate has native support for all of the language packs. It may or may not be possible to request media in the appropriate language (from MS or your computers manufacturer) but you will not have the ability to switch languages without upgrading to Ultimate. Min metode er 100% sikker, og jeg har fortsatt virtuelle pcer som jeg brukte denne metoden på i august 2009, som kjører med alt av oppdateringer, MSE og som jeg validerer med jevne mellomrom. Microsoft har heller aldri sperret siden min, eller klaget på den. Men jeg bryter i prinsippet loven ved å linke til språkpakkene og gi en oppskrift på hvordan man bytter språk. Men de har ikke reagert enda, men det betyr ikke at de vil svare ja på det er i orden å gjøre det. Du velger selv, har pakkene liggende og kan laste dem opp på serveren min. Du vil som sagt 100% garantert ikke få noe hjelp fra Microsoft. Men blir jo morsom å se hva de svarer. Vedder 10 kroner på at de ber deg om å oppgradere til Ultimate, eller bare fortelle at muligheten for å bytte språk kun er på Ultimate. Du bryter i prinsippet IKKE loven med å gi en oppskrift på hvordan man bytter språk Myhken, fordi oppskrift du refererer til er en workaround, basert på "oppskrift som du kaller det" fra deployment tools, free to download fra Microsoft. Den er der---- tilgjengelig for alle. A få tak på diverse lp.cabs derimot er noe annet, og du ikke får laste ned. Men du kan laste ned Lip pakker hvis det er nødvendig og hvis du har det overordnet pakke. Med det sagt, vil jeg da nevne at andre dism /image Set-command-line opsjons vil gi deg mulighet å pendle mellom mange installerte språk uten problem. I praksis -mandag windows 7 på norsk -tirsdag på english -onsdag på polsk -torsdag på Netherlansk Osv, osv. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Har ett lite of topic spm: hvor finner jeg "task scheduler" i Windows 7? Eller er det også noe som ikke er inkludert i home "premium" utgaven? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Den finnes der den alltid har gjort, på Start menyen, tilbehør og systemverktøy. Har bare byttet navn til oppgaveplanlegging: Og finnes selvsagt i alle Win7 utgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå