Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med PC bygging

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

det er de pci express kablene jeg fikk med PSUen jeg vanligvis brukte til skjermkortet. Det er bare det at jeg ikke vet om det er V3 eller V4 jeg skal koble dem til i PSUen, den ene er blå og andre rød.

Nå prøvde jeg med kablene fra skjermkortet men tror de trengte overganger og slikt, virka mer stress. Jeg har bare 1 ram brikke, på 4gb.

Ja det er pirat kopi men kan prøve med en annen windows da :p

Bruk kablene du fikk med hvis du får koblet disse inn på PSU.

Samme vilken du velger 1,2,3 eller 4 så lenge pluggen passer.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Hei, folkens! Da skriver jeg dette fra den nye PCen :D

Vet ikke helt hva som skjedde, men koblet litt ut og inn igjen, jeg har samme oppsett som jeg hadde da jeg fikk bluescreen.

Får se hvor lenge dette holder nå, satser på lenge. TUSEN takk for alle svar :D

PS: lurer enda på hva de utgangene jeg ikke har i bruk på bilde over på PSUen er :p

Lenke til kommentar

Den øverste 8 pinen er tilførsel for CPU. Kobles til på HK rød firkant på bildet.

Du har en 8 pins kontakt du kan dele i 2 antagelighvis. Hvis jeg husker riktig så er det kun gule ledninger inn på denne pluggen(litt usikker), men passer kun en vei.

De andre er til HDD, CD etc. Du skal helst ikke ta ut strøm til HDD i fra PCIExpress utgangene, det er kun til skjermkort.

l5lknjktyjvlfblh500.jpg

Lenke til kommentar

Den øverste 8 pinen er tilførsel for CPU. Kobles til på HK rød firkant på bildet.

Du har en 8 pins kontakt du kan dele i 2 antagelighvis. Hvis jeg husker riktig så er det kun gule ledninger inn på denne pluggen(litt usikker), men passer kun en vei.

De andre er til HDD, CD etc. Du skal helst ikke ta ut strøm til HDD i fra PCIExpress utgangene, det er kun til skjermkort.

Den CPU kontakten er allerede i bruk av en ledning som kommer ut av PSUen

Lenke til kommentar

Da er PSUen utstyrt med den øverste for HK med 2 prosessorer. Da har ikke du noe bruk for den.

Det er da riktig å bruke den du har satt inn.

Men de andre er for HDD, CD, vifter etc. Denne PSUen har ganske mange tilkoblinger, du trenger helt sikkert ikke alle.

Har du vifte på CPU koblet til HKet kan du prøve å koble denne slik at du ikke tar spenning fra HKet, men fra en strømplugg direkte fra PSU.

Følger ofte med slike overganger med HK og PSU.

Viften til CPU kan trekke mer enn HK er beregnet for, spesielt hvis du har ekstra stor vifte.

Det er da vanlighvis med kabler slik at du får koblet signalet som angir hastighet på viften til HKet selv om du henter strøm direkte i fra f.eks. en 4 pins molex eller en SATA plugg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...