Gå til innhold

Varme og NF7 + XP2500+

MrLee

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg endelig fått alle tingene mine :woot:

Ligger på en idle temp på ca 44-45 grader nå, med en SLK900 og en 28dB 92mm papst vifte + 4 kabbis vifter...de er på 12dB...

er dette unormalt? jeg vet at goopen må få litt tid på seg til å sette skikkelig, og at det er ganske varmt her :) kan ikke ha vindu oppe heller, ettersom det ganske fort ville ha blitt umulig å se skjermen for all gørret som ville sprutet ut av nesen min :)

btw, dette er uklokket... :-?

edit:

btw, er den Hardware monitoren (sw) som følger med Abit kortene til å stole på? viser den riktig temp?

*this is not a bump*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ville bare nevne at jeg nettopp har kriget ferdig med mitt NF7-S, det viste seg at det var en oppgradering av Bios som skulle til for å senke den sinnsykt høye temperaturen som har vært den siste uka etter at jeg kjøpte HK.

Ligger på overkant av 60 grader nå, men det er uten kabinettvifter (men de kommer snart) med en XP 2200 prosessor. Så spør du meg er 40-45 grader meget kjølig :oops:

Lenke til kommentar

Jeg tror egentelig den gamle biosen viste mer nøyaktig temperatur enn det den nye gjør. Uten den nye bios oppdatering viser mitt Abit NF7-s nesten samme temperatur som mitt gamle KT7.

Jeg vil heller at bios skal vise for mye enn for lite.

Lenke til kommentar

Jeg har en liten teori.. den er at den gamle biosen tok hensyn til at folk ikke gadd å bøye temp sensor opp slik at den kom i kontakt med cpu, mens den nye ikke gjør dette.

Tidligere så hadde jeg helt riktige temperaturer, men etter å ha installert bios v1.9 så viste den ca. 8c for lite. Når jeg smørte på litt AS3 og bøyde sensor opp, slik at den fikk kontakt med cpu så fikk jeg igjen temperaturer som stemmer bra. +- 1c i forhold til den eksterne måleren.

Lenke til kommentar

hmm.. jeg er ikke plaget me de probleme dere har. Min ligger på 40-45 grader idle og 50-55 grader stress, og dett er med en dårlig pasta som fulgte med kjøleren( Zalman kjøler), Den ble kjøpt til en Duron 1.2 ghz, bruker ennå samme pasta som på den. Viften kjører på ca 2300 o/min 92 mm vifte.

Det jeg gjor, var å bøye opp den lille sensoren under CPU, slik at den fikk kontakt, gjor dette før jeg satte i CPU for første gang da.

Snodi...

Edit: Men nå har jo jeg bare en XP2000 da... :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...